אלרון: עסקת מדינגו מתקדמת - תימכר בכ-160-200 מיליון דולר

אלרון תרשום רווח נקי, המוערך בשלב זה בסכום של בין 58 ל-81 מיליון דולר ■ עדיין לא נחתם הסכם מחייב

חברת האחזקות בהיי-טק אלרון , מקבוצת אידיבי, מדווחת הבוקר (ה') כי חלה התקדמות משמעותית בעיסקה למכירת חברת מדינגו, בה היא מחזיקה 92% (באמצעות RDC וגם בצורה ישירה).

לאחר משא ומתן בין הצדדים, הוסכמו (בכפוף לחתימת הסכם מחייב) התנאים העיקריים של העסקה. עם השלמת העסקה, יקבלו אלרון ורפא"ל תמורה בסכום כולל של 160 מיליון דולר בכפוף להתאמות מסוימות. מתוך סכום זה יופקד בנאמנות סכום של 29 מיליון דולר לתקופה של עד 24 חודשים, בעיקר לשם הבטחת תשלומי שיפוי אפשרי אשר יחולו על המוכרים בהקשר להפרות, אם בכלל, של הסכם המכירה ולתביעות עתידיות אפשריות בנוגע למדינגו.

המוכרים יקבלו, בהדרגה, תמורה נוספת בסך של עד 40 מיליון דולר המותנית בהשגתן ההדרגתית של אבני דרך תפעוליות מסוימות על-ידי מדינגו וזאת על פני תקופה מסוימת (המוערכת בשלב זה על ידי הצדדים בכחמש שנים ממועד השלמת העסקה.

במהלך תקופת הביניים שבין חתימת הסכם מחייב והשלמת העסקה, פעילויות מסוימות של מדינגו תחייבנה תיאום או הסכמה עם הרוכש, כנהוג בעסקאות מסוג זה. בנוסף, לאחר השלמת העסקה, הסכום המירבי האפשרי של התחייבויות אלרון ו-RDC (חברת מסחור הטכנולוגיות של רפא"ל) לשיפוי לפי הסכם המכירה יהיה מוגבל עד לכ- 110% מחלקיהן בסכום התמורה הכוללת בעסקה.

מדינגו, שהוקמה בשנת 2005 בידי עופר יודפת, נוסדה בתוך RDC, בה שותפות אלרון ורפא"ל (51% ו-49%, בהתאמה). החברה מפתחת משאבת אינסולין מיניאטורית חד-פעמית. לפי הדו"ח השנתי המורחב של אלרון (20F), סיימה מדינגו את שנת 2008 עם הפסד של 17 מיליון דולר, והייתה אחד הגורמים להפסדי העתק של 71 מיליון דולר שרשמה אלרון לשנת 2008.

השלמת העסקה תהיה מותנית בקבלת אישורים רגולטורים מתאימים תוך ארבעה חודשים ממועד חתימת הסכם המכירה, בכפוף להארכה של 90 ימים נוספים (במידת הצורך). העסקה תלויה בחתימת הסכם מחייב בין הצדדים, ובשלב זה, הכוונה שייחתם בשבועות הקרובים.

אלרון ו-RDC צפויות לקבל תמורה כוללת המוערכת בשלב זה בסכום של בין 14 עד 19 מיליון דולר לאלרון, ו- 92 עד 141 מיליון דולר ל-RDC. אלרון תרשום רווח נקי, המוערך בשלב זה בסכום של בין 58 ל- 81 מיליון דולר.