יוצאים לפסח: המעו"ף טיפס ב-0.1% ורחוק רק 5 נק' מהשיא

החלטת הריבית לאפריל תפורסם ב-17:30 - ההסתברות להעלאה שווה להסתברות כי היא תישאר על 1.25% ■ המחזור הסתכם ב-1.38 מיליארד שקל ■ מלאנוקס טיפסה ב-6.4% ■ אל-על איבדה 4.1%

המדדים המובילים בבורסה בת"א סגרו את יומו הראשון של שבוע המסחר המקוצר בנטייה לעליות ובמחזורים נמוכים שהסתכמו בכ-1.38 מיליאר שקל. מדד המעו"ף שנסחר ביציבות במהלך מרבית שעות המסחר סגר בסיום בעלייה של 0.1% והוא מצוי כעת רק 5 נקודות משיאו ההיסטורי שנקבע באוקטובר 2007 (1,237 נק'). את מרבית העניין בשוק ריכזו היום אחרונות המדווחות, כאשר המשקיעים ממתינים עוד לפרסום דו"חותיה של אפריקה ישראל.

נראה כי רבים מהמשקיעים בחרו לגשר ויצאו כבר היום לחופשת הפסח. ברקע למסחר בת"א, הנעילה המעורבת בוול סטריט ביום שישי, והחלטת הריבית של בנק ישראל לחודש אפריל שתופרסם היום - לאחר שהוקדמה ביום אחד לרגל חג הפסח.

בבורסה התקיים היום מסחר רגיל, בימים שני שלישי לא יתקיים מסחר כלל לרגל חופשת הפסח, ובימי חול המועד יתקיים יום מסחר מקוצר שיסתיים ב-14:43.

הסטטיסטיקה מראה שבד"כ בחול המועד השוק רושם עליות - לפי נתוני בנק הפועלים, מתוך 16 השנים האחרונות נרשמו ירידות בבורסה רק ב-3 שנים, כך שישנה סבירות של 81% לעליות בבורסה במהלך החג. "עם זאת", הם מדגישים, "מדובר בסטטיסטיקת העבר שאין בה כדי להעיד על העתיד".

ממתינים לפישר

זירת המאקרו המקומית היום מרכזת ענין רב כאשר נתון המאקרו המרכזי להיום יפורסם לאחר סיום המסחר - החלטת הריבית של בנק ישראל לחודש אפריל, שתפורסם ב-17:30. ההערכות בשוק ההון אינן אחידות - האנליסטים סבורים כי ההסתברות שהנגיד פישר יעלה את הריבית שווה להסתברות שהוא ישאיר אותה על כנה - בשיעור 1.25%. מצד אחד, לנגד עיניו של פישר נמצאים שיקולי האינפלציה, שמתקרבת לגבול העליון של היעד הממשלתי (1%-3%). מצד שני, ישנם שיקולי הצמיחה - תהליך ההתאוששות בארץ ובעולם שברירי, ועל הנגיד לקחת זאת בחשבון במדיניות המוניטרית, במיוחד שהעלאת ריבית עלולה להביא להתחזקות השקל.

בשעות הצהריים פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כי הביקושים לדירות חדשות ירדו ב-4% בחודש פברואר. נתוני הלמ"ס מצביעים על ירידה בביקושים לעומת ינואר, לצד עלייה במכירות הדירות החדשות זה חודש שלישי ברציפות. מלאי הדירות המשיך להצטמק, אך חודשי ההיצע נותרו ללא שינוי.

עוד פורסם ע"י הלמ"ס נתון האינדיקטורים הכלכליים למשק הישראלי בחודשים ינואר-פברואר אשר מצביעים על המשך עלייה בפעילות. אם כי חלה האטה ניכרת בקצב הגידול של יצוא הסחורות ובלינות התיירים.

מאיפה באים ולאן הולכים

ביום שישי הבורסה בוול סטריט סיימה כמעט ללא שינוי - בין עלייה לירידה של 0.1%, אך בסיכום שבועי הצליחה לסגור את רצף העליות הארוך ביותר מאז אוגוסט 2009, כשהמדדים המובילים עלו בשבוע הרביעי ברציפות - בשיעור 0.6%-1%. השבוע מעבר לים יהיה בסימן נתוני המאקרו שיצביעו על הכיוון בשווקים בתקופה הקרובה - לשוק יזרמו מבול נתונים, שבשיאם נתוני התעסוקה במשק האמריקני לחודש מארס.

ביום שישי גם הוחלט באירופה על תוכנית סיוע ליוון שנקלעה לחובות כבדים, במסגרתה תפרוש קרן המטבע הבינלאומית רשת ביטחון והאיחוד האירופי יתערב רק במידת הצורך. ביום שישי השווקים באירופה לא התרשמו מהתוכנית והמדדים איבדו עד 0.45%, אך בסיכום שבועי רשמו עליות בשיעור מירבי של 2.3%.

בסיכום השבוע שעבר התחזקו המדדים המובילים בבורסה המקומית בשיעור מירבי של 2% ויותר.

כלכלני בנק לאומי ממשיכים להעריך כי "הסנטימנט החיובי בשוק יימשך לנוכח השיפור בתמונה המאקרו-כלכלית והתשואות הנמוכות הצפויות באפיקים הסולידיים אשר תומכות בו, וכי ברמת המחירים הנוכחית בשוק המניות קיימת אפשרות ממשית למימוש". כלכלני בנק הפועלים "ממשיכים לראות בחיוב את ההשקעה במניות - הדשדוש שנרשם בימים האחרונים אינו משנה את התמונה, לפיה שוק המניות המקומי הינו מהטובים בעולם מתחילת 2010. הסביבה הכלכלית ממשיכה להיות חיובית הן במישור המאקרו והן במישור המיקרו, ועל כן היא תמשיך לתמוך בשוק המניות גם בעתיד".

אחרונות המדווחות

אל על איבדה גובה לאחר שדיווחה כי הפסידה 76 מיליון דולר ב-2009. הכנסות הקבוצה בשנת 2009 הסתכמו לסך כ-1.65 מיליארד דולר, ירידה של 21.0% ביחס לשנת 2008.

חברת האחזקות שבשליטת נוחי דנקנר והמשפחות לבנת ומנור, אי.די.בי השקעות, דיווחה היום כי רווחיה ב-2009 הסתכמו ב-977 מ' ש'. החברה הודיעה כי היא מחלקת כדיבידנד עוד 180 מ' ש'. נוחי דנקנר: "המצב עדיין רגיש, ועל כן נמשיך לדבוק במדיניות עסקית זהירה, בניהול סיכונים מושכל, ובשמירה על יתרות נזילות גבוהות".

מניית מלאנוקס בלטה בעליות והתקרבה לשיא לאחר שמנכ"ל חברת אורקל, לארי אליסון, אמר בשיחה עם האנליסטים שערכה חברת התוכנה לאחר פרסום התוצאות הכספיות, בין השאר כי מוצר ה-Oracle Sun Exadata המשלב בתוכו את פתרון האינפיניבנד שפיתחה מלאנוקס ממשיך להתרחב ולתפוס נתחי שוק.

S&P מעלות מודאגת ממרווחי הזיקוק ומורידה הדירוג של פז נפט . הדירוג ירד ל-"-AA" מדירוג קודם של "AA", תוך אשרור תחזית דירוג יציבה.

לאחר שחתמה על ההסכם לרכישת רציופארם עבור סכום של כ-5 מיליארד דולר, טבע מתרכזת בפעילות הקיימת. החברה קיבלה אישור טנטטיבי מה-FDA לשיווק גירסה גנרית לזריקות ה-Argatroban המשמשת כטיפול מונע קרישה, ושמכירות המקור השנתיות שלה מסתכמות בכ-137 מיליון דולר.

קבוצת דלק הרוויחה ב-2009 כ-864 מיליון שקל, לעומת הפסד של 1.8 מיליארד שקל ב-2008. ההכנסות קטנו ב-6.5% ל-43 מיליארד שקל. את הרבעון הרביעי סגרה דלק ברווח של 424 מיליון שקל, לעומת הפסד של 612 מיליון שקל ברבעון המקביל.

לעומתה, דלק נדל"ן רשמה ב-2009 הפסד עתק של 1.105 מיליארד שקל בעיקר מהפחתות בגין ירידת ערך נכסים והוצאות חד פעמיות אחרות של הקבוצה. מדובר בצמצום של כ-33% בהפסד השנתי לעומת 2008. בנטרול הפחתות והוצאות חד פעמיות אחרות הייתה רושמת רווח של כ-218 מיליון שקל. ההכנסות עלו ב-129% ל-1.447 מיליארד שקל.

שותפות חיפושי הנפט והגז גבעות פרסמה בסוף השבוע את הדו"חות הכספיים, מהם עולה, כי העלות של מבחני ההפקה בקידוח מגד 5 מוערכת ב-6 מיליון דולר, וכי להערכתה "קיים סיכוי גבוה שניתן יהיה להפיק מהשדה 58 מיליון חביות נפט. בנוסף, קיים סיכוי בינוני לכך שניתן יהיה להפיק משדה הנפט 145 מיליון חביות נפט וקיים סיכוי נמוך לכך שניתן יהיה להפיק מהשדה 405 מליון חביות נפט".

פרטנר מנהלת מגעים עם חברת תפוז לרכישת הפעילות של פורטל האינטרנט, כמקור נוסף לגיוס כספים של בעל השליטה אילן בן דב.

מניית קמטק בלטה היום בעליה חדה וסגרה פער ארביטראז' לאחר שדיווחה ביום חמישי על הסכם הפצה חדש עם קנון היפנית.

[לאתר המעו"ף]