אירופה עברה לירידות בעקבות העלאת הריבית המפתיעה בהודו

אסיה ננעלה בעליות קלות לפני ההודעה של הודו ■ מניות הרכב היפניות ומניות האלקטרוניקה שמייצאות לארה"ב הובילו העליות באסיה

שוקי אירופה נסחרים היום (ו') בירידות שערים לאחר שהודו הודיעה במפתיע כי היא מעלה את הריבית במשק, לראשונה מאז יולי 2008. המהלך של הודו הביא לירידות באופן מיידי הן באירופה והן בוול סטריט.

ברקע, נמצא עדיין משבר החוב של יוון. "לא היו התפתחויות כשלהן לאחר שאתמול יוון דרשה מגוש האירו פירוט לגבי תוכנית חילוצה, ואמרה כי ייתכן ותפנה לסיוע מקרן המטבע הבינלאומית. אין חדשות-זה חדשות טובות", אמר אנליסט ב-Danske Bank.

היצואניות הובילו את שוקי אסיה לעליות

שוקי אסיה ננעלו בעליות קלות, לפני שיצאה ההודעה המפתיעה של הודו. את העליות הובילו מניות הרכב היפניות ומניות האלקטרוניקה שמייצאות לארה"ב, בהשראת נתוני המאקרו אתמול בארה"ב, לפיהם התביעות הראשוניות לדמי אבטלה ירדו והעלו את ביטחון המשקיעים לגבי התאוששות הכלכלה האמריקנית - הייבואנית הגדולה ביותר של רכבים ואלקטרוניקה מהמזרח.

הין היפני נחלש ביחס ל-12 מתוך 16 המטבעות המרכזיים, כשהחדשות הטובות מארה"ב הובילו לירידה בביקושים למטבע היפני כמפלט. ברקע, המדדים המובילים בוול סטריט סגרו אמש בנטייה לעליות שערים, כשמדד הדאו ג'ונס הוסיף 0.4% והמשיך את רצף העליות הארוך ביותר מאז אוגוסט 2009.

אמון הצרכנים לגבי התאוששות הכלכלה עולה, האינפלציה בארה"ב בשליטה - והדבר מתבטא בשווקים היום.

"התאוששות בשוק העבודה בארה"ב תתן רוח גבית לשווקים בחודשיים הקרובים", אמר קים יאנג, מנהל קרנות בסיאול, שמנהל נכסים בכ-3.5 מיליארד דולר. נזכיר, כי אתמול פורסם כי מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב ירדו ב-5,000 ל-457 אלף ומדד המחירים לצרכן נותר ללא שינוי לעומת הצפי לעלייה.

כאמור, היצואניות הגדולות בולטות לטובה במסחר באסיה היום. נציין את מניות סוני טויוטה והונדה , שמתחזקות בבורסות בתגובה.

הבורסה בקוריאה מתחזקת ב-0.7% כשיצואניות הרכבים בולטות גם שם. נציין את קיה - יצרנית הרכבים השנייה בגודלה במדינה, שמוסיפה 4.8% לאחר שאמרה כי תזרים כ-137 מיליון דולר לחטיבת המנועים שלה, להגדלת התפוקה באירופה.

מניית התוכנה Wipro בולטת בהודו לאחר שדיווחה על עלייה במכירות.