נעילה חיובית בוול סטריט לפני חופשת "יום שישי הטוב"

מחר לא יתקיים מסחר בוול סטריט ■ התביעות הראשוניות לדמי אבטלה ירדו ל-439 אלף תביעות ■ מדד ה-ISM למארס עלה ל-59.6 נק' לעומת צפי ל-57 נק' ■ צורן ונייס ברשימת "שלוש המומלצות" של JP מורגן לאפריל

המסחר בוול סטריט ננעל הלילה (ה') בעליות שערים ברקע סנטימנט חיובי בשוקי העולם. מדד הנאסד"ק היה היחיד מבין המדדים המובילים שביקר בטריטוריה השלילית בחלקו האחרון של היום, ללא סיבה נראית לעין, לפני שננעל בעליות שערים קלות. נזכיר כי מחר לא יתקיים מסחר בניו יורק לרגל "יום השישי הטוב" אך דו"ח התעסוקה לחודש מארס יפורסם מחר והוא צפוי להצביע על הוספה של 185 אלף משרות בחודש החולף לאחר גריעה של 36 אלף משרות בפברואר.

בראיון לרשת NBC הבוקר אמר שר האוצר האמריקני, טימוטי גייתנר, כי שיעור האבטלה בארה"ב צפוי להישאר גבוה "עוד הרבה זמן". "אם נתרכז כעת בהורדת הגרעון העצום, זה יפגע במאמצים לאושש את הכלכלה בדיוק בתקופה בה מתחילים לצוץ מקומות עבודה חדשים. אבל, גם אם נמשיך להתמקד בהאצת ההתאוששות והצמיחה שיעור האבטלה צפוי להישאר גבוה עוד זמן רב", אמר גייתנר.

הגירעון בתקציב המימשל האמריקני צפוי להתרחב השנה לכ-1.55 טריליון דולר, כ-10.5% מהתמ"ג. כמה כלכלנים הביעו דאגה שההתרחבות בגרעון תוביל להורדת דירוג האשראי של ארה"ב העומד על AAA. "כיום אנחנו חייבים לרכז את מירב המאמצים בהחזרת המשק לצמיחה ברת קיימא שתייצר מקומות עבודה חדשים", אמר גייתנר.

פימקו: "הפעולות שתנקוט אירופה להצלת יוון לא אפקטיביות"

"הפעולות שתנקוט אירופה להצלת יוון לא יהיו אפקטיביות לתיקון בעיות החוב של המדינה, ודירוג החוב של בריטניה עלול לרדת במהלך השנה", כך העריך היום סקוט מאת'ר, המנהל הראשי של תחום ניהול התיקים הגלובלי של קרן פימקו, קרן האג"ח הגדולה בעולם אשר נותנת "משקל חסר" להשקעה באג"ח מדינה ל-10 שנים של בריטניה, ארה"ב והאיחוד האירופי. "דרוש נס במהלך ששת החודשים הבאים על מנת לשמור על צמיחה במדינות המפותחות" אמר מאת'ר. פימקו הזהירו זה לא מכבר את המשקיעים מלהשקיע במדינות מפותחות כדוגמת בריטניה אשר סובלת מעול חובות כבדים, והמליצו במקום זאת להעביר נכסים להשקעה באסיה ובמדינות מתפתחות.

מדד ה-ISM הפתיע לטובה: עלה במארס ל-59.6 נקודות

יום לפני דו"ח התעסוקה לחודש מארס, התפרסמו בארה"ב לפני הפתיחה נתוני התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בשבוע שחלף, שהצביעו על ירידה של 6,000 תביעות ל-439 אלף, טוב במקצת מהצפי לרמה של 440 אלף תביעות. הנתון של השבוע הקודם עודכן והצביע על 445 אלף תביעות לעומת הנתון המקורי של 442 אלף תביעות. נתון התביעות המתמשכות ירד ל-4.662 מיליון תביעות מ-4.668 מיליון. בשורה התחתונה, כ-11.4 מיליון אמריקנים קיבלו תמיכה כלשהי משירותי התעסוקה, עלייה של 215 אלף לעומת השבוע הקודם.

חצי שעה לאחר הפתיחה פורסם מדד מנהלי הרכש של התעשייה לחודש מארס (ISM), אשר עלה ל-59.6 נקודות לעומת צפי לעלייה מינורית יותר ל-57 נקודות. בחודש פברואר עמד המדד על 56.5 נקודות. זוהי רמת המדד הגבוהה ביותר מאז יולי 2004. עוד פורסמו ההוצאות על בניה ותשתיות לחודש פברואר, אשר ירדו ב-1.3% לעומת צפי לירידה מינורית יותר בשיעור של 1%.

אלרון: עיסקת מדינגו מתקדמת

ריסרץ' אין מושן ריכזה עניין שלילי רב לאחר שיצרנית הבלקברי הודיעה על הכנסות נמוכות מהצפוי. עם זאת, החברה היכתה את תחזיות הרווח לרבעון הפיסקלי הרביעי כשהרוויחה 710 מיליון דולר.

פורד , טויוטה , הונדה וניסאן ריכזו עניין לאחר פרסום נתוני מכירות הרכב לחודש מארס בארה"ב.

מניית אלרון הגיבה להודעה שפרסמה הבוקר החברה בתל-אביב. החברה דיווחה כי חלה התקדמות משמעותית בעיסקה למכירת חברת מדינגו, בה היא מחזיקה 92% (באמצעות RDC וגם בצורה ישירה). עם השלמת העסקה, יקבלו אלרון ורפא"ל כ-160 מיליון דולר ועוד 40 מיליון דולר המותנית בהשגתן ההדרגתית של אבני דרך תפעוליות מסוימות על-ידי מדינגו.

חברת טבע הגיעה לפשרה משפטית עם סאנופי-אבנטיס באשר לתרופת ה-Eloxatin, המיועדת לטיפול בסרטן המעי הגס. החברות נקלעו לסכסוך משפטי לאחר שטבע השיקה גרסה גנרית משלה לתרופה. במסגרת הפשרה, טבע תזכה להכיר במכירות התרופה עד סוף יוני השנה ולאחר מכן תפסיק לשווק אותה עד ה-9 באוגוסט 2012, אז היא תיכנס מחדש לשוק.

2 מניות ישראליות מככבות ברשימת "שלוש המומלצות" של JP מורגן לחודש אפריל. הבנק האמריקני הותיר את צורן ברשימה והכניס לתוכה גם את TSYS (סימול: TSYS) ואת נייס , תוך שהוא הסיר מהרשימה את GeoEye (סימול: GEOY) ואת פלטרוניקס (סימול: PLT).

חברת טאואר הודיעה היום כי טכנולוגיית ה-SiGe BiCMOS המתקדמת שלה נבחרה על-ידי חברת VectraWave לפיתוח מעגל ראשון בתדר 40 גיגה-הרץ.