רשות המסים תמליץ להעניק לקבלנים תנאי מס זהים לקבוצות רכישה

הקבלן קרס, קבוצת הרכישה "נתקעה"באיזה רכב נוסעת קרן בן-דוד, המנהיגה הלא רשמית של קבוצות הרכישה? ■ האם מארגני הקבוצות אכן נוטלים סיכונים במקום רוכשי הדירות?

הוועדה הפנימית ברשות המסים לנושא קבוצות רכישה מתכוונת להמליץ על השוואת נטל המס בין קבוצת רכישה לקבלנים, בין היתר באמצעות הפחתת נטל המס על קבלנים - כך נודע ל"גלובס".

הוועדה הפנימית ברשות, בראשות יועמ"ש הרשות עו"ד משה מזרחי, מונתה לפני כמה חודשים על ידי מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, בשל התחזקותן של קבוצות הרכישה ופעילותן העניפה, וטענות הקבלנים על כך שהם מופלים לרעה לעומתן, בכל הנוגע לרמות המס החלות עליהם.

כיום, הפער הכספי בין רכישת דירה באמצעות קבוצת רכישה לרכישה מקבלן, נוצר מאלמנט המיסוי: מע"מ, שחל ברכישת דירה מקבלן, אך לא במסגרת קבוצת רכישה; ומס רכישה, המשולם פעם אחת בעת רכישה בקבוצת רכישה, ופעמיים ברכישת דירה מקבלן.

נודע כי אחת האפשרויות המתגבשות כפתרון לצמצום הפער היא מתן הקלות לקבלנים, כך שבמקרים מסוימים יראו בהם כיוזמי קבוצת רכישה. בתוך כך יחול מס רכישה רק פעם אחת - על הדירה, במקום פעמיים: הן על הקרקע והן על הדירה.

בכל מקרה, מסביר גורם מקורב לוועדה, "הרצון הוא שאלמנט המיסוי לא ישפיע על ההתנהלות במשק. לא ייתכן שההחלטות אם לרכוש מקבלן או קבוצת רכישה יושפעו רק מנושא המיסוי".