הפועלים: הבורסה תמשיך להפגין עוצמה - השיא יישבר בקרוב

כלכלני הבנק: מגמת העליות בבורסה בת"א תימשך, אם כי מטבע הדברים באופן מתון בהרבה ■ כלכלני לאומי: נראה המשך עליות באחד-העם אך קיימת גם אפשרות ממשית למימושים

הבורסה אמנם סגרה אתמול בירידות שערים, ואילצה לדחות לפחות לשבוע הבא את שבירת השיא ההיסטורי במעו"ף, שבסוף שבוע המסחר ננעל ב-1,214 נקודות. עם זאת, בסיכום שבועי, המדד עלה ב-0.7% ועשה צעד נוסף לעבר שבירת השיא שקבע באוקטובר 2007 - 1,237 נקודות.

בסקירות סוף השבוע על השוק המקומי, ממשיכים כלכלני בנק הפועלים ולאומי להעריך כי מגמת העליות בבורסה בת"א תימשך. בבנק הפועלים מציינים כי הבורסה המקומית תמשיך להפגין עוצמה גם במבט לעתיד, אם כי מטבע הדברים באופן מתון בהרבה. בבנק סבורים כי השיא צפוי להישבר כבר בטווח הקרוב, בתמיכת האוירה החיובית בשוקי העולם מחד, והנתונים החיוביים במישור הכלכלי המקומי מאידך.

בפועלים סבורים, כי במישור המיקרו מגמת השיפור בתוצאות החברות תימשך, בעיקר חברות המוטות לכלכלה המקומית. "אנו ממשיכים בהמלצתנו להתמקד בעיקר במניות נבחרות, ופחות במדדים", אומרים בבנק - "וזאת בשל הערכתנו כי השונות בין המניות תגדל, בהתאם לתמחור הספציפי של כל מניה ולביצועיהן העסקיים של החברות", לדברי הכלכלנים.

גם בבנק לאומי צופים המשך עליות וממשיכים להסביר זאת בשיפור בתמונה המאקרו-כלכלית והתשואות הנמוכות הצפויות באפיקים הסולידיים אשר תומכות בו. הם גם ממשיכים להדגיש, כי ברמת המחירים הנוכחית בשוק המניות קיימת אפשרות ממשית למימוש - הערכה שאותה הם פירסמו כבר בשבוע שעבר, לראשונה מזה שבועות רבים.