בפסגות נזהרים מרמי לוי: מורידים ההמלצה ל"תשואת שוק"

האנלסטית טליה לויברג מעריכה כי הרשת תסיים את השנה עם הכנסות של 1.7 מיליארד שקל, צמיחה של כ-27% ■ המרווח התפעולי יעמוד על כ-6.7% ותירשם צמיחה של כ-14% בשורת הרווח התפעולי והנקי

האנליסטית טליה לויברג ממחלקת מחקר Sell Side בבית ההשקעות פסגות מזהירה ממחירה הגבוה יחסית של מניית רמי לוי . "שנת 2010 והשנים שלאחריה עדין טומנות פוטנציאל צמיחה בהכנסות וברווח התפעולי ולמרות צפי לשחיקה הדרגתית במרווחים אנו ממשיכים להעריך כי היא רמי לוי תדע להמשיך להציג רווחיות עודפת ביחס לרשתות הגדולות. זאת, לצד תשואת דיבידנד של כ- 3.3% שצפויה בגין תוצאות 2010".

יחד עם זאת, אומרת לויברג, "מאז העלאת מחיר היעד שלנו מ-88 שקל ל-96.5 שקל ב-7 למרץ, ביצעה המניה מהלך עליות חד תוך שהיא הניבה תשואה של מעל 13% מול תשואה של פחות מ-2% שרשם מדד ת"א 100 בתקופה זו. ריצה מהירה זו הביאה לצמצום הדיסקאונט לרמה של 1.5% בלבד ביחס למחיר הפתיחה של הבוקר ולתמחור מלא של המנייה בשוק. לאור הנ"ל אנו מורידים את המלצתנו למניה מקנייה לתשואת שוק וממליצים להמתין למחירים נוחים יותר לצורך כניסה לפוזיציה במנייה".

עוד מציינים בפסגות כי "מאז השקת הסיקור שלנו לרשת שיווק השקמה, הניבה המניה תשואה מתואמת דיבידנד של כ -98%. העובדה שהרשת הצליחה לא פעם לעקוף את תחזיותינו הובילה לעדכון מחירי היעד לאורך הדרך. גם בתוצאות הרבעון הרביעי שפרסמה החברה ב-4 למרץ היא הצליחה להפתיע אותנו ברמת שיעורי הרווחיות שהוצגו, גם אם חלק ניכר נובע מתרומת קיזוזי סוף השנה מול ספקים למרווחים הגולמיים".

המגמה העקבית שמצליחה לספק הנהלת הרשת בתוצאותיה כמו גם תוצאות הרבעון הרביעי הובילו לעדכון התחזיות של פסגות כמו גם להפחתה של שיעור ההיוון. "שום דבר ביחס להתייחסותנו לרשת שיווק השקמה של רמי לוי לא השתנה. אנו עדיין חושבים כי תוצאות הרשת לרבעון הרביעי הביאו לסיום מצוין לשנת 2009".

לגבי 2010 מעריכה לויברג כי הרשת תסיים את השנה עם הכנסות של 1.7 מיליארד שקל, צמיחה של כ-27% ממנה כ-7.5% נובעים מצמיחה במכירות החנויות הזהות והיתר כתוצאה מפתיחת 5 סניפים נוספים. המרווח התפעולי יעמוד על כ-6.7% ותירשם צמיחה של כ-14% בשורת הרווח התפעולי והנקי.