מחול ישראלי לייצוא

הכוריאוגרפית הישראלית מאיה לוי תעלה מחול חדש עבור פסטיבל המחול הבינלאומי "טרנסווך" בגרמניה

הכוריאוגרפית הישראלית מאיה לוי הוזמנה ליצור מחול חדש עבור פסטיבל המחול הבינלאומי "טרנסווך" בדרזדן, גרמניה. לוי יצרה את "שלדג - עבודה על טרמפולינה", בשיתוף עם האמן הגרמני אננדו מרס. היצירה המוצגת במרחב הפתוח, מחוץ לתיאטרון, בוחנת את גבולות התנועה, הווירטואוזיות הנדרשת מהרקדנית והטריטוריה העומדת לרשותם, מתוך המגבלה והאפשרויות התנועתיות שיוצרת הטרמפולינה. היצירה תוצג בבכורה בפסטיבל הגרמני ב-20 וב-21 באפריל. בסתיו תעלה העבודה גם בישראל, במרכז סוזן דלל.

לוי, זוכת פרס שרת התרבות לשנת 2009, הוזמנה על-ידי המנהל האמנותי של הפסטיבל בדרזדן, מיכאל רוקסטרוק, ליצור ולהציג גם עבודה קיימת שלה, "קרש הצלה", בביצועם של רן בן-דרור , לאזארו גודוי ומיכל אגסי.

שיתוף הפעולה של לוי עם מרס הוא ניסיון לשילוב יצירתי בין-תחומי, נטול היררכיות ורב-תרבותי. השניים מביאים עימם ניסיון יצירתי מתחומי המחול, התיאטרון והתנועה, ויחד עבדו על הבימוי, הדרמטורגיה והם גם מבצעים את העבודה, בתנאים המיוחדים שכפו על עצמם.

הטרמפולינה בעבודה מייצגת קרקע בלתי יציבה אשר משמשת כבסיס לעבודה וליחסים בין שני היוצרים, ומתוך הקושי הם מוצאים את דרכי ההתייצבות שלהם. לדברי לוי, "מדובר בניסיון אמיתי לבדוק דרכים לעבודה מקצועית בתנאי עבודה לא שגרתיים: בחצר האחורית של הבית, ללא תנאי המעבדה של הסטודיו, כשהחוץ, מזג האוויר והחיים הפרטיים נמזגים לתוך העבודה עצמה".

היצירה "שלדג" תפתח את הערב ותוצג מחוץ לתיאטרון, ובהמשך ייכנס הקהל לתוך האולם, ויצפה בעבודתה של לוי "קרש הצלה", שעלתה לראשונה בפסטיבל "הרמת מסך" 2008 בישראל.