לידיעת סטיב ג'ובס: מה חושבים מבקרי הטכנולוגיה על ה-iPad?

וולט מוסברג, מבקר הטכנולוגיה של "וול סטריט ג'ורנל": "ה-iPad צפוי לשנות את עולם המחשבים" ■ דיוויד פוג מ"ניו-יורק טיימס": "ההקלדה על המסך היא נוראית"

אייפד צפוי לשנות את עולם המחשבים", כותב וולט מוסברג, מבקר הטכנולוגיה של הוול סטריט ג'ורנל, לאחר שזכה להחזיק את הגאדג'ט הכי נחשק בימים אלו בעולם במשך כשבוע.

"אם אנשים רואים את האייפד כמכשיר נוסף להסתובב איתו, המוצר הזה אולי פחות יקרוץ להם. אולם, אם הם רואים אותו כמוצר שאמור להחליף את המחשב הגדול והכבד לצורך גלישה באינטרנט, מיילים, רשתות חברתיות, צפייה בתמונות ווידיאו, משחקים, מוזיקה ואפילו יצירת תוכן מוגבלת - האייפד מצליח לשנות את חוקי המשחק, כמו שהאייפון שינה בזמנו".

מוסברג מוסיף שהאייפד הוא הרבה יותר מקורא ספרים אלקטרוני, למרות שלדעתו הוא עושה את הפעולה הזו בצורה מוצלחת מאוד והרבה יותר טובה מהקינדל של אמאזון. "האייפד הוא הרבה יותר מאייפון גדול, למרות שהוא משתמש באותו ממשק קל להפעלה".

התשבחות של מוסברג לא נגמרות כאן, "הופתעתי מאוד מארוך החיים של הבטרייה במכשיר, שהצליחה לעבור אפילו את 10 השעות שאפל הבטיחה. בבדיקה שלי, הרצתי סרטים, תוכניות טלוויזיה וקבצי וידיאו אחרים עד שהבטרייה נגמרה. האייפד הצליח להחזיק מעמד 11 שעות ו-28 דקות, בערך 15% יותר מהנתון הרשמי של אפל". אורך החיים של הבטרייה מאוד חשוב למשתמשים, מכיוון שדווקא בקטגוריה הזו, רוב המחשבים הניידים והטלפונים החכמים, כולל האייפון נופלים בה.

בניגוד למוסברג, דיוויד פוג מהניו יורק טיימס, חיבב קצת פחות את הטאבלט החדש. "האייפד הוא בסך הכל אייפוד טאץ' ענק", הוא אומר, "אי אפשר לקרוא ספרים על המכשיר כאשר הוא נמצא באור שמש ישיר ובמשקל של 680 גרם הוא נעשה כבד אחרי כמה זמן (הקינדל שוקל 280 גרם). חוץ מזה, אי אפשר לקרוא ספרים מהחנות של אפל בשום מכשיר אחר, אפילו לא על מחשב מק או אייפון".

גם ההקלדה במכשיר על-פי פוג היא לא דבר מושלם. "כאשר האייפד מונח בצורה ישרה, ההקלדה על המסך היא נוראית. כאשר המכשיר מוצב ב-90 מעלות, ההקלדה בקושי שמישה (מכיוון שהמסך גדול יותר בצורה הזו). החודש ניתן יהיה לקנות תושבת עם מקלדת בעלות של 70 דולר, עליה ניתן יהיה להניח את האייפד, אבל אז אתם תצטרכו לסחוב שני דברים איתכם".

לסיכום אומר פוג, "אתם יכולים לקנות מחשב נייד בפחות מהמחיר של האייפד (החל מ-500 דולר), כאשר המחשב הזה יכלול מקלדת מלאה, כונן DVD, כניסות USB, כניסות לכרטיסי זיכרון ומצלמה. חוץ מזה, אם יש לכם כבר מחשב נייד וטלפון חכם, מי הולך לסחוב איתו מכשיר שלישי?".