וול סטריט הגיבה לנתוני מאקרו חזקים; הנאסד"ק הוסיף 1.1%

מדד מנהלי הרכש במגזר השירותים עלה ל-55.4 נק' לעומת צפי ל-54 נק' ■ החוזים שנחתמו למכירת בתים קיימים זינקו במפתיע ב-8.2% ■ טירוף ה-iPad: המכירות ביום הראשון הסתכמו ביותר מ-300 אלף

המשקיעים בוול סטריט חזרו מסוף שבוע ארוך, במסגרתו היו שוקי המניות בניו ירוק סגורים לרגל "יום שישי הטוב", ליום מסחר חיובי. השוק קידם בברכה את שפע נתוני המאקרו שהחלו בדו"ח התעסוקה לחודש מארס, אשר פורסם ביום ו' והצביע על הוספה של 162 אלף משרות בחודש החולף, לראשונה זה 3 שנים. שיעור האבטלה נותר, כצפוי, על כנו בשיעור של 9.7%.

רוח גבית קיבלו המשקיעים גם חצי שעה לאחר פתיחת המסחר, אז פורסמו עוד שני נתונים חזקים וחשובים, מדד מנהלי הרכש למגזר נותני השירותים שהפתיע כשעלה ל-55.4 נק' ומכירות המצויות בתהליך של בתים קיימים שזינקו במפתיע ב-8.2%. נתונים אלו הגבירו את העליות במדדים המובילים ומדד הדאו ג'ונס הולך ומתקרב לרף הפסיכולוגי של 11 אלף הנקודות, כאשר הוא נסחר בשיאי מחיר של שנה וחצי לערך.

בין המגזרים השונים בלטו הערב לחיוב מניות הסחורות על רקע עליית מחירי הסחורות כתוצאה מהשיפול בתנאים הכלכליים. הנפט טיפס בעוד 2% לשיא של 18 חודשים - 86.7 דולר לחבית.

גם בשוק האג"ח הגיבו הסוחרים לנתונים הטובים שזרמו לשוק והציבעו על שיפור בפעילות הכלכלית בארה"ב, מה שמוריד את רמת הסיכון בשוק ועשוי לאותת על העלאת ריבית קרוב יותר ממה שהעריכו הסוחרים עד כה. נציין כי התשואה על אגרות החוב הממשלתיות ל-10 שנים המשיכו לטפס לרמה של 4%, רמתן הגבוהה ביותר מאז יוני 2009.

עוד נציין כי לרגל חג הפסחא לא התקיים היום מסחר בבורסות אירופה. רוב השווקים באסיה היו גם הם סגורים היום אך הבורסה ביפן, שבה התקיים מסחר, ננעלה בעליות שערים של 0.5%.

"אנחנו בנקודה טובה", אמר קית' גודרד מ-Capital Advisors Growth Fund לאתר מרקטוואץ'. "המצב הכלכלי בהחלט משתפר. המניות אולם לא זולות אך הן גם לא יקרות, כך שאפשר להמשיך לטפס מעלה. נתוני התעסוקה החזקים עשויים להכניס עוד משקיעים לשוק, אותם משקיעים שחששו לעתידה של ההתאוששות הכלכלית".

עוד ברקע המסחר היום פגישתו הסגורה של הפדרל ריזרב, אשר צפוי לדון בריבית הדיסקאונט שעומדת נכון להיום על 0.75% (הריבית אותה גובה ה'פד' על הלוואותיו למוסדות פיננסיים).

המשקיעים בוול סטריט שקלו גם את דבריו של ראש הממשלה היווני יורגוס פפנדראו בראיון למגזין "טיים" בסוף השבוע, שאמר כי "אני חושב שהגרוע מכל מאחורינו, אבל יש עדיין הרבה עבודה קשה. המשבר הפיננסי הקשה ביותר בתולדות יוון הסתיים, וכעת על המדינה להתמודד עם ההעדפות השונות של השירות הציבורי ולצמצם את הבזבוז כדי לצאת חזקה". משבר החוב של יוון לחץ את השווקים בתקופה האחרונה, שחששו כי משבר החוב עלול להמיט אסון כלכלי על חברות בגוש האירו או על הגוש כולו.

יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, דומיניק שטראוס-קאהן, אמר אמש כי כלכלת העולם "טרם יצאה מכלל סכנה" למרות ההתאוששות הכלכלית המהירה יחסית. בשיחה עם כתבים אמר שטראוס-קאהן כי למרות שההתאוששות הכלכלית העולמית עלתה את התחזיות המוקדמות, הצריכה הפרטית הגלובלית עדיין לא חזקה מספיק כדי לאותת על סיומו של המיתון הקשה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה. הוא הוסיף כי "אפשר לראות התאוששות כמעט בכל מקום אבל זו התאוששות שברוב המקרים נובעת מתמיכה ציבורית וממשלתית ללא עזרה מספקת של הסקטור הפרטי - אנחנו חייבים להישאר זהירים.

שטראוס קאהן ציין כי "למרות שלא ניתן לשלול תרחיש של 'מיתון כפול', קרן המטבע לא צופה תרחיש שכזה". הוא הוסיף כי ההתאוששות המהירה ו"הלא בוגרת מספיק עדיין" יכולה לעודד ממשלות ובנקים מרכזיים לסגת ממדיניות התמריצים והנזילות מוקדם מדי. "הם יירו לעצם ברגל", ציין שטראוס קאהן.

נתוני מאקרו חזקים

חצי שעה לאחר פתיחת המסחר, פורסמו נתוני המאקרו היומיים: מדד מנהלי הרכש במגזר השירותים עלה ל-55.4 נק' לעומת הצפי שהיה בשוק כי המדד יעלה ל-54 נקודות בהשוואה ל-53 בחודש פברואר.

באותה השעה גם פורסם נתון המכירות המצויות בתהליך של הבתים הקיימים בחודש פברואר שהפתיעו לטובה כאשר רשמו זינוק של 8.2% לעומת הרמה שנרשמה בינואר, זאת לעומת צפי כי תרשם ירידה של 0.5% לאחר צניחה של 7.6% במכירות בחודש ינואר השנה.

השקת ה-iPad בשבת: יותר מ-300 אלף יחידות נמכרו

בקרב מניות הטכנולוגיה, אפל ריכזה עניין רב בעקבות היסטריית ה-iPad, המחשב החדש שהשיקה החברה בארה"ב בסוף השבוע. אנליסטים בפייפר ג'פרי העריכו כי 600 אלף מכשירים נמכרו ביום הראשון לבדו, בעוד שההערכות המוקדמות דיברו על 200-300 אלף מכשירים בלבד. בפועל דיווחה אפל לפני תחילת המסחר כי מכירות היום הראשון "עלו על 300 אלף". בנוסף דיווחה אפל כי משתמשי ה-iPad הורידו יותר ממיליון אפליקציות מה-App Store שלה ויותר מרבע מיליון eBooks במהלך יום המכירות הראשון שהסתיים בשבת בחצות. ב-JP מורגן העלו היום את מחיר היעד של אפל ל-305 דולר למניה לעומת מחיר יעד קודם של 240 דולר למניה.

אמדוקס משכה תשומת לב לאחר שהודיעה כי 5 שנים לאחר שרכשה את לונגשיין טכנולוג'י איפורמיישן, חברה המתמחה בתוכנות שירות לקוחות ובילינג בסין אותה רכשה בתמורה ל-30 מיליון דולר, היא מוכרת 81% מהחזקותיה בחברה לידיים פרטיות. המכירה שצפויה להיסגר עד סוף אפריל תביא את אמקודס לרשום מחיקה בסך שבין 18.5 ל-22.6 מיליון דולר מדוחות הרבעון הראשון.

פריגו קיבלה אישור מה-FDA לייצור ושיווק של קצף אנטיביוטי לטיפול בפצעי בגרות, אקנה. בשנה החולפת נמכרה תרופת המקור המיוצרת ע"י חברה בת של גלקסו סמית' קליין בכ-44 מ' ד' בארה"ב. לפריגו ושותפתה Cobrek ניתנה בלעדיות למשך 180 יום . הקצף Clindamycin Phosphate בריכוז של 1% הינו הגרסה הגנרית לקצף Evoclin.

מניית קיריקס זינקה הערב במחזור חריג לאחר שהיא ושותפתה קיבלו אישור להצטרפות ל"מסלול המהיר" מה-FDA לניסוי בתרופה perifosine אשר לה פוטנציאל לשמש כטיפול יעיל לשלבים המתקדמים במחלת סרטן המעי הגס.

מנייתה של Arena Resources (סימול: ARD) הגיבה בחיוב להצעת הרכש של חברת חיפושי הנפט והגז SandRidge (סימול: SD) תמורת 1.6 מיליארד דולר, פרמייה של כ-20% על מחיר סגירתה של מניית ארנה ביום ה' האחרון.