הערכות: המשק האמריקני ייצר 190 אלף מקומות עבודה במארס

הצפי הינו לתוספת של 190 אלף משרות, הנתון הגבוה ביותר מזה 3 שנים ■ שיעור האבטלה צפוי להיוותר על 9.7%, בפעם השלישית ברציפות

הכלכלה האמריקנית הוסיפה מקומות עבודה בחודש מארס, בפעם השנייה מזה למעלה משנתיים. כך מעריכים כלכלנים שיראה דו"ח התעסוקה הממשלתי שיפורסם ביום ו'.

נציין שהדו"ח יפורסם על אף שלא יתקיים מסחר בוול סטריט, לרגל ה-Good Friday.

הצפי הינו לתוספת של 190 אלף משרות, הנתון הגבוה ביותר מזה 3 שנים, לאחר גריעה של 36 אלף משרות בפברואר. קטרפילר היא בין החברות ששוכרות עובדים, היות שחברות הייצור הן הנהנות העיקריות מההתאוששות. יצרנית המכונות הודיעה בשבוע שעבר כי היא מתכננת לשכור השנה 500 עובדים.

צמיחה בת-קיימא של שוק העבודה היא חיונית לשם הנעת הוצאות הצרכנים. יותר משרות "יסירו חלק מהספקות לגבי היותה של התאוששות כלכלית עובדה קיימת", אמר דין מאקי מברקליס קפיטל. מתחילת המיתון, המשק האמריקני איבד 8.4 מיליון משרות.

שיעור האבטלה צפוי להיוותר על 9.7%, בפעם השלישית ברציפות. שיעור האבטלה לא עלה מאז אוקטובר, עת הגיע לשיא של 26 שנים - 10.1%. יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, אמר לקונגרס בשבוע שעב כי שוק העבודה מצדיק תקופה ממושכת של ריבית נמוכה. "מצב האבטלה הוא חלש מאד", כאשר 40% מהמובטלים נמצאים זמן רב מחוץ למעגל העבודה, הוא אמר.