אירופה סגרה בשיא של שנה וחצי ברקע ההסכמות בעניין יוון

הפוטסי הלונדוני עלה ב-0.9% ■ סרקוזי ומרקל הסכימו לתמוך בשיתוף קרן המטבע הבינלאומית בסיוע ליוון ■ בורסות אסיה ננעלו מוקדם יותר היום בירידות, לאחר ירידות קלות שנרשמו בניו-יורק אתמול

הבורסות המובילות באירופה סגרו את יום המסחר בעליות לרמת שיא בה לא שהו מזה כשנה וחצי, זאת לאחר שצרפת הצטרפה לגרמניה והסכימה לתמוך בשיתוף קרן המטבע הבינלאומית בסיוע ליוון. מגזר הבנקאות, רשתות השיווק והבנייה הובילו את העליות.

מנהיגי אירופה נפגשו היום בבריסל על מנת לסיים שבועות של חוסר החלטה בנוגע לחבילת סיוע ליוון שמתמודדת עם הגרעון התקציבי הגדול ביותר בגוש האירו.

קרן המטבע הבינלאומית (ה-IMF) עשויה בסופו של דבר להעניק ליוון תוכנית סיוע בהיקף כ-20 מיליארד אירו (כ-27 מיליארד דולר) למשך 18 חודשים, כך עולה מדיווח של חטיבת גולדמן זאקס באירופה. "יוון צפויה לבקש את סיוע ה-IMF כאשר היא כבר נאבקת כמה חודשים במטרה לקצץ את הגירעון התקציבי הגדול ביותר בגוש האירו", אמר נשיא גולדמן זאקס באירופה, אריק נילסן בהודעת דואר אלקטרוני שנשלחה היום (ה') ללקוחות החברה.

חברת ההנדסה הגדולה ביותר באירופה Hochtieff עלתה ב-1.7% לאחר שדיווחה על עלייה ב-25% ברווחיה בשנה שעברה.

אסיה ננעלה בירידות

בורסות אסיה ננעלו מוקדם יותר היום בירידות, לאחר ירידות קלות שנרשמו בניו-יורק אתמול.

מניות של חברות הכרייה והאנרגיה הגדולות מאבדות גובה על רקע החולשה במחירי הסחורות. פטרו צ'יינה רושמת ירידה של 0.8%. מחיר הנפט ממשיך לגלוש מטה ויורד ב-0.3% לרמה של 80.34 דולר לחבית לאחר ירידה של 1.6% אתמול.