נתוני מאקרו חיוביים שלחו את אירופה לנעילת מסחר חיובית

הדאקס הגרמני טיפס 1.3% ■ מדד מנהלי הרכש רשם עליה ל-56.6 נקודות במארס ■ הייצור התעשייתי בסין רשם בחודש מארס עלייה על רקע הגברת המכירות המקומיות וייצוא המוצרים

בורסות אירופה ננעלו היום (ה') בעליות שערים, על רקע פרסום נתוני מאקרו חיוביים באסיה ובאירופה, שחיזקו את ביטחון המשקיעים בהתאוששות הכלכלית בעולם. ברקע, המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות שערים נאות.

באירופה פורסם היום שמדד מנהלי הרכש של התעשייה בגוש 16 המדינות רשם עליה במארס ל-56.6 נקודות לעומת 54.2 נקודות בפברואר וצפי לעליה מתונה יותר, ל-56.3 נקודות. קריאה של המדד מעל 50 נקודות מעידה על התרחבות של סקטור התעשייה.

מניות BMW וסימנס בלטו לחיוב בבפרנקפורט. בריטיש איירווייס התקדמה בלונדון.

בסין דווח היום כי הייצור התעשייתי רשם בחודש מארס עלייה על רקע הגברת המכירות המקומיות וייצוא המוצרים מחוץ למדינה. ביפן פורסם מדד אמון היצרניות הגדולות, שרשם עלייה ברבעון הרביעי ברציפות. שני הנתונים מצביעים על התאוששות בסחר העולמי ובמזרח בפרט, ומחזקים את הביטחון בחוזק הכלכלה הגלובלית ומפחיתים את החששות מכניסה למיתון נוסף.

בנוסף, ביפן בוצעה הנפקה לציבור של חברת הביטוח דאי אייצ'ה (DAI-ICHI), חברת ביטוח החיים השנייה בגודלה ביפן - בסך 11 מיליארד דולר, ההנפקה הגדולה ביותר מזה כשנתיים, שזכתה לאמון רב מצד המשקיעים ולביקושים ערים.

בשווקים בעולם ישנה דריכות לקראת נתוני התעסוקה החודשיים שיפורסמו בארה"ב מחר, ושצפויים להתביע על כיוון השווקים בתקופה הקרובה.

בקרב המניות, בלטו ביפן היצואניות וחברות השילוח. נציין את Nippon Yusen Kabushiki Kaish - חברת השילוח הגדולה ביפן, Kawasaki Kisen Kaisha Ltd .