הבורסה בת"א סגרה במגמה מעורבת; ישראמקו המשיכה קדימה, כיל ירדה

המחזור היה נמוך והסתכם בכ-1.4 מיליארד שקל ■ מדד ת"א 75 סגר בעליה של 0.7% בעוד ת"א 25 נסוג ב-0.6% ■ הסנטימנט החיובי נמשך בשותפויות הנפט והגז ■ כלל פיננסים ממליץ "קנייה" על שיכון ובינוי עם מחיר יעד של 9.5 שקלים

בורסת תל אביב נסחרה היום (ב') במגמה מעורבת, במקביל למגמה מעורבת שאפיינה את המסחר באירופה וצפי ליציבות בפתיחת המסחר בוול סטריט. באירופה נפתח היום בעליות, בעקבות הדיווחים מאמש, לפיהם ממשלות הגוש האירו הסכימו לחבילת הלוואה וחילוץ ליוון בשווי שלא תפחת מ-61 מיליארד דולר. בהמשך כאמור השתנתה המגמה. מחזור המסחר בת"א היה נמוך והסתכם בכ-1.4 מיליארד שקל בלבד.

בנק ישראל פרסם היום את פרוטוקול החלטת הריבית לחודש אפריל, ממנו עולה כי כל חברי ההנהלה המליצו לנגיד סטנלי פישר להעלות את הריבית ב-0.25% לרמה של 1.5%. כפי שצוין בהחלטות הריבית הקודמות, קביעת הריבית מדי חודש נעשית במסגרת תהליך הדרגתי של החזרת הריבית לרמה "נורמאלית" שנועד להכניס את האינפלציה לתוך תחום היעד ולשמור עליה בתוכו ולתרום להמשך ההתאוששות בפעילות המשק תוך תמיכה ביציבות הפיננסית. עוד צוין כי הפעילות הריאלית ממשיכה להתרחב, אך חלק מהאינדיקטורים מצביעים על האטה מסוימת.

מה שעניין בעיקר בפרוטוקול הוא הדאגה שהביעו בבנק מההתרחשויות בשוקי הנדל"ן והאג"ח הקונצרני.

אמש נחשף ב"גלובס" כי על אף העובדה שמדד המעו"ף נוגע בשיא, נראה כי מתחיל להסתמן שינוי מגמה בהלך הרוח של המשקיעים, כפי שמשתקף ממגמת הגיוסים והפדיונות בענף קרנות הנאמנות המקומי. על פי הסקירה של בית ההשקעות מיטב, לראשונה מזה מספר שבועות רשמה התעשייה פדיונות בשבוע החולף בהיקף של כ-70 מיליון שקל. אמנם היקף הנכסים שנפדו נחשב מינורי בהשוואה לתעשייה, אך פירוק לפי קטגוריות מצביע על שינוי מגמה, או לפחות תיקון זמני בגיוסים. כך למשל, הצליחו הקרנות הכספיות, המדממות הגדולות של 2009, לרשום גיוס של כ-200 מיליון שקל בשבוע הראשון של אפריל.

הסנטימנט החיובי במניות הגז ממשיך

במדד ת"א 25 בלטו בירידות מניות הבנקים, כיל ואלביט מערכות. מנגד, סלקום ושטראוס סגרו בעליות לצד שותפויות חיפושי הנפט.

אבירן רביבו מכלל פיננסים מעלה היום המלצתו למניית שיכון ובינוי ל"קנייה" עם מחיר יעד של 9.5 שקלים. רביבו מסביר כי החברה סגרה שנה טובה לפעילות התשתית בחו"ל, כשפעילות התשתית בחו"ל מהווה את ליבת הערך בפעילותה של החברה. צבר ההזמנות רשם עלייה של 40% השנה והוא מתייצב על 6.5 מיליארד שקל. ב-2009 הצליחה פעילות זו לשמור על רווחיות תפעולית גבוהה של 16.6% תוך צמיחה נאה של 10% בהכנסות.

כלל ביוטכנולוגיה הודיעה היום לבורסה כי תכניס משקיעים לחברה הבת שלה מדיוונד, מהלך שיגרום לירידה בהחזקות כלל ביוטכנולוגיה במדיוונד מתחת ל-50% ויניב לה רווח הון "מהותי", כדבריה.

שותפויות הגז, ביניהן ישראמקו , דלק קידוחים ואבנר , המשיכו לרכז עניין לאחר שאתמול רשם הסקטור עליות שערים חדות במסחר בת"א. הסיבה לעליות החדות (מלבד המגמה החיובית בשוק ההון כולו) טמונה ככל הנראה בדו"ח של המימשל האמריקני שהתפרסם ביום חמישי, לפיו באזור שחלק ניכר ממנו נמצא במים הכלכליים של ישראל וביבשה, יש פוטנציאל לכמויות גדולות מאוד של גז טבעי - בהיקף שמגיע עד כ-17 שדות בגודל של שדה "תמר" שהתגלה כ-90 ק"מ מערבית לחופי חיפה.

אמש נחשף ב"גלובס" כי מבטח שמיר שבשליטת מאיר שמיר הצטיידה בחוות-דעת של פירמת רואי החשבון דלויט, לפיה היא זכאית לפטור מהגשת דו"חות תנובה. החברה הזמינה את חוות-הדעת בכדי לתמוך בעמדתה מול רשות ניירות ערך, הדורשת ממנה להציג את השווי ההוגן של החזקתה בתנובה (ומכאן גם את נתוניה הכספיים).

בבית ההשקעות פסגות סבורים שמניית כלל תעשיות אינה זולה, אך העוגנים שלה והפוטנציאל שטמון בתעשיית הביומד מצדיקים המלצת "תשואת יתר". מחיר היעד למניית כלל תעשיות נקבע על 30.5 שקל. האנליסט נעם פינקו הגדיר את תיק ההחזקות של החברה כ"אטרקטיבי מאוד".

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]