מיכאיל ברישניקוב ירקוד בישראל בחודש יוני הקרוב

ענק המחול יופיע במרכז סוזן דלל בתל-אביב ובהיכל אמנויות הבמה בהרצליה עם הרקדנית אנה לגונה ■ מחיר הכרטיסים: 280-375 שקל

לא רק מוזיקאים מובילים: גם ענקי המחול מיכאיל ברישניקוב ואנה לגונה יגיעו לארץ בקיץ הקרוב, במסגרת מסע הופעות בינלאומי. ברישניקוב נחשב לגדול רקדני הבלט במאה ה-20. לגונה היא הסולנית המובילה של בלט קולברג השוודי ו"המוזה" של בן-זוגה, הכוריאוגרף החשוב מץ אק. השניים יציגו במרכז סוזן דלל "שלושה קטעי סולו ודואט" - ערב יצירות של מץ אק השוודי, אלכסיי רטמנסקי הרוסי ובנג'מין מילפייה הצרפתי.

המופע יועלה במרכז סוזן דלל במוצ"ש, 26 ביוני, ובהיכל אמנויות הבמה בהרצליה ב-28 וב-29 ביוני. לאור בקשתו המיוחדת של ברישניקוב יוקצו 50 כרטיסים בהזמנה לתלמידי מחול מרחבי הארץ.

בניגוד לאמני רוק ופופ הממלאים אצטדיונים, מקפידים אנשי המחול לשמור על אופיו האינטימי של המופע, ואף על מחירי כרטיסים שפויים - 280=375 שקל - כאלה שיאפשרו לכל אוהד מחול לרוץ לקופות.

ברישניקוב, כוכב להקת הבולשוי, ערק למערב בשנת 1974. לאחר מכן נקלט מיד כרקדן ראשי בתיאטרון הבלט האמריקני ורקד גם בלהקת הבלט של ניו-יורק עם הכוריאוגרפים ג'ורג' בלנשיין וג'רום רובינס. ב-1980 חזר לבלט האמריקני כרקדן וכמנהל אמנותי, ומתחילת שנות ה-90 כיהן כמנהל האמנותי של "פרויקט המחול וייט אוק", להקת מחול שהקים יחד עם הכוריאוגרף מרק מוריס.

לצד המחול ניהל קריירת משחק ענפה ומוצלחת: החל בסרט "נקודת מפנה" ב-1979, שזיכה אותו במועמדות לאוסקר, דרך "לילות לבנים" לצד גרגורי היינס ב-1985 ועד לתפקידו האחרון כבן-זוגה האמן המיוסר והאריסטוקרטי של קארי בעונה האחרונה של "סקס והעיר הגדולה". הוא אב לשלושה ילדים מהבלרינה ליסה ריינהרט ולבת נוספת מהשחקנית ג'סיקה לאנג.

לגונה ידועה כרקדנית וכוריאוגרפית יצירתית ודינמית, וזכתה בפרסים בינלאומיים רבים, ביניהם מדליית ה-Golden Carina Ari (שוודיה), פרס הרקדנית המצטיינת (ספרד), ופרס העיבוד הבימתי הטוב ביותר עבור הופעתה בג'יזל (צרפת). במופע יבצעו השניים שני דואטים, וברישניקוב ירקוד בשני קטעי סולו.

מכירת הכרטיסים תחל ביום שישי ה-9 באפריל, בקופות האולמות בלבד.