נעילה מעורבת בוול סטריט: הדאו טיפס 0.4%; טבע עלתה 3.5%

העלייה בטבע - ברקע להודעתה כי זכתה במכרז לרכישת רציופארם ■ מדד המחירים לצרכן לחודש פברואר נותר ללא שינוי לעומת צפי לעלייה של 0.1% ■ נייקי ריכזה עניין לאחר שהיכתה את תחזיות הרווח

המסחר בבורסות של ארה"ב ננעל הלילה (ה') במגמה מעורבת עם נטייה לעליות שערים ברקע נתוני מאקרו, שפורסמו כשעה לפתיחת המסחר, אשר אישרו כי האינפלציה בארה"ב, לפחות לעת עתה, נמצאת תחת שליטה.

מארק פאבר, גורו השווקים המתעוררים ומחבר דו"ח ה-"Gloom, Boom & Doom", אמר היום בראיון לרשת CNBC כי על המשקיעים לרכוש החזקות בזהב בגלל "חוסר הוודאות בנוגע לשאר הנכסים". פאבר הסביר כי בין 2001 ל-2008 הזהב היכה את המניות והאג"ח מבחינת התשואה אך המניות גברו עליו ב-2009. לדעתו של פאבר, זה סימן למשקיעים לרכוש זהב שכן קשה להם יותר מהמוסדיים לזהות מגמות שוק ולהחליף פוזיציות בין הנכסים השונים. "בעוד חצי שנה, הכלכלה תיראה טוב יותר, בטח בהשוואה למארס 2009, שם ככל הנראה חווינו את השפל", אמר פאבר.

פאבר הוסיף כי הוא החל גם לרכוש החזקות בנפט ובחברות הכרייה, שכן "מחירי הנפט בדרך למעלה", וציין את אקסון מובייל ושברון . לבסוף, המליץ פאבר למשקיעים להפנות מחצית מכספי השקעתם לשווקים המתעוררים, שכן אלה צומחים במהירות גדולה הרבה יותר מהמדינות המפותחות. בהתייחסו לנעשה ביוון אמר פאבר כי "הסיטואציה של 'אחרת' כי יוון איננה יכולה להדפיס כסף כמו שארה"ב יכולה לעשות ולכן יוון חייבת להיות מחולצת".

הבורסות באירופה ננעלו הערב בירידות שערים וזאת על רקע התחדשות חששות לעתידה של יוון והמאמצים של המדינה לקבל סיוע מהאיחוד האירופאי כדי לנסות ולעמוד בהתחייבויותיה. בין הגורמים להתחדשות החששות הייתה הצהרתו של דובר הקאנצלרית אנגלה מרקל כי "אם יוון צריכה סיוע - היא צריכה לפנות לקרן המטבע הבינלאומית", אשר מאותת על שינוי בגישת שאר המנהיגים האירופיים. גם באסיה ננעל המסחר בירידות היום.

נתוני מאקרו: האינפלציה תחת שליטה

לפני הפתיחה פורסם מדד המחירים לצרכן לחודש פברואר (CPI), אשר נותר ללא שינוי לעומת צפי לעלייה של 0.1% לאחר עלייה של 0.2% בינואר. גם מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי מוצרי האנרגיה והמזון, רשם עלייה של 0.1%, בהתאם לצפי. בחישוב שנתי, עלה מדד ה-CPI ב-2.1% לעומת פברואר 2009. הצפי עמד על עלייה של 2.3%. מדד הליבה עלה בחישוב שנתי ב-1.3% לעומת צפי לעלייה של 1.4%.

תביעות האבטלה השבועיות, שגם הן פורסמו כשעה לפני הפתיחה, הסתכמו ב-457 אלף לעומת צפי ל-455 אלף תביעות. הגירעון בחשבון השוטף התרחב פחות מהצפי והסתכם ב-115.6 מיליארד דולר. בינואר עמד הגירעון בחשבון השוטף על 108 מיליארד דולר.

כחצי שעה לאחר הפתיחה פורסמו שני נתונים נוספים: מדד הפעילות התעשייתית לאיזור פילדלפיה של ה'פדרל ריזרב' עלה ל-18.9 נקודות, גבוה מהצפי לעלייה ל-18 נקודות (בחודש הקודם עמד המדד על 17.6 נקודות). מדד האינדיקטורים המובילים של CB עלה ב-0.1%, בהתאם לצפי.

טבע זכתה במכרז על רציופארם

טבע ריכזה עניין רב על רקע הודעתה כי זכתה במכרז לרכישת רציופארם. טבע, חברת התרופות הגנריות הגדולה בעולם, מבצעת רכישה גדולה נוספת לראשונה מאז 2008, ורוכשת את רציופארם הגרמנית תמורת 3.6 מיליארד אירו (4.9 מיליארד דולר).

מניית המתחרה העיקרית של טבע במכרז, ענקית התרופות פייזר , הגיבה אף היא לידיעות אם כי ההשפעה על פייזר שולית מפאת גודלה.

מניית חברת הספורט וההלבשה נייקי ריכזה עניין לאחר שאמש לאחר נעילת המסחר היכתה החברה את תחזיות הרווח כשדיווחה על רווח של 1.01 דולר למניה.

עסקת רכישה משמעותית נוספת ביצעה חברת גילת . גילת רוכשת את חברת RAS (Raysat Antenna Systems) - חברה אמריקנית פרטית הפועלת גם באירופה ואסיה, בתמורה לכ-25 מיליון דולר. השלמת העסקה צפויה במהלך המחצית השנייה של 2010.

יצרנית הטלפונים פאלם צפויה לדווח היום לאחר נעילת המסחר על צמצום ההפסד ל-42 סנט למניה.