וול סטריט נסגרה בירידות: גוגל וביידו עלו, נייס ירדה 3.3%

ירידות חדות נרשמו בשוק האג"ח ■ הזמנות סחורות בנות-קיימא רשמו עליה של 0.5%; מכירת בתים חדשים ירדו לשפל היסטורי ■ רדקום זינקה 61% במחזור ענק

המסחר בוול סטריט נפתח היום (ד') בירידות שערים קלות - מגמה שנמשכה על לסגירה תוך שינויים קלים במהלך היום.

הסוחרים הסתכלו מעבר לנתונים טובים מהצפוי בסקטור העסקי בגרמניה, אל מה שמסתמן כהיעדר תמיכה לחבילת חילוץ ליוון, וזאת לקראת התכנסות המנהיגים האירופים בבריסל בימים ה' ו-ו'. יוון אותתה שהיא תפנה לקרן המטבע הבינלאומית לתמיכה. "הזהרתי שמדינות האיחוד מטורללות, כל מערכת השיקולים הרציונאליים שלהן התפרקה מאז שנכנסו לאיחוד הזה והמשקיעים נמלטים מהיורו. מצד שני הם שמחו שסוף סוף מישהו נורמאלי יותר יעזור ליוון וייצב את העניינים", אמר אמיר כהנוביץ מכלל פיננסים.

ואם לא די בכך - סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית, פיץ', הורידה את דירוג האשראי של פורטוגל ל"-AA" מ"AA". תחזית הדירוג על ה-IDR - Issuer Default Raiting ארוך הטווח הינה שלילית. הורדת הדירוג משקפת את ביצועי החסר המשמעותיים של התקציב הפורטוגלי בשנת 2009. "ההיקף המשמעותי של החוב התקציבי והחולשה בנתונים המאקרו כלכליים ובמבנה הכלכלי במדינה הובילו להפחתת דירוג האשראי הפורטוגלי",אמר דאגלס רנוויק, דירקטור בפיץ'.

האמריקנים מגלים חשדנות כלפי הכוונה לייסד סוכנות פדראלית חדשה להגנת הצרכן בנושאי משכנתאות וכרטיסי אשראי, ומעדיפים להגביר את הרגולציה על הבנקים. רוב המשיבים לסקר הלאומי של סוכנות "בלומברג" אמר שהם לא אוהבים את וול סטריט, את הבנקים וחברות הביטוח, ותומכים בהענקת סמכויות ענישה לממש את הבנקאים שעזרו לגרום למשבר הפיננסי החריף ביותר מאז השפל הגדול בשנות ה-30' של המאה הקודמת. כמעט 7 מתוך 10 מהמשיבים תומכים בשימוש ברגולציה הבנקאית הקיימת לשם הגנה על הצרכן, בדומה לעמדה של התעשייה הפיננסית, כמו גם הרפובליקנים, לעומת הצעתו של הנשיא, ברק אובמה, להקים סוכנות עצמאית.

עוד עולה מהסקר של בלומברג כי כמעט 50% מהאמריקנים מאמינים שהמצב הכלכלי הורע בשנה החולפת, ולא השתפר. בקרב אלו שמחזיקים מניות או אג"ח, רק 3 מתוך 10 משיבים לסקר אמרו שערך הפורטפוליו שלהם עלה בהשוואה לשנה שעברה. במהלך התקופה, שוק שורי הביא לזינוק של למעלה -73% במדד S&P 500 בהשוואה לשפל של ה-9 מארס 2009.

בינתיים נמשכת החולשה בשוק אגרות החוב האמריקני, המושפע גם מהמתרחש בשוקי האג"ח האירופאים. האג"ח הממשלתיות של ארה"ב המשיכו לאבד גובה, בין השאר מכיוון שהיו נתונים תחת לחץ עקב היצע גדול של הנפקות אג"ח קונצרני וממשלתי בוול סטריט ולנוכח המשקיעים שמצפים לתשואות אטרקטיביות יותר.

משרד האוצר האמריקני, שזקוק להררי מזומנים על מנת לממן את הגרעון העצום של המימשל, מכר היום אג"ח ל-5 שנים ב-42 מיליארד דולר. התשואה נקבעה על 2.605% - בעוד שהסוחרים ציפו לרמה של כ-2.55% בלבד. ביום שלישי האוצר הנפיק אג"ח לשנתיים בהיקף של 44 מיליארד דולר ובתשואה של 1% - הגבוהה ביותר השנה ומעל הציפייה של הסוחרים. ומחר יוצעו למשקיעים אג"ח ל-7 שנים בהיקף של 32 מיליארד דולר. התשואות על האג"ח ל-10 שנים קפצו היום בעוד 14 נקודות בסיס לשיעור של 3.83% ואילו התשואה על אג"ח לשנתיים עלתה ל-1.09%.

מכירות בתים חדשים נפלו לשפל היסטורי

בזירת המאקרו, היום פורסם כי נרשמה עלייה שלישית ברציפות נרשמה בהזמנות למוצרים בני קיימא בארה"ב בפברואר. עם זאת, הנתון - 0.5% - היה נמוך מציפיות כלכלנים לעליה של 1.7%. מנגד, נתון חודש ינואר הועלה ל-3.9% לעומת עליה של 2.6% בנתון הקודם. בניכוי ההזמנות לכלי תחבורה נרשם גידול של 0.9% בהזמנות, מעל לצפי שעמד על 0.5% בלבד.

עוד פורסם היום כי מכירת בתים חדשים לחודש פברואר ירדה ב-2.2% לרמה שנתית של כ-308 אלף יחידות, לעומת צפי כלכלנים כי המספר יעלה ל-315 אלף יחידות, בהשוואה ל-309 אלף יחידות בחודש ינואר. זאת עקב סופות השלגים, שיעור האבטלה הגבוה ומלאי גבוה של בתים בכינוס נכסים.

אלביט מערכות זכתה בחוזה גדול

JP מורגן עשוי לקבל החזר של 1.4 מיליארד דולר מתוכנית החילוץ. אדובי דיווחה אמש, לאחר הנעילה, כי הרוויחה 40 סנט למניה ברבעון הפיסקאלי הראשון שלה, על צמיחה של 9% בהכנסות ל-858.7 מיליון דולר. אנליסטים ציפו שיצרנית הפוטושופ תציג רווח של 37 סנט למניה, על הכנסות בהיקף 827.4 מיליון דולר.

עליות בולטות נרשמו במניות ג'נרל אלקטריק ובנק אוף אמריקה. מניית מנוע החיפוש הסיני ביידו לא עוצרת וחצתה את רף 600 דולר למניה. גוגל סגרה בעליה של 1.5%.

יאהו הודיעה כי ג'ון צ'אפל לא יועמד לבחירה מחודשת לדירקטוריון החברה. צ'אפל שהצטרף לדירקטוריון ב-2008 יחד עם קארל אייקן, שפרש מהדירקטוריון בשנה שעברה.

עוד חוזה ל אלביט מערכות : החברה הודיעה הבוקר כי אלישרא מערכות, המוחזקת ב-70% על ידה, תספק ללקוח באסיה מערכות לוחמה אלקטרונית למטוסים ולמערכות יבשתיות. ההיקף הכספי הכולל של החוזים מסתכם בכ-147 מיליון דולר לאספקה במהלך 3 שנים.

פריגו המשיכה לרכז עניין לאחר שהודיעה אתמול כי תרכוש את יצרנית המזון לתינוקות PBM בכ-808 מיליון דולר. מניית החברה זינקה אמש במסחר בניו יורק בשיעור של 11.9%. טאואר סמיקונ' סגרה בירידה.

נייס בלטה לשלילה לאחר שספגה הורדת המלצה מבית ההשקעות מורגן קיגן, ל"תשואת שוק", מ"תשואת יתר", על רקע הטענה כי הלקוח המרכזי של נייס, חברת Avaya, תקטין את הרכישות של מוצרי נייס, אותם היא מפיצה, ותפעל לייצור ופיתוח פתרונות בעצמה.

מניית חברת רדקום זינקה במחזור ענק. החברה דיווחה לפני פתיחת המסחר כי חברת סלולר סינית בחרה בפתרון ה-Omni-Q שלה לניתור ביצועי הרשת ואבטחתה. החברה הסינית מספקת שירותי תעבורת מידע במהירות גבוהה ובפס רחב באמצעות הרשת הסלולרית ונדרשת להתמודד עם האתגרים הקשורים בכך.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]