בשבוע שעבר דיווח הבנק השוויצרי HSBC כי אחד מעובדי חטיבת הטכנולוגיה (IT) שלו לשעבר גנב מידע ופרטים של כ-24 אלף מלקוחות הבנק. כעת מתברר כי גניבת פרטים אלה נוגעים גם לחשבונות בנק שמנהלים אזרחים ישראלים בסניפי הבנק בשוויץ.
הנהלת בנק HSBC העולמית פנתה בימים האחרונים במכתב אישי ללקוחותיה הישראלים ועדכנה אותם בדבר הגניבה, שם גם הביעה את צערה בפניהם על האיום שיצרה הגניבה בחדירה לפרטיותם.
הבנק העריך בפנייתו ללקוחות הישראלים כי המידע שנגנב לא מאפשר גישה לחשבונותיהם וכי המידע שנגנב לא דלף לגורמים נוספים.
עוד ציינו ב-HSBC בפניה כי הבנק נוקט במרב המאמצים למנוע הישנות מקרה שכזה. המדובר בלקוחות שהחזיקו בחשבונות בבנק בשוויץ לפני אוקטובר 2006.
ב-HSBC הסבירו ללקוחות הישראלים שקיבלו את הפניה כי הבנק משתף פעולה עם רשויות החוק בשוויץ ובמקביל ממשיך בחקירת האירוע.
בדצמבר 2009 ב-HSBC עדכנו כי מהגניבה, שבוצעה בסוף 2006, נפגעו רק 10 חשבונות. אולם בתחילת החודש הנוכחי התברר כי היקף הגניבה משמעותי הרבה יותר וכולל, כאמור כ-24 אלף חשבונות.
לפי הנתונים שפורסמו, מתוך מספר זה, כ-15 אלף חשבונות עדיין פעילים וכ-9,000 נוספים נסגרו מאז.
עוד ציינו ב-HSBC במכתב שנשלח ללקוחות הישראלים כי מסוף 2008, אז גילו בבנק לראשונה פרצות באבטחת המידע, הוא השקיע יותר מ-90 מיליון דולר בשיפור מערכות אבטחת המידע שלו.
ב-HSBC ישראל ביקשו להבהיר כי לפרשה אין קשר ללקוחות הישראלים המנהלים את החשבונות שלהם בארץ.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.