חברת שלמה החזקות , לשעבר ניו קופל, הציגה לבצע "קאמבק" מרשים בשנה שעברה. תוצאותיה הכספיות לשנת 2009, מראות על רווחי שיא שנתייים מאז הקמת החברה. פעילות קבוצת הרכב של שלמה החזקות הציגה רווח נקי של 97 מיליון שקל בשנת 2009 לעומת רווח נקי של 54 מיליון שקל בשנת 2008, גידול של 80%. שלמה החזקות כולה הציגה רווח נקי של למעלה מ-80 מיליון שקל לעומת רווח נקי של 25 מיליון שקל, גידול של כ-220% ברווח הנקי.
בשנת 2009 הכנסות חברת ההחזקות עמדו על 3.2 מיליארד שקל לעומת הכנסות של 3 מיליארד שקל בשנת 2008, גידול של 7%. לראשונה מזה 4 שנים, החליטה החברה לחלק דיווידנדים בסך של 18 מיליון שקל בעלי המניות. יצוין כי רווחי ההון ובעיקר פעילות מכירת הרכב המשומש "תרמה" כ-40 מיליון שקל לשורת הרווח של החברה.
ניר גלילי, מנכ"ל שלמה החזקות, אמר כי "שנת 2009 הייתה שנה קשה לכלכלה ורבים הטילו ספק בשרידות ענף הליסינג וההשכרה כולו. כמו כן, בשנה זו שוק ההון נסגר לחלוטין בפני גיוסי האסטרטגיה שנקטנו בה הוכיחה את עצמה. בניגוד לחלק מהמתחרות בענף, אשר עצרו את רכישות הרכבים, אנחנו המשכנו לרכוש כלי רכב כמתוכנן ולא צמצמנו את הצי שברשותנו, אסטרטגיה זו הוכחה כהצלחה והובילה את החברה לרווחי שיא מאז הקמתה.
יצוין כי במהלך 2009 "שברה" שלמה את מחסום גיוסי האג"ח בשוק הליסינג וגייסה שתי סדרות אג"ח חדשות, סדרות ט' ו-י', בהיקף של כ-525 מיליון שקל.
קבוצת שלמה מתייחסת לראשונה בדוח לאפשרות של ייבוא מקביל של רכב ורואה בכך התפתחות עם פוטניצאל חיובי באם החברה תחליט להיכנס לתוכו. בין השר במקרה כזה צופה החברה עליה באפשרות לרכוש כלי רכב חדשים זולים יותר לצי הקיים ואפשרות למכירות כלי רכב חדשים שייובאו על ידי הקבוצה, גם למגזר הפרטי.
בשנת 2009 רכשה החברה קרוב ל-23 אלף כלי רכב חדשים, שמהווים כ-13% החדשים שנמכו באותה שנה בישראל. כ-49% מכלי הרכב שרכשה הקבוצה היו רכבי פורד ומזדה מדלק רכב, וזאת לעומת 31% בשנה שלפני כן. מכלמוביל רכשה החברה כ-26% מכלל רכישותיה ב-2009.
פילוח שוק הליסינג ב-2009
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.