רוח גבית מוול סטריט הרימה את הבורסה; פריגו קפצה 6.4%

גלובס tv כי"ל תפרסם מחר בבוקר את הדו"חות השנתיים שלה; חיים ישראל: "המשקיעים פסימים על המניה כי הם נכוו בשנתיים האחרונות" ■ מצעד הדו"חות מחר: בנק הפועלים, פז, שטראוס ואסם

הסנטימנט החיובי בשוקי המניות בחו"ל תמך היום (ג') בבורסה בת"א, כאשר מדד המעו"ף שוב התרחק מרמת 1,200 הנקודות לכיוון צפון. באירופה נרשמו עליות שערים וגם בוול סטריט פתיחה חיובית של יום המסחר. מחזור המסחר בשוק הסתכם בכ-2 מיליארד שקל, גבוה בכ-17% מהממוצע היומי.

וול סטריט מתעלמת לפי שעה מהאי ודאות באשר לתוכנית הסיוע ליוון. בסוף השבוע יכונס האיחוד האירופי לדון בסוגיית משבר החוב של יוון ועדיין לא ברור אם תוכנית הסיוע תצא לפועל. למרות זאת, וול סטריט עלתה אמש בהובלת מניות השבבים והבריאות, כאשר רפורמת הבריאות שהעביר ברק אובמה תמכה בשוק. היום פורסמו בארה"ב נתונים משוק הנדל"ן שהעידו על ירידה של 0.6% במכירות הבתים הקיימים ל-5.02 מיליון יח"ד בפברואר - המספר הנמוך מזה 8 חודשים. עם זאת, הנתון היה טוב יותר מתחזיות האנליסטים ולכן השוק הגיב בעליות.

הבורסה הושפעה בעיקר מהנעשה מעבר לים, אולם ברקע המשיכו לזרום הדו"חות הכספיים לשנת 2009. היום הגיע תורו של הבנק הבינלאומי , שהרוויח ב-2009 סכום של 568 מיליון שקל, בעיקר הודות לגאות בשוק ההון - בזכותה הוא רשם רווח של 290 מיליון שקל על פעילות הנוסטרו. הבנק עבר ברבעון הרביעי לרווח של 152 מיליון שקל הודות לירידה חדה בהפרשות לחומ"ס.

"העלאת הריבית ועליית האינפלציה צפויות להאיט את קצב העליות ורואים זאת היטב במניות בימים האחרונים", אמר לנו גורם בכיר בשוק. "ישנה סלקטיביות תוך נטיה למכור על דו"חות טובים. נראה שהשוק לא הולך לשום מקום בחודשים הטובים - במקרה הטוב - כאשר רק מניות קטנות עם דו"חות ממש טובים (ויש כאלה) יעלו נגד השוק".

דו"חות כי"ל - מחר

מניית כי"ל ריכזה עניין לקראת פרסום הדו"חות הכספיים שלה מחר בבוקר לפני פתיחת המסחר. חיים ישראל, ראש מחלקת המחקר של מריל לינץ' בישראל, מעריך כי כי"ל תציג מחר רווח נקי של 194 מיליון דולר ברבעון הרביעי, על מכירות של 2.4 מיליארד דולר ברבעון (צמיחה של 11% לעומת הרבעון המקביל ב-2008). להערכתו, ה-EBITDA של החברה יזנק פי 3 ל-310 מיליון דולר.

"ההבדל בין הרבעון הרביעי של 2009 לזה של 2008 - כמו יום ולילה", אומר ישראל, שמחזיק בהמלצת "קנייה" על המניה עם מחיר יעד של 57 שקל. "צריך לזכור שהרבעון הרביעי הוא עדיין ירושה של 2009; הרבעונים החזקים באמת יהיו בתחילת 2010, אז יבואו לידי ביטוי החוזים האחרונים בסין ובהודו. המשקיעים פסימים כרגע על המניה כי הם נכוו בשנתיים האחרונות, אך צריך לזכור שרק בשני החוזים האחרונים בהודו - כי"ל הבטיחה לעצמה 27% מהתפוקה השנתית תוך שבוע. זה מדהים. להערכתי, גם עם שוק חלש באירופה, כי"ל יכולה להגיע למצב שהמלאים שלה יתחילו לרדת השנה".

מלבד כי"ל, מחר יפורסמו הדו"חות של פז , שטראוס , אסם ובנק הפועלים .

פריגו קפצה במחזור גבוה לאחר שדיווחה על הסכם רכישה משמעותי, לפיו היא רוכשת את יצרנית הפורמולה PBM תמורת 808 מיליון דולר במזומן. מתוך הסכום, פריגו תממן את הרכישה ממקורותיה העצמאיים בסך 175 מיליון דולר, ואת השאר מהלוואות שתיטול.

מניית אפריקה ישראל המשיכה לרכז עניין בעקבות הפרסום ב"גלובס" כי החברה מנהלת מו"מ מול שתי קרנות תשתיות בינלאומיות למכירת החזקותיה בחברת דרך ארץ, זכיינית כביש 6. שווי ההחזקה של אפריקה בחברה נאמד ב-300-400 מילין שקל.

נייס דיווחה על שת"פ עם מיקרוסופט, שמטרתו לסייע ללקוחות המשתמשים בשרת התקשורת "14" של מיקרוסופט, למקסם את הערך הגלום באינטראקציות של אותם הארגונים עם לקוחותיהם.

נס טכנולוגיות בלטה בעליות, לאחר שהודיעה על זכייה בחוזה של מיליוני דולרים עם ממשלה בדרום אמריקה, להתקנת מערכת שליטה ובקרה במסוקים צבאיים ובעמדות פיקוד קרקעיות.

[לאתר המעו"ף]