ה-BMW של ג'ף קונס

האמן, מהיקרים בעולם, מעצב מכונית מירוץ שמצטרפת לסדרת מכוניות שעיצבו אמנים בולטים, בהם וורהול וליכטנשטיין

האמן האמריקני ג'ף קונס, מהאמנים המצליחים והיקרים ביותר בעולם, חשף אתמול בניו-יורק סקיצה ראשונה של מכונית הקונספט שהוא מעצב עבור BMW.

קונס מצטרף לרשימה ארוכה ומרשימה של אמנים ששיתפו פעולה עם ענקית הרכב מאז שנת 1975, ביניהם אנדי וורהול, רוי ליכטנשטיין, פרנק סטלה ואולפור אליאסון. המכונית מדגם ב.מ.ו M3 GT2 תשתתף, כמיטב המסורת, במרוץ 24 שעות של לה מאן, צרפת, שיתקיים ב-12 ביוני. קונס יחתום על יצירתו במעמד ההשקה של המכונית במרכז פומפידו בפריז, ב-1 ביוני.

עיצוב המכונית על-פי קונס הוא צבעוני ודינמי, ומתבסס על מראות ודימויים שליקט. התוצאה היא אשליה אופטית חלקית, שגורמת למכונית להיראות כאילו היא בתנועה מתמדת, גם כשאינה נוסעת. הכוח טמון בצבעוניות העזה והבוהקת, האופיינית ליצירתו של קונס, על רקע השחור והכסוף היוקרתי של עיצוב הפנים של המכונית.

"מכוניות המרוץ האלה הן כמו החיים, מלאות כוח ואנרגיה", אמר קונס במסיבת עיתונאים בניו-יורק אמש. הוא השווה את עבודת האמן לעבודתו של נהג המרוצים, המשלב את כישרונו בכוחה של המכונית. "אני רוצה לתת לרעיונות שלי להתמזג עם המכונית, להתחבר לכוח העצום שאצור מתחת למכסה המנוע". בתהליך העיצוב קונס אפילו התנסה על מסלול המרוצים.

המכונית של קונס היא ה-17 בסדרת מכוניות האמנים של BMW. המכוניות מייצגות ארבעה עשורים ומוצגות בתערוכות נודדות במוזיאונים ברחבי העולם ובתצוגת קבע במוזיאון החברה במינכן.