אירופה סגרה במגמה מעורבת רבעון חיובי רביעי ברציפות

מדד הפוטסי אירופירסט 300 עלה ברבעון הראשון ב-2.8% ■ ה-Korea Economic Daily דיווח היום כי פעילותה של סמסונג בתחום השבבים עשויה להשיג את הרווח השנתי החזוי כבר בסוף המחצית הראשונה של 2010

המדדים המובילים באירופה סיימו את יום המסחר האחרון של הרבעון הראשון של השנה במגמה מעורבת, אך הרבעון כולו כמו שלושת הרבעונים שקדמו לו נחתם בעליות כאשר מרבית המדדים קרובים לרמות השיא אותו רשמו לאחרונה לפני שנה וחצי.

מדד הפוטסי יורופירסט 300 סגר בירידה של 0.4% לאחר שנסחר במהלך היום בעליות ועלה על השיא של 18 חודשים שקבע אתמול. המדד אשר מאז השפל שרשם במארס 2009 טיפס ב-67%, רשם עלייה של 2.8% במהלך הרבעון הראשון של 2010.

מגזר הפיננסים בלט היום בירידות כאשר מדד מניות הבנקים אשר נכלל במדד סטוקס אירופה 600 ירד היום ב-0.9% כמימוש לרמת השיא שנקבעה בו אתמול.

על המגמה באירופה השפיעו נתוני המאקרו החלשים יותר מהציפיות שפורסמו בארה"ב והובילו את וול סטריט לפתיחה שלילית.

"גם הרבעון הבא צפוי להיות חיובי מאחר ובמהלכו אנו צפויים לראות ירידה בסיכוני האשראי של המדינות השונות בגוש האירופי" אמר קלאוס ווינר, ראש מחלקת המחקר בחברת ההשקעות ג'נרלי והוסיף כי התמחור בשוק הוגן, במיוחד על רקע העלייה ברווחיות החברות".

המסחר בבורסות אסיה התנהל היום (ד') במגמה מעורבת עם נטיה לירידות שערים. מדד הניקיי היפני עבר בסיום לטריטוריה שלילית ורשם ירידה של 0.06%, ההנג-סנג ההונג-קונגי סגר אף הוא בירידה לאחר שבמשך חלק מהיום נסגר בעליות. מספר גורמים עמדו ברקע המסחר היום באסיה: חופשת הפסחא הקרובה הגורמת למחזורי מסחר דלילים יחסית, דו"ח התעסוקה לחודש מארס שיפורסם ביום ו' הקרוב בארה"ב וסגירת הרבעון הראשון של 2010. באירופה נפתח היום בעליות קלות.

"ברור לכולם שיש הרבה גופים המחכים בחוץ עם כסף לפני הפסחא כשברקע דו"ח התעסוקה האמריקני", כתב הבוקר בן פוטר, אסטרטג מ-IG Markets בסידני. "ככל הנראה, הדו"ח של יום ו' צפויה להצביע על המשך התאוששות בארה"ב. לפני 10 ימים, כולם היו בטוחים שהשווקים זקוקים ל"איוורור" אבל כעת אני לא כל כך בטוח שנראה ירידות שערים בקרוב", הוסיף פוטר.

במסחר באוסטרליה בלטו לרעה יצרניות המתכות, ריו טינטו ו-BHP Billiton . חולשתו של הין מוסיפה כוח ליצואניות היפניות, כאשר מיצובישי , ניסן , פנסוניק וקנון נסחרות במומנטום חיובי.

סמסונג ריכזה עניין רב בקוריאה לאחר שה-Korea Economic Daily דיווח היום כי פעילותה של החברה בתחום השבבים עשויה להשיג את הרווח השנתי החזוי כבר בסוף המחצית הראשונה של 2010.