ניסיונות ההתנתקות הכושלים מחברות הכבלים והלוויין מתורגמות לקנס כספי: HOT ו-yes ישלמו קנס של 180 אלף שקל בעקבות פגיעה בזכויות הצרכנים.
מועצת הכבלים והלוויין הודיעה כי כל חברה תשלם קנס בגובה של 90 אלף שקל, זאת בעקבות עלייה בכמות התלונות מלקוחות שחויבו בתשלום דמי מנוי בשנתיים האחרונות אף שהודיעו כי הם מעוניינים להתנתק מהחברה. הקנס ניתן גם בגין איחור בהשבת הכסף ללקוחות שלא נותקו במועד.
על-פי תנאי הרשיון של HOT ו-yes, הן אמורות לנתק את הצרכנים המבקשים לעשות כן בתוך 3 ימים מיום הודעה בכתב על רצון להתנתק ולהפסיק את החיוב במועד הניתוק. למרות זאת, בשנתיים האחרונות חל גידול בתלונות שהתקבלו במועצה מצרכנים אשר חויבו בתשלום דמי מנוי גם לאחר שהתקבלה אצל החברות הודעת הניתוק.
באשר לסכומים שנגבו ביתר, הרי שאלה מוחזרים לצרכנים שהתנתקו לאחר פרקי זמן ממושכים, וזאת למרות שיש להשיבם לאלתר.
התלונות שהתקבלו בעניין זה במועצה לשידורי כבלים ולוויין טופלו כך שהצרכנים שהתנתקו קיבלו החזרים כספיים מלאים, בעקבות התערבות מנהלת תחום ההגנה על הצרכן במועצה, גב' מירב שטרוסברג-אלקבץ.
רק בשבוע שעבר הוגשה תובענה ייצוגית נגד חברת HOT בטענה כי היא אינה מאפשרת ללקוחותיה להתנתק משירותי הטלוויזיה הרב-ערוצית אותם היא מספקת - מתעלמת מהודעות הביטול וההתנתקות, ממשיכה בחיוב הלקוחות ואינה משיבה את חיובי היתר.
על-פי נתוני מועצת הכבלים והלוויין לשנת 2008, חלה עלייה של 112% בכמות התלונות נגד חברות הערוצים, וגם במועצה לצרכנות מככבות חברות הערוצים במצעד התלונות.
יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן, אומר כי "המועצה מבקשת לשים את הצרכן בראש סדר העדיפויות, והיא מתייחסת ברצינות רבה לתלונות הצרכנים המתקבלות במשרדיה. הצעדים שננקטו כעת על-ידי המועצה הינם שלב נוסף בשורה של צעדים שנוקטת המועצה בתחום ההגנה על זכויות הצרכן. אני מקווה שחברות הכבלים והלוויין יעמדו במחוייבויות המוטלות עליהן בכל הקשור לזכויות הצרכנים, וישפרו את השירות הניתן גם לאותם הלקוחות המבקשים להתנתק משירותיהן".
מחברת HOT נמסר בתגובה: "אנו פועלים בהתאם להוראות החוק".
מחברת yes לא נמסרה תגובה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.