העליות בוול סטריט נמחקו בסיום; הדולר התחזק והסחורות ירדו

ברננקי: "נהיו מוכנים לשינוי המדיניות המוניטרית בזמן הנכון - עדיין לא הגענו לזמן זה" ■ צרפת וגרמניה יתמכו במעורבות קרן המטבע הבינ"ל בסיוע ליוון ■ התביעות לדמי אבטלה ירדו ל-442 אלף

וול סטריט שרשמה עליות במרבית שעות המסחר, סיימה את הערב במגמה מעורבת על רקע התחזקות הדולר שהובילה לירידת מחירי הסחורות, וגררה את המניות של יצרניות הסחורות לירידות. במהלך היום נהנו המשקיעים מרוח גבית לאחר פרסום מעודד משוק התעסוקה האמריקני אשר הצביע על שבוע רביעי ברצף של ירידה במספר התביעות לדמי אבטלה. וכן מפרסום נאומו של ברננקי בפני בית הנבחרים שם הבהיר כי המדיניות המוניטרית המרחיבה עדיין נדרשת, וכי בבוא העת יהיה הפד' ערוך ומוכן לנקוט באמצעים שונים על מנת למנוע פריצה אינפלציונית.

נזכיר כי מחר (ו'), בעקבות המעבר לשעון קיץ בישראל, ישוב המסחר בוול סטריט לשעות הקונבנציונליות: 16:30-23:00.

כאמור, בשוק הגיבו לעדות של יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, בפני ועדת השירותים הפיננסיים של בית הנבחרים בנושא אסטרטגיית היציאה מתוכניות התמרוץ, שם אמר כי "הפד' יהיה מוכן בבוא העת לשנות את מדיניותו וכי יעשה שימוש גמיש בכלים המוניטריים העומדים לרשותו במידה ותרשם עלייה באינפלציה -בזמן המתאים". עם זאת, ברננקי ציין כי "כיום הכלכלה האמריקנית ממשיכה לדרוש תמיכה של המדיניות המוניטרית המרחיבה, שתעזור לה להסתגל לתנאים הכלכליים שלאחר המשבר". בכל מקרה, ציין ברננקי, כי הצעדים בהם ינקוט הפד' ושילוב הכלים המוניטריים בהם יעשה שימוש תלוי כעת בהתפתחויות הכלכליות והפיננסיות, כאשר שתי המטרות העיקריות העומדות בפני הבנק המרכזי הינן שמירה על יציבות המחירים וההתאוששות של שוק העבודה בארה"ב.

בשוק המשיכו לעקוב אחר שוק האג"ח לאחר שאתמול נרשמה בו ירידה חדה אשר הקפיצה את התשואות לאג"ח הממשלתית ל-10 שנים ל-3.85% לאחר שבמכרז שביצע האוצר נרשמו ביקושים נמוכים יחסית שחייבו העלאת הריבית. גם היום בוצע מכרז של האוצר האמריקני לאג"ח ל-7 שנים בו מכר הממשל אגרות חוב בהיקף של 32 מיליארד דולר בריבית של 3.374% לעומת צפי כי הריבית תהיה נמוכה במקצת ותעמוד על 3.372%.

בנוסף, עיני השוק היו הערב נשואות לאירופה שם נפגשו מנהיגי מדינות האיחוד בבריסל, על מנת לסיים שבועות של חוסר החלטה בנוגע לחבילת סיוע ליוון שמתמודדת עם הגרעון התקציבי הגדול ביותר בגוש האירו. נזכיר כי לאחרונה יוון אותתה שאם לא תקבל סיוע מהאיחוד, היא תפנה לקרן המטבע הבינלאומית לתמיכה. על פי דיווחים בתקשורת הסכימו הערב צרפת וגרמניה לתמוך במעורבות קרן המטבע הבינ"ל בסיוע ליוון. קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אמרה שהיא תמליץ בוועידה ששילוב של סיוע של קרן המטבע בין סיוע מהאיחוד האירופי יוצע ליוון כצעד שיהיה בבחינת מוצא אחרון. להערכת כלכלני גולדמן זאקס, הקרן עשויה בסופו של דבר להעניק ליוון תוכנית סיוע בשווי של 27 מיליארד דולר על פני 18 חודשים.

בעולם הגיבו במהלך היום בחיוב גם להודעתה של ממשלת דובאי שתזרים 9.5 מיליארד דולר לתמיכה בחברת דובאי וורלד. "המימון ייעשה באמצעות מקורות פנימיים של דובאי וסיוע של 5.7 מיליארד דולר שקיבלה הממשלה בעבור מאבו דאבי", כך נכתב בהודעת הממשלה.

בעוד שמוקדם יותר השבוע המדדים המובילים בוול סטריט נשקו לשיאים חדשים, הולכים ומצטברים הקולות, לפיהם התיקון בשוק עוד לפנינו. האם משבר פוטנציאלי בפורטוגל ישכנע לבסוף את השוריים? אם נתעלם ממציאות משבר החוב בפורטוגל, הרי שהתנהגות השוק בשבוע החרון מרמזת כי "גם זה יעבור". העליות בימים ב' ו-ג' חזרו על דפוס מוכר: המניות ממשיכות לטפס בנפחים נמוכים ורוב האתגרים, או אייטמים בחדשות היומיות שמצדיקים חששות, מובילים לפרץ רדוד של מימושים, שסולל את הדרך לעליות. אפילו משבר דובאי בנובמבר ומשבר החוב ביוון בסוף ינואר הובילו לירידות קלות של 5%-7%. גם החדשות מאתמול (ד') בבוקר בנוגע להורדת הדירוג של פורטוגל ע"י פיץ' לא הובילו לירידות של ממש, אלא לנסיגה מתונה בלבד.

שוק העבודה מוסיף להשתפר

ב-14:30, שעון ישראל, הדו"ח השבועי בדבר מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה הראה כי הן הצטמצמו ב-14,000 והסתכמו ב-442 אלף לעומת צפי ל-450 אלף. התביעות המתמשכות הצביעו על ירידה של 345 אלף והסתכמו ב-5.7 מיליון אמריקנים שנשענים על דמי הביטוח הלאומי.

הבינה העסקית של נס טכנולוגיות

חברת קוואלקום הודיעה לפני תחילת המסחר כי היא צופה כי ברבעון השני יעלו תוצאותיה על התחזיות הקודמות. להערכת החברה יסתכמו רווחיה ב-58 סנט למניה, לעומת תחזית קודמת ל-49-56 סנט למניה. ממוצע תחזיות האנליסטים היה לרווח של 52-53 סנט למניה.

רווחיה של רשת בסט ביי עלו ב-37% ברבעון הפיסקאלי הרביעי של 2010 עלו ל-1.82 דולר למניה שהם 779 מיליון דולר לעומת צפי ל-1.79 דולר למניה מ-1.61 דולר ברבעון המקביל ב-2009.

מניית סיטיגרופ הגיבה להודעת האוצר האמריקני כי הכין תוכנית למכירת 27% ממניות הבנק בהן הוא מחזיק, כאשר מקורבים לעניין מסרו כי פרסום פרטי התוכנית צפויים להתפרסם כבר בחודש הבא.

לאחר הנעילה, אורקל צפויה להציג עלייה ברווחי הרבעון הפיסקאלי השלישי של 2010 ל-38 סנט למניה, לעומת 35 סנט ברבעון המקביל.

בנק קרדיט סוויס השוויצרי אשר מניותיו נסחרות גם בוול סטריט דיווח היום על מעבר לרווח של 6.7 מיליארד פרנק שוויצרי ב-2009 לעומת הפסד נקי של כ-8.2 פרנק שוויצרי ב-2008. ההכנסות זינקו מ-11.86 מיליארד פר"ש ב-2008 ל-33.6 מיליארד פר"ש ב-2009 ואילו ההפרשות לחובות מסופקים ירדו מ-813 ל-506 מיליארד פרנק שוויצרי.

טבע דיווחה כי קיבלה אישור מותנה מה-FDA לבקשתה לשיווק הגירסה הגנרית לזריקות ה-Argatroban המשמשת כטיפול מונע קרישה אשר מכירותיה השנתיות מסתכמות בכ-137 מיליון דולר.

מניית אינקרדימייל נפלה הערב למרות שפרסמה תוצאות שיא. זאת לאחר שגוגל הודיעה לחברה, אשר כ-75% מהכנסותיה נשענות על כלי החיפוש של גוגל, כי היא בוחנת לבצע שינוי מדיניות מקיף בשוק אשר ישפיע באופן ניכר על הכנסותיה של אינקרדימייל, כך אמר מנכ"ל החברה עם פרסום הדוחות והוסיף כי עדיין לא ברור כיצד ישפיעו השינויים וכי החברה תעשה מאמצים לפתח את פעילויותיה מול גופים נוספים ובתחומים נוספים.

נס טכנולוגיות דיווחה כי היא רוכשת חברה בתחום הבינה העסקית ב-65 מיליון שקל. רכישת גילון תובנה עסקית צפויה לתרום לרווחי נס טכנולוגיות כבר השנה. נס תשלם סכום נוסף של עד 9 מיליון שקל ישולם בכפוף לעמידה ביעדים מוגדרים. נציין כי הרכישה מחזקת את מעמדה של נס כספקית פתרונות ארגוניים.

נייס ספגה הורדת המלצה מבית ההשקעות מורגן קיגן, ל"תשואת שוק", מ"תשואת יתר", על רקע הטענה כי הלקוח המרכזי של נייס, חברת Avaya, תקטין את הרכישות של מוצרי נייס, אותם היא מפיצה, ותפעל לייצור ופיתוח פתרונות בעצמה.

רדקום הוסיפה לרכז עניין, לאחר שמניית החברה זינקה אמש במחזור ענק. החברה דיווחה לפני פתיחת המסחר כי חברת סלולר סינית בחרה בפתרון ה-Omni-Q שלה לניתור ביצועי הרשת ואבטחתה. החברה הסינית מספקת שירותי תעבורת מידע במהירות גבוהה ובפס רחב באמצעות הרשת הסלולרית ונדרשת להתמודד עם האתגרים הקשורים בכך.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]