וול סטריט ננעלה בעליות על רקע נתוני המכירות הקמעונאיות

התביעות לדמי אבטלה עלו במפתיע ל-460 אלף - לעומת הצפי לירידה; התביעות המתמשכות ירדו יותר מהצפי ■ המכירות של גאפ זינקו במארס ב-12% - יותר מהצפי; סך המכירות של קוסטקו עלה מעבר לצפי

לאחר פתיחה שלילית, המסחר בוול סטריט עבר להתנהל היום (ה') בעליות שערים וכך גם ננעל. ברקע היו נתונים טובים של מכירות שהעבירו הרשתות הקמעונאיות הגדולות. הירידות מוקדם יותר, שבאו על רקע חששות המשקיעים מפני משבר החוב ביוון ועל רקע נתונים מאכזבים משוק העבודה, נמחקו והבורסה מעבר לים עברה וסיימה במגמה חיובית.

לפני פתיחת המסחר דווח כי התביעות הראשוניות לדמי אבטלה עלו במפתיע בשבוע החולף, לעומת התחזיות המוקדמות לירידה. התביעות המתמשכות לדמי אבטלה דווקא ירדו בשבוע שהסתיים ב-3 באפריל, יותר מהצפי המוקדם. ברקע למסחר בוול סטריט, בורסות אירופה ננעלו בירידות של עד 0.9% ובאסיה ננעל הבוקר המסחר בירידות של עד 1.1%.

כאמור, הרשתות הקמעונאיות היו היום במרכז העניינים - המכירות הקמעונאיות של השחקניות המרכזיות זינקו במארס בשיעור החד ביותר מ-10 שנה, בעיקר על רקע מכירות מוקדמות לחג הפסחא. המכירות של הרשתות המובילות טיפסו בחודש הרביעי ברציפות בשיעור של כ-9% ועד 12%.

הבורסה ואגרות החוב של יוון נפלו גם היום ותשואות האג"ח שלה עלו, על רקע התגברות החששות מפני משבר החוב שלה. כזכור, בימים האחרונים צצו דיווחים בתקשורת הזרה לפיהם יוון תנסה להוציא את קרן המטבע הבינלאומית מחבילת הסיוע שלה, על רקע ההתנגדות העזה בקרב אזרחי יוון לקיצוצים המאסיביים שדורשת הקרן. המשקיעים מגיבים בדאגה שכן בעבר האיחוד האירופי התנה את חבילת הסיוע בשיתופה של קרן המטבע.

יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, התייחס אתמול לאבטלה כאתגר שעדיין עומד בפני הכלכלה האמריקנית המתאוששת, כשאמר כי הנתונים "חלשים מאוד" ומעיבים על הצמיחה ועל תהליך ההתאוששות. ברננקי ציין כי למרות שהכלכלה עדיין רחוקה מיציאה מכלל סכנה, או במילותיו "רחוקה מהיציאה מן היער", "הניחוש הטוב ביותר" שלו הוא ש"בעזרת המדיניות המוניטרית המרחיבה של הפד' התנאים הכלכליים ימשיכו להשתפר במהלך השנה ויהיו חזקים מספיק על מנת לגרום לירידה איטית של שיעור האבטלה בארה"ב".

עלייה מפתיעה בתביעות לדמי אבטלה

משרד העבודה האמריקני דיווח לפני פתיחת המסחר כי מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה עלו במפתיע בשבוע החולף לרמה של 460 אלף תביעות, לעומת הצפי לירידה ל-435 אלף, מרמה של 442 אלף תביעות - נתון שלעצמו עודכן מ-439 אלף בשבוע הקודם. מספר התביעות המתמשכות לדמי אבטלה ירדו ל-4.55 מיליון, יותר מהצפי המוקדם לירידה ל-4.63 מיליון תביעות, מקריאה קודמת של 4.662 מיליון.

הקמעונאיות במרכז

גאפ דיווחה כי המכירות בחנויות הזהות שלה עלו בחודש מארס ב-12%, יותר מהצפי בוול סטריט לעלייה של 3.7%. גם המכירות של קוסטקו עלו מעבר לצפי - בחנויות הזהות המכירות עלו ב-10%, והמכירות הכלליות עלו ב-12% במארס. ג'יי סי פני רשמה עלייה של 5.4% במכירות בחנויות הזהות - מעט פחות מהצפי. המכירות בחנויות הזהות של מייסיס עלו ב-10.8% - יותר מהצפי.

מבין המניות הבולטות היום בשוק נציין את מניית פאלם שזינקה אמש ב-20% על רקע ספקולציות שיצרנית המחשבים לנובו עשויה להיות מעוניינת ברכישת החברה. המניה לא הצליחה היום להמשיך את המומנטום.

גם ג'קדה הישראלית זינקה אמש בכמעט 20% לאור חוזה חדש עליו הודיעה - והיום התממשה. יצרנית פתרונות האופטימיזציה הודיעה על "חוזה מהותי", כדבריה, עם לקוח חדש בארה"ב. ג'קדה, כהרגלה, שמרה על עמימות ולא סיפקה היקף כספי או את שמו של הלקוח, אך מסרה כי הלקוח הוא ספק שירותי טלוויזיה דיגיטלית.

בכירי סיטיגרופ עלו היום לשימוע בפני ה-FDIC לבירור שורשי המשבר הכלכלי הגדול, וינסו להשיב על השאלה מדוע הם לא צפו מראש את קריסתו של שוק הדיור והפסדי השיא של הבנק.

טבע המשיכה להגיב לאישור הסופי שקיבלה לצורך שיווק הגרסאות הגנריות לשתי תרופות מקור של חברת מרק, Hyzaar ו-Cozaar לטיפול בלחץ דם גבוה. מכירות שתי התרופות של מרק הסתכמו בכ-1.6 מיליארד דולר בשנה האחרונה בארה"ב. טבע היתה הראשונה להגיש ל- בקשה לקבלת אישור לשיווק גרסה גנרית לתרופות כך שהיא תקבל בלעדיות בשיווק ל-180 יום.