השבוע בוול סטריט: שבוע מקוצר שיסתיים בנתוני התעסוקה

נתוני מאקרו רבים יציפו את השוק, כאשר עונת דו"חות כספיים נוספת נראית כבר באופק ■ המשק האמריקני ככל הנראה ייצר 190 אלף משרות בפברואר ■ ביום שישי לא יתקיים מסחר

בשבוע הקרוב תסגור וול סטריט את הרבעון הראשון בסימן חיובי, לאחר רצף העלית הארוך ביותר שלה מאז הקיץ הקודם. "זה יהיה סופו של רבעון חזק ומפתיע. אם נבחן את מחזורי המסחר, הרי שהשוק תפס הרבה מוסדיים לא מוכנים", אמר מארק פאדו, אסטרטג שווקים בקנטור-פיצג'רלד.

"השבוע הקרוב יביא עמו נתונים כלכליים שייתנו את הטון, כשאנו מתקרבים לעונת הדו"חות", אמר יו ג'ונסון, יו"ר ג'ונסון-אילינגטון. במרכז תשומת הלב בשבוע הקרוב יהיה דו"ח התעסוקה שיפורסם ביום ו'. השבוע יושפע גם מהיעדרם של שחקנים בשוק לרגל חג הפסח. למשקיעים לא תהא הזדמנות להגיב באופן מיידי לדו"ח התעסוקה, שכן ביום ו' לא יתקיים מסחר לרגל ה-Good Friday. תגובה מיידית כלשהי תשתקף בשוקי האג"ח והמט"ח, שכן אלה יהיו פתוחים.

לפי ההערכות, הכלכלה האמריקנית הוסיפה מקומות עבודה בחודש מארס, בפעם השנייה מזה למעלה משנתיים. כך מעריכים כלכלנים שיראה דו"ח התעסוקה הממשלתי שיפורסם ביום ו'. יותר משרות "יסירו חלק מהספקות לגבי היותה של התאוששות כלכלית עובדה קיימת", אמר דין מאקי מברקליס קפיטל. מתחילת המיתון, המשק האמריקני איבד 8.4 מיליון משרות.

צפי לעלייה באמון הצרכנים

■ מחר (ב') יפורסמו נתוני בדבר הכנסה והוצאה פרטית לחודש פברואר. הוצאה פרטית צפויה לגדול ב-0.1%, בדומה לינואר, ואלו הוצאה פרטית צפויה לצמוח ב-0.3%, בהמשך לגידול של 0.5% בינואר.

■ כלכלנים צופים כי ליבת מדד ה-PCE שהוא המדד הנגזר מהפער בין ההכנסות להוצאות והינו הנתון המועדף על-ידי הפדרל ריזרב בבואו לבחון את רמות האינפלציה במשק, ואשר מנטרל את השפעות מחירי המזון והאנרגיה, תצביע על עלייה של 0.1% בחודש פברואר, לעומת קיפאון בינואר.

■ ביום ג' יפורסם מדד קייס שילר, של מחירי הבתים ב-20 ערים בארה"ב, לחודש ינואר. המחירים צפויים לרדת ב-0.6%, בהמשך לקיטון של 3.1% בחודש דצמבר.

■ כמו כן, יפורסם אמון הצרכנים לחודש מארס, כשהצפי הוא לעלייה ל-50 נקודות מ-46 נקודות בפברואר.

■ ביום ד' יפורסם מדד ADP למספר המועסקים במגזר הפרטי בחודש מארס. הצפי הוא שהמגזר הוסיף 40 אלף משרות, לעומת גריעה של 20 אלף משרות בפברואר.

■ בנוסף יפורסם מדד מנהלי הרכש לאזור שיקגו לחודש מארס, והוא צפוי לרדת ל-61 נקודות מ-62.6 נקודות בפברואר.

■ נתון ההזמנות ממפעלים לחודש פברואר יפורסם גם כן, כשכלכלנים צופים גידול של 0.5%, בהמשך לעלייה של 1.7% בינואר.

■ ביום ה', ה-1 באפריל, הדו"ח השבועי בדבר מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה צפוי להראות ירידה ל-440 אלף תביעות מ-442 אלף בשבוע שלפני כן. ■ בהמשך יפורסם מדד מנהלי הרכש לחודש מארס. כלכלנים מעריכים שחל גידול קל במדד -57 נקודות מ-56.5 נקודות בפברואר.

■ במקביל יפורסמו הוצאות בנייה לפברואר, הצפויות לרדת ב-0.1%, בהמשך לירידה של 0.6% בינואר.

■ לקראת תום יום המסחר יפורסמו נתונים בדבר מכירת מכוניות בחודש מארס.

■ כאמור, ביום ו' יפרסם הממשל את דו"ח התעסוקה לחודש מארס. להערכת כלכלנים, המשק האמריקני הוסיף בחודש זה 190 אלף משרות (לא חקלאיות), לאחר שבחודש פברואר חלה גריעה של 36 אלף משרות. שיעור האבטלה צפוי להיוותר על 9.7%.

■ שכר העבודה הממוצע לחודש מארס צפוי להראות גידול של 0.2%, בהמשך לעלייה של 0.1% בפברואר. שבוע העבודה הממוצע בארה"ב צפוי לעלות מעט לרמה של 33.9 שעות.

רוח גבית למלאנוקס

פורד צפויה לסגור מחר את מכירתה של חטיבת וולבו ליצרנית הרכב הסינית, גילי.

מניית אפל תוסיף לרכז עניין לאור המלצה חיובית למדי שקיבלה מקרדיט סוויס, ואורקל עשויה להמשיך לבלוט, לאחר שפרסמה דו"חותיה.

ג'נרל מוטורס הודיעה כי תחזיר לעבודה 600 עובדים שפוטרו ותוסיף ציוד בשני מפעלים בקנדה.

מניית מלאנוקס זינקה בכ-6.6% ביום ו'. הסיבה לזינוק היא דבריו של הבעלים והמנכ"ל של חברת אורקל, לארי אליסון, שאמר כי מוצר ה-Oracle Sun Exadata המשלב בתוכו את פתרון האינפיניבנד שפיתחה מלאנוקס, ממשיך להתרחב ולתפוס נתחי שוק.

פרטנר מנהלת מגעים עם חברת תפוז לרכישת הפעילות של פורטל האינטרנט, כמקור נוסף לגיוס כספים של בעל השליטה אילן בן דב.

קומברס הודיעה כי קיבלה התראה מרשות ניירות ערך האמריקנית (ה-‏SEC‏), כי ניירות הערך שלה עלולים להימחק מהמסחר ברשימת הפינק שיטס, בה היא נסחרת מאז גילוי הפרשה, מאחר שאינה עומדת בתנאים שה-‏SEC‏ הגדיר.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]