אסיה בשיא של 11 שבועות; אין מסחר בארה"ב ובאירופה

מניות חברות הייצוא ביפן הובילו את מדד הניקיי לעלייה שבועית של 2.7% ■ הבנק המרכזי של יפן צפוי להכין את הקרקע להעלאת תחזיות הצמיחה

הבורסות באסיה עלו היום (ו') לשיא של 11 שבועות על רקע ההערכות בשווקים כי ההתאוששות הכלכלית בארה"ב ויפן, 2 הכלכלות הגדולות בעולם, תופסת תאוצה. זאת, על רקע נתונים כלכליים טובים שפורסמו בארה"ב ודיווחים בתקשורת הזרה לפיהם הבנק המרכזי של יפן מתכוון להכין את הקרקע לקראת העלאת תחזיות הצמיחה במדינה.

היום לא יתקיים מסחר בבורסות וול סטריט ואירופה לרגל "יום שישי הטוב" של חג הפסחא.

מדד הניקיי עלה השבוע ב-2.7% בהובלת מניות חברות הייצוא ביפן. במקביל נרשמו עליות הן בבורסות השווקים המתעוררים במזרח והן במטבעות הכלכלות המתפתחות. סוכנות בלומברג דיווחה היום כי הבנק המרכזי של יפן עשוי להשמיע קולות חיוביים יותר באשר להתאוששות הכלכלית במדינה. לפי הדיווח, בהחלטת הריבית של הבנק המרכזי בשבוע הבא הוא ישמיט בהודעת הריבית את המילים "התאוששות מתונה", מה שמלמד כי ההתאוששות הכלכלית צוברת תאוצה.

אך לא רק ביפן ההתאוששות צוברת תאוצה, אלא גם בארה"ב כמובן. אתמול פורסמו שוב נתונים כלכליים חיוביים שהצביעו על ירידה במספר הבקשות לקבלת דמי אבטלה בשבוע החולף, כמו גם על הגברת פעילות התפוקה במפעלים מעבר לתחזיות המוקדמות, כפי שהיא נמדדת במדד מנהלי הרכש למגזר הייצור.

מניית טויוטה עלתה היום במסחר ביפן לאחר שאמש דיווחה על זינוק של 41% במכירות הרכבים שלה בארה"ב בחודש מארס. יצרניות הרכבים היפניות והקוריאניות מכרו יחדיו 522.7 אלף כלי רכב בחודש שעבר, עלייה של 29% לעומת מארס אשתקד. גם נתח השוק שלהם בארה"ב עלה ל-49% מ-47.1% אשתקד.

מניה נוספת שריכזה היום עניין היא מניית הבנק המלזי EON Capital, אשר טיפסה לשיא של כשנתיים לאחר שהבנק Hong Leong Bank העלה את הצעת הרכש שלו למניית EON.