האח הגדול - גירסת צה"ל: "המשגיחון" יסייע במלחמה בטרור

מדובר במצלמה מיוחדת שתביא את התמונה של המתרחש סביב הבית בו מתבצרים באזורי לחימה למסך שיוצב בתוך המבנה - כך דווח בגלי צה"ל ■ המצלמות יבטלו את הצורך בהצבת שומר מחוץ למבנה, שהופך למטרה נייחת עבור צלפי האויב

בכל לחימה בשטח בנוי בשנים באחרונות, בין אם בלבנון או ברצועת עזה, התרגולת בצה"ל היא להשתלט על כמה בתים מרכזיים, ולהפוך אותם למוצבים ארעיים, כדי לשלוט על השטח ולהגן על החיילים. אבל זה גם דורש מהלוחמים לשמור על הבית שהופך למטרה אטרקטיבית למחבלים, כך שהשמירה בחוץ היא המסוכנת ביותר.

לכן, פיתחו בישראל את "המשגיחון" שיחליף את השומר האנושי. "המשגיחונים יהוו למעשה את המצלמה ואת העין בחוץ", מסביר סגן ניב פאר מהיחידה ללוחמה בטרור, "אנחנו לא רוצים לחשוף את עצמנו יותר מדי בחלון הבית או בפתחו, ולכן יש תמיד שטחים מתים כלשהם שלא רואים אותם ושאפשר דרכם להתגנב לבניין שלנו".

מדובר למעשה במצלמה מיוחדת שתסופק לכל הגדודים הלוחמים בצה"ל כבר בחודשים הקרובים. את התמונה של המתרחש סביב הבית, יקבלו הלוחמים במסך שיוצב בתוך המבנה. "המשגיחון" ישמור על הלוחמים מפני מחבלים, אבל גם יאפשר להם קצת להתרענן ואולי גם לישון קצת יותר - מה שעשוי, להפוך את המשגיחון לאהוב מאוד בקרב החיילים.

אבל מתברר שלא הכל ורוד מבחינת הלוחמים, "המשגיחון", יכול גם לסובב את עצמו ולראות מה קורה בבית, אם תרצו - האח הגדול גרסת צה"ל. רק שבמקרה הזה, אם הלוחמים לא יתנהגו כראוי, זה כנראה ייגמר בעוד כמה שבתות בבסיס.