הבורסה חזרה לתוואי עליות בעזרת מגזר מניות חיפושי הנפט

רציו זינקה 14% ■ המעו"ף עלה ב-1.3% ■ מדד הנדל"ן זינק ב-2.8% ■ מודיעין קפצה ב-10.7% ■ בזק עלתה לקראת היום הקובע לדיבידנד הענק ■ בניו-יורק נרשמו יומיים של עליות - מחר נפתחת עונת הדוחות בוול סטריט

יום המסחר הראשון של השבוע בבורסה בתל אביב התאפיין לאורך כל היום בעליות שהלכו וגברו לקראת סיום המסחר, כאשר מדד המעו"ף טיפס ב-1.3% ושב לרמה של 1,227 נקודות. המסחר התאפיין בתנודתיות נמוכה ובמחזורים נמוכים יחסית, המאאפיינים את יום א'. המחזור הסתכם בכ-1.23 מיליארד שקל. העליות בשוק היו בתגובה לעליות שרשמה וול סטריט ביום ה' ו-ו' האחרון על רקע נתוני מאקרו חיוביים ותקווה להצלחת יוון להתמודד עם משבר החוב. בין ענפי המסחר שבלטו היום לחיוב נציין את חברות חיפושי הנפט והגז.

הבורסה לני"ע פרסמה היום את סיכום הפעילות בבורסה בחודש מארס 2010 בו נמשכו עליות השערים, שאפיינו את המסחר בשוקי המניות בעולם וגם בתל-אביב בחודש הקודם. במארס הסתכם המחזור היומי במניות בכ-2.1 מיליארד שקל - גבוה בכ-15% לעומת המחזור בחודש הקודם ובכ-20% מהמחזור הממוצע בשנת 2009.

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", מציין כי מצב האינדיקטורים הטכניים אינו מזהיר ומורה על סיכוי לירידה. גם הירידה של תל אביב 25 מתחת ל-1215 היא סימן דובי בייחוד משום שהיא מהווה פריצה של הממוצע הנע ל-21 יום. ממוצע זה ליווה יפה את הגל העולה האחרון ולפיכך מהווה הפריצה שלו כלפי מטה איתות דובי. נחבר את הדברים הנ"ל לעובדה ששיא היסטורי הוא רמת התנגדות טבעית ונקבל סיכויים להתנגדות שתימשך זמן מה ולירידה לטווח הקצר. רמות התמיכה החשובות הן 1190 ו-1165.

סממן לחולשה שעשוי להפגין השוק הינו סיכום הפעילות של תעשיית קרנות הנאמנות שפרסם היום בית ההשקעות מיטב לפיה בשבוע הראשון של חודש אפריל והראו כי התעשייה רשמה לראשונה זה 9 שבועות, פידיונות אשר הסתכמו בכ-70 מיליון שקלים. לאחר נטרולן של הקרנות הכספיות, שהצליחו לגייס בשבוע זה כ-200 מיליון שקל, מסתכמים הפדיונות בקרנות המסורתיות בכ-300 מיליון שקל.

כלכלני הבנקים, בינתיים, ממשיכים להפגין אופטימיות. בבנק הפועלים העריכו בסקירה שפרסמו בסוף השבוע כי המגמה בבורסה "ממשיכה להיות חיובית-מתונה, ואנו סבורים כי תימשך כך גם במבט לעתיד. הכלכלה המקומית ממשיכה להפגין איתנות, כפי שעולה משורה של מדדי מאקרו כגון המדד המשולב של בנק ישראל, תחזיות הצמיחה, מדד אמון הצרכנים ועוד".

בבנק לאומי ציינו בסקירה שפורסמה בסוף השבוע כי "הסנטימנט החיובי בשוק המניות המקומי יימשך גם במהלך החודשים הקרובים, זאת לנוכח השיפור בתמונה המאקרו-כלכלית והתשואות הנמוכות הצפויות באפיקים הסולידיים אשר תומכות בו (הן בשל שיעורי ההיוון הנמוכים והן בשל העלייה בתיאבון לסיכון). עם זאת, בטווח הקרוב יותר קיימת אפשרות ממשית למימוש, זאת על רקע רמת המחירים הנוכחית שמהווה שיא של כל הזמנים".

עונת הדוחות בוול סטריט נפתחת מחר

עונת הדו"חות לשנת 2009 בוול סטריט וגם בישראל מאחורינו, וכעת נשואות עיני המשקיעים והאנליסטים להמשך 2010, כשאחד הגורמים העיקריים שישפיע על כיוון שוקי המניות הוא התוצאות שיציגו החברות המובילות, בארץ ובעולם, ברבעון הראשון ובהמשך השנה.

על פי ניתוח שביצעו כלכלני בית ההשקעות רוטשילד עבור "גלובס", הצפי הוא לעלייה של 21.4% ברווחיות החברות הכלולות במדד S&P 500 לרבעון הראשון של 2010, ביחס לרבעון הראשון של 2009. התחזית לשנה כולה היא לגידול של 31.1% ברווחיות חברות ה-S&P 500, והצפי ל-2011 הוא לגידול של 20.1% ברווחיות לעומת 2010.

עליות חדות בסקטור הגז הטבעי

מניית כיל רשמה עלייה בעקבות המגמה החיובית במניות הדשנים בוול סטריט בשני ימי המסחר האחרונים. בעקבותיה מתקדמת גם חברה לישראל .

מניית טבע , שרשמה בתחילת היום ירידות עקב פער ארביטראז' שלילי. עברה לטריטוריה החיובית לאחר שזכתה להמלצת "קנייה" מבית ההשקעות IBI שגם העלה את מחיר היעד ל-73 דולר למניה. זאת לעומת ההמלצה הקודמת שנתן בית ההשקעות למניה קודם לכן.

מניית בזק מרכזת פעילות ערה לקראת היום הקובע לתשלום הדיבידנד הענק של בזק, כ-2.45 מיליארד שקל, אשר יחול ב-15 באפריל, כלומר יום חמישי הקרוב.

עליות חדות נרשמו היום בשותפויות הנפט והגז הטבעי שנסחרות בבורסה של תל-אביב, ביניהן ישראמקו יהש , דלק קידוחים יהש , אבנר יהש , רציו יהש , הכשרת הישוב ומודיעין . הסיבה לעליות החדות (מלבד המגמה החיובית בשוק ההון כולו) טמונה ככל הנראה בדוח של המימשל האמריקני שהתפרסם ביום חמישי לאחר סיום המסחר בתל-אביב. לפי הדו"ח, באזור שחלק ניכר ממנו נמצא במים הכלכליים של ישראל וביבשה, יש פוטנציאל לכמויות גדולות מאוד של גז טבעי - בהיקף שמגיע עד כ-17 שדות בגודל של שדה "תמר" שהתגלה כ-90 ק"מ מערבית לחופי חיפה.

מודיעין יהש הגיבה גם לדיווח החברה על חיזוק השדרה הניהולית שלה עם הצטרפותו של רון מאור, בנה של גליה מאור, מנכ"לית בנק לאומי ומי שהיה עד לאחרונה סמנכ"ל באפריקה ישראל כדירקטור בחברה, כחלק מהיערכותה של השותפות להרחבה משמעותית של פעילותה.

מניית לאומי נסחרה על רקע ההערכות כי דוד ברודט הוא המועמד ה מוביל לתפקיד יו"ר בנק לאומי במקומו של איתן רף. ועדת המניות של לאומי צפויה להציג השבוע את מועמדותו של ברודט לדירקטוריון הבנק. ב-2 ביוני צפויה להתקיים אסיפה כללית של בעלי המניות לבחירת הדירקטורים.

חברת מכתשים אגן דיווחה הבוקר על שביתה שהוכרזה במפעלה בבאר שבע על ידי ההסתדרות הכללית - מרחב הנגב. בהודעה נמסר על כוונה להתחיל בשביתה בתום תקופת הצינון הקבועה בחוק (כלומר, בתוך כשבועיים).

מניית כלל ביוטכנו המשיכה לרוץ קדימה. החברה עורכת ביום רביעי הקרוב כנס לאנליסטים ומשקיעים מוסדיים בבורסה בתל-אביב וייתכן שהעליות קשורות לכנס. גורם נוסף שמשפיע על המניה הוא שמועות בשוק בנוגע למגעים מתקדמים מול טבע בנוגע להשקעה באחת החברות המובילות בפורטפוליו של החברה.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]