הדאו ג'ונס טיפס מעל 11,000 נקודות לאחר שנה וחצי

המדדים המובילים רשמו עליות קלות ■ אמבק המשיכה לזנק ביותר מ-100% ■ טבע מציינת אבן-דרך בטיפול בקופקסון - מיליון שנות חולה ■ סרברוס רוכשת את DCP בפרמיה של 49% ■ ה-VIX בשפל: 15.6%

יומו הראשון של שבוע המסחר בוול סטריט התנהל בעליות קלות מתחילתו ועד סופו, כאשר מדד הדאו ג'ונס מצליח לשמור עצמו מעל לרמה של 11,000 הנקודות לראשונה מאז ספטמבר 2008, אך מדד ה-S&P 500 לא הצליח לטפס מעל ל-1,200 נקודות. היום ינתן האות הרשמי לפתיחת עונת הדו"חות של הרבעון הראשון של 2010 שתחל הלילה בסיום המסחר עם פרסום דו"חות אלקואה. בשוק מגיבים לראשונה לתוכנית הסיוע של מדינות אירופה ליוון השקועה בחובות. מדד ה-VIX נופל ב-3.2% ל-15.69%, רמתו הנמוכה ביותר מאז אוקטובר 2007.

ממשלות גוש האירו הסכימו לחבילת הלוואה וחילוץ ליוון בשווי שלא יפחת מ-61 מיליארד דולר. שרי האוצר של 16 מדינות האירו מסרו כי ההלוואות ליוון יינתנו בריבית שנתית של 5%, וזאת לאחר שעלויות ההלוואה של יוון נסקו לשיא של 11 שנים. על רקע פרסום תוכנית הסיוע רושם האירו זינוק חד של כ-0.8% כנגד הדולר ונסחר ב-1.36 דולר, העלייה החדה ביותר מזה 7 חודשים.

"הציפיות לצמיחה גלובלית ממשיכות לטפס מעלה, וחבילת החילוץ ליוון מתאימה היטב לתמונה הזו. היתה מידה רבה של ספקנות וכעת אנו רואים דינמיקה חיובית. עונת הדו"חות, ובעיקר הצהרות לגבי התפתחויות עתידיות, תיבחן בקפידה", אמר רודולף בקסטורף מ-RBS Coutts בציריך.

כמיטב המסורת, אלקואה תיתן היום את בעיטת הפתיחה לעונת הדו"חות לרבעון הראשון, אם כי החברה "זכתה" לשלל הורדות דירוג עוד לפני פרסום התוצאות. התחזיות בוול סטריט מדברות על עלייה של 30% ברווח המצרפי של החברות במדד ה-S&P 500, בהשוואה לרבעון הראשון אשתקד.

רמת הפחד בשוק הבאה לידי ביטוי במדד ה-VIX ירדה היום בעוד 3.3% ל-15.6%, הרמה הנמוכה ביותר מאז קיץ 2007. האנליסטים בוול סטריט רואים ברמה הנמוכה במיוחד של המדד סימן לכך שהביטחון העצמי של המשקיעים גבוה מדי ומאמינים כי רמה שכזו לא תימשך לאורך זמן. מאחר שרמות הפחד עולות בעת שהשוק יורד - אזי שהאנליסטים מאמינים כי זהו אינדיקטור טוב למשקיעים כי אנו קרבים לרמת השיא בשוק, כך שהעיתוי אינו מתאים לכניסה להשקעה.

הנהלת הנאסד"ק וארגון מוצרי האלקטרוניקה (Consumer Electronics Association), המייצג את החברות המייצרות מוצרי אודיו, וידאו ואלקטרוניקה ניידת, משיקים מדד של מניות "סמארטפון" (טלפונים חכמים) שיתמקד ב"טלפונים סלולריים עם יכולות תקשורת מתקדמות". המדד מתחיל מ-250 נקודות, וסימולו בבורסה בניו-יורק יהיה QFON. במדד ייכללו מניותיהן של חברות המעורבות בייצור הטלפונים, חומרה, תוכנה ורשתות סלולאר הקשורות לטלפונים חכמים.

היום פורסם התקציב הפדרלי לחודש מארס, שהצביע על 18 חודשים רצופים של גירעון בתקציב הממשל. במארס הצטמצם הגירעון ל-65.4 מיליארד דולר לעומת רמת גירעון של 191.6 מיליארד דולר שעליו דיווח האוצר במארס לפני שנה.

בסיום המסחר בבורסת הסחורות בניו-יורק, החוזים העתידיים על נפט גולמי נסחרו בירידה של 0.65% ל-84.4 דולר לחבית.

מי תיתן הצעת רכש לפאלם?

אלקואה צפויה לדווח לאחר תום המסחר, על מעבר לרווח של 11-13 סנט למניה ברבעון הראשון. עוד טרם הדו"חות, ב-JP מורגן ובדויטשה בנק חתכו ההמלצה ומחיר היעד; במודי'ס לא הורידו דירוג, אבל מצפים ל"דו"חות מאכזבים".

פאלם מציעה עצמה למכירה ומחפשת אחר הצעות רכש כבר השבוע. המנייה קופצת בכ-20% לאחר שבשבוע שעבר זינקה בכ-35% על רקע השמועות כי יצרנית הטלפונים הסלולריים HTC ויצרנית המחשבים Lenovo שתיהן מעוניינות להגיש הצעות לרכישת החברה.

מיקרוסופט הודיעה הערב על השקת שני טלפונים סלולריים ראשונים שלה בשם - KIN 1 ו-KIN 2. המכשירים החדשים מיוצרים על-ידי שארפ והם מיועדים בעיקר לבני נוער.

סיסקו זכתה לאישור הרשות להגבלים עסקיים של האיחוד האירופי לרכישת חברת Tandberg הנורווגית, מתחרתה של רדוויז'ן . סיסיקו ציינה כי בכך הסתיימו התנאים המתלים על העסקה וכי בכוונתה להשלים את העסקה תוך 14 יום.

במדד הסמארטפון החדש נכללות 84 חברות, ביניהן: אפל , גוגל ו-ריסרץ' אין מושן , המייצרת את הבלקברי.

מניותיה של אמבאק המשיכו בקאמבק, לאחר שזינקו ביום ו' ביותר מ-70% ממשיכות הערב המניות לזנק ובשלב מסויים אף הכפילו את ערכן, תוך שהמניה מרכזת מחזורים חריגים. העליות במניה של חברת ביטוח המשכנתאות שכמעט ונמחקה כתוצאה מהמשבר הפיננסי בשנה שעברה מיוחסות לדיווח החברה על מעבר לרווח רבעוני של יותר מ-500 מיליון דולר לראשונה לאחר הפסדי העתק שעליהם דיווחה בשנה הקודמת.

השוק מושפע היום גם מפרסום דוחותיו של UBS , הבנק הגדול ביותר בשוויץ אשר מניותיו נסחרות גם בוול סטריט אשר דיווח על רווחי שיא של כמעט 3 שנים ברבעון הראשון של 2010. הבנק דיווח כי הרווח ברבעון הראשון של השנה לפני מס עמד על 2.5 מיליארד פרנק שוויצרי (כ-2.4 מיליארד דולר) על רקע קפיצה ברווחי חטיבת הבנקאות להשקעות.

מנית DynCorp (סימול: DCP) מזנקת לאחר שהודיעה כי קרן סרברוס רוכשת אותה בתמורה ל-1.5 מיליארד דולר המשקפת לה פרמיה של כ-49%, עם השלמת העסקה תהפוך ספקית שירותי האבטחה המיוחדים לפרטית בשליטתה המלאה של סרברוס.

אבן הדרך של טבע

טבע מציינת היום אבן דרך בטיפול בקופקסון אשר הגיע למיליון שנות חולה. ניתוח הנתונים מתבסס על מידע פנימי של החברה המוגש אחת לשנה למינהל התרופות והמזון האמריקני.

מלאנוקס הודיעה כי חברת אוטודסק בחרה בטכנולוגיות של החברה להאצת יכולות מוצרי המולטימדיה שלה. טכנולוגיות אינפיניבנד 40 גיגה-ביט לשנייה ואית'רנט 10 ג"ב/ש' מציעות לאמנים ולעורכי אפקטים ויזואליים אינטראקציה בזמן אמת עבור פרויקטי האינטראקטיב התובעניים ביותר. בנוסף דיווחה מלאנוקס כי השיקה את IS5000 - סידרת מתגי האינפיניבנד המקיפה ביותר ובעלת ההשהיה הנמוכה ביותר בשוק.

נס טכנולוגיות הודיעה היום כי זכתה במכרז ציבורי של משרד הבריאות הסלובקי לאספקת השלב הראשון של מערכת שירותי בריאות מקוונים, בהיקף של 32.4 מיליון אירו (כ-44 מיליון דולר).

מגל דיווחה על הכנסות של 15 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2009 - ירידה של 10.1% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הסתכם ב-2 מיליון דולר, לעומת הפסד של 24 מיליון ברבעון הרביעי ב-2008.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]