לראשונה מאז ספטמבר 2008: הדאו ג'ונס נגע ב-11,000 נקודות

נתוני מאקרו טובים סללו לוול סטריט שבוע חמישי ברציפות של עליות ■ אמבק נסקה ב-80% ■ עונת הדו"חות תיפתח בשבוע הבא: איזו צמיחה ברווחים יציגו החברות, והאם זה יספיק כדי להמשיך את הראלי?

מדדי המניות המובילים בוול סטריט המשיכו היום (ו') את המגמה החיובית מאמש וננעלו בעליות, כאשר השוק המשיך ליהנות מנתוני מאקרו חזקים שסייעו לדאו ג'ונס לגעת ברמת ה-11,000 נקודות.

השוק המשיך ליהנות מהנתונים שפירסמו אתמול רשתות הקמעונאות בארה"ב, אשר הצביעו על העלייה החדה ביותר במכירותיהן מאז 1999. המשקיעים מעודדים גם מנתון המלאים הסיטונאיים לחודש פברואר, אשר פורסם זמן קצר לאחר הפתיחה והצביע על עלייה של 0.6% לעומת צפי לעלייה של 0.4%.

אם כן, שוק המניות האמריקני ממשיך בהתאוששות בה החל בחודש מארס אשתקד, כאשר היום נרשמה אבן דרך נוספת: מדד הדאו ג'ונס נגע ברף הפסיכולוגי של 11,000 נקודות, לראשונה מאז קרס בית ההשקעות ליהמן ברדרס בספטמבר 2008 והצית את המפולת הגדולה בשוקי המניות. ואולם, בסיום יום המסחר ננעל המדד 3 נקודות מתחת לרף זה.

את השבוע החולף סגר מדד הדאו ג'ונס עם תשואה של 0.6% וה-S&P 500 הניב תשואה של 1.4%. הנאסד"ק הוביל את טבלת התשואוהת עם 2.1%. זהו השבוע החמישי ברציפות של עליות בוול סטריט ולמעשה זהו רצף העליות השבועי הארוך ביותר מאז אפריל האחרון.

עונת הדו"חות בפתח

וול סטריט מתכוננת לעונת הדו"חות הכספיים לרבעון הראשון של 2010, אשר תתחיל בשבוע הבא עם פרסום הדו"חות של ענקית האלומיניום אלקואה . בניגוד לעונות הדו"חות הקודמות, הפעם ציפיות המשקיעים גבוהות והשאלה העיקרית היא האם החברות יצליחו בכל זאת להפתיע לטובה, ועד כמה.

לפי קונצנזוס תחזיות האנליסטים שאספה תומסון-רויטרס, רווחי החברות הנסחרות במדד ב-S&P 500 צפויים לצמוח ב-36.8% ברבעון הראשון של 2010, בהשוואה לרבעון המקביל ב-2009. יהיה זה הרבעון השני ברציפות של צמיחה ברווחים בהשוואה לשנה הקודמת, אולם ההערכה היא כי צפי זה כבר מגולם בשוק והחברות יצטרכו להכות את התחזיות כדי לאפשר לראלי להימשך. ה-S&P 500 זינק ב-75% מאז מארס אשתקד וב-7% מאז תום עונת הדו"חות הקודמת.

מלבד המניות, הדולר נחלש היום מול המטבעות המובילים בשל הדיווחים לפיהם האיחוד האירופי מוכן להיחלץ לעזרתה של יוון, מה שמפחית את חששות המשקיעים מכיוון זה. הנפט ירד מתחת ל-85 דולר לחבית ותשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסחרו ביציבות, כאשר תשואת האג"ח ל-10 שנים עמדה על 3.88%.

הבנקים לא לומדים לקחים?

מניית אמבק , חברת הפיננסים שמתמחה בביטוחי משכנתאות ואג"ח, זינקה לאחר שדיווחה אמש בסיום המסחר כי עברה לרווח של 558 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2009 לעומת הפסד בסך 2.34 מיליארד דולר שעליו דיווחה רק שנה קודם לכן.

המשקיעים עקבו היום גם אחר מניות הבנקים המובילים בארה"ב לאחר שהעיתון "וול סטריט ג'ורנל" פרסם רשימה של 18 גופים פיננסים, ביניהם גם סיטיגרופ , גולדמן זאקס ו-JP מורגן , אשר עירפלו את המידע ביחס לרמות המינוף שלקחו במהלך 5 הרבעונים האחרונים, בכך שהורידו את רמות החוב שלהם מעט לפני פרסום דו"חותיהם הרבעוניים לציבור.

מניות הנפט סייעו למשוך את וול סטריט מעלה היום. ענקית הנפט שברון דיווחה אמש לאחר הסגירה כי היא צופה שרווחיה ברבעון הראשון של 2010 יהיו טובים יותר מהתוצאות שהציגה ברבעון הרביעי של 2009. החברה אמנם לא פרסמה נתונים מספריים בהתייחסותה זו, אך האנליסטים צופים כי היא תדווח על רווח של 1.66 דולר למניה. החדשות הטובות משברון הקרינו גם על מניות נפט אחרות, כדוגמת אקסון מובייל .

מניות רשתות הקמעונאות הוסיפו לרכז עניין, ביניהן נציין את גאפ שדיווחה אמש כי המכירות בחנויות הזהות שלה עלו בחודש מארס ב-12%, יותר מהצפי בוול סטריט לעלייה של 3.7%. גם המכירות בחנויות הזהות של מייסיס עלו ב-10.8% - יותר מהצפי. נציין כי וול מארט אמנם הפסיקה לפרסם את נתוני המכירות על בסיס חודשי אך היא עדיין רשת הקמעונאות הגדולה ביותר בעולם ובארה"ב.

מניית אורמת טכנולוגיות נסחרה על רקע תביעה ייצוגית נוספת שהוגשה כנגדה בביהמ"ש בנבאדה על רקע ביצוע תיקון רטרואקטיבי של דו"חות של 2008.

טבע המשיכה להיסחר לאור האישור הסופי שקיבלה לצורך שיווק הגרסאות הגנריות לשתי תרופות מקור של חברת מרק, Hyzaar ו-Cozaar לטיפול בלחץ דם גבוה לפני יומיים. מכירות שתי התרופות של מרק הסתכמו בכ-1.6 מיליארד דולר בשנה האחרונה בארה"ב. טבע היתה הראשונה להגיש ל- בקשה לקבלת אישור לשיווק גרסה גנרית לתרופות כך שהיא תקבל בלעדיות בשיווק ל-180 יום.