בקרוב אצלנו? בית בארה"ב עולה 165 אלף דולר בממוצע

מכירות הבתים הקיימים ירדו זה החודש השלישי ברצף בפברואר ל-5.02 מיליון בתים במונחים שנתיים, הצפי היה לירידה חדה יותר ולמכירות של 5 מיליון בתים ■ על פי קצב המכירות הנוכחי נדרשים 8.6 חודשים למכור בית לעומת 7.8 חודשים בסיום החודש הקודם

כחצי שעה לאחר פתיחת המסחר היום (ג') בוול סטריט, פורסם נתון מכירות הבתים הקיימים בארה"ב בפברואר אשר נפלו לרמה הנמוכה ביותר מאז יוני והסתכמו במכירה של 5.02 מיליון בתים לעומת צפי כי ימכרו רק 5 מיליון בתים, ועדיין מדובר בירידה של 0.6% לעומת המכירות שנרשמו בחודש הקודם אז עמד קצב המכירות על 5.05 מיליון בתים בשנה.

למרות שהנתון היה טוב מהציפיות המוקדמות הרי שמדובר בחודש השלישי ברציפות בו נרשמה ירידה במכירות הבתים החדשים.

עוד עולה מהנתונים כי המחיר החציוני של בית בארה"ב ירד ל-165 אלף דולר לעומת מחיר של 168 אלף דולר בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה של 1.8%. זאת כאשר רכישות הבתים הקיימים שבוצעו בארה"ב טיפסו במהלך השנה החולפת בשיעור של 7.9%.

מלאי הבתים הקיימים המועמדים למכירה זינק ב-9.5% ל-3.59 מיליון בתים. על פי קצב המכירות הנוכחי נדרשים 8.6 חודשים למכור בית לעומת 7.8 חודשים בסיום החודש הקודם היקף המלאי הינו הגבוה ביותר מאז חודש אוגוסט 2009. העלייה בהיצע בחודש החולף הינה "בלתי רגילה" והיא נבעה ככל הנראה מהגידול בהיקף הנכסים הבעייתיים.

נזכיר כי באפריל תיפסק הטבת המס הניתנת לרוכשי בתים בארה"ב, והכלכלנים מעריכים כי בנתוני חודש מארס ואפריל תחול עלייה במכירות הבתים הקיימים והחדשים.

המכירות בצפון מזרח ארה"ב רשמו עלייה של 1.7% בפברואר ועלו על המכירות בשאר האיזורים בארה"ב.