האם הסטטיסטיקה תנצח והבורסה תשבור שיאים בפסח?

בנק הפועלים: מתוך 16 השנים האחרונות, רק ב-3 שנים נרשמו ירידות במהלך החג

האם הבורסה תשבור שיא בפסח? לאחר עלייה של 1.3% במדד המעו"ף השבוע, עלייה שהציבה אותו במרחק של 6 נקודות בלבד מהשיא ההיסטורי, השבוע הבא יאופיין בימי מסחר מקוצרים אך הסטטיסטיקה מראה שבד"כ בחול המועד השוק רושם עליות.

"הסנטימנט החיובי בשוק יימשך לנוכח השיפור בתמונה המאקרו-כלכלית והתשואות הנמוכות הצפויות באפיקים הסולידיים אשר תומכות בו", כתבו כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית על שוק ההון. הצהרה זו, שחוזרת על עצמה כבר מספר חודשים, לוותה באזהרה שמצורפת לסקירה בשבועות האחרונים: "ברמת המחירים הנוכחית בשוק המניות קיימת אפשרות ממשית למימוש".

מתחילת השנה רשמה הבורסה בישראל תשואת יתר על פני שווקים מערביים אחרים. המעו"ף עלתה השנה ב-9%, לעומת ה-S&P 500 האמריקני שעלה בכ-5% בלבד.

"אנו ממשיכים לראות בחיוב את ההשקעה במניות", כתבו כלכלני בנק הפועלים בסקירתם השבועית. "הדשדוש שנרשם בימים האחרונים אינו משנה את התמונה, לפיה שוק המניות המקומי הינו מהטובים בעולם מתחילת 2010. הסביבה הכלכלית ממשיכה להיות חיובית הן במישור המאקרו והן במישור המיקרו, ועל כן אנו סבורים כי היא תמשיך לתמוך בשוק המניות גם בעתיד".

כלכלני הפועלים מדגישים גם את עונת הדו"חות הכספיים הטובה שהגיעה לסיומה, כאשר לפי בדיקתם הכנסותיהן של חברות המעו"ף (למעט קבוצת דלק) צמחו ב-20% ברבעון הרביעי של 2009 והסתכמו ב-73.8 מיליארד שקל. הרווח הנקי של החברות גדל ב-1,230% ל-8.7 מיליארד שקל.

שבוע המסחר הקרוב יהיה שבוע מקוצר בשל חג הפסח. בימים שני ושלישי לא יתקיים מסחר וב-3 ימי חול המועד בחג יקוים מסחר מקוצר כאשר המסחר יינעל ב-14:43. לפי נתוני בנק הפועלים, מתוך 16 השנים האחרונות נרשמו ירידות בבורסה רק ב-3 שנים, כך שישנה סבירות של 81% לעליות בבורסה במהלך החג.

"עם זאת", הם מדגישים, "מדובר בסטטיסטיקת העבר שאין בה כדי להעיד על העתיד".