נעילה חיובית בוול סטריט לקראת דו"חות אינטל; אלקואה נחלשה

הגירעון המסחרי לפברואר התרחב מעבר לצפי ■ אינטל תפרסם דו"חות לאחר הנעילה ■ הכנסות אלקואה פיספסו את התחזיות ■ מניות הנפט הגיבו בשלילה לירידה במחירי הנפט; מניות הטכנולוגיה התחזקו

לאחר פתיחה שלילית, המסחר בוול סטריט עבר להתנהל היום (ג') במגמה מעורבת ואחריה בעליות שערים - עד לנעילה. המדדים המובילים מחקו את הירידות שרשמו מוקדם יותר על רקע האכזבה מדו"חות אלקואה שפתחה אמש את עונת הדו"חות עם תוצאות שאינן מרשימות את השוק - מדד הדאו ג'ונס הצליח ביום השני ברציפות לסיים מעל 11,000 נקודות. מניות הטכנולוגיה הן אלה שבלטו לחיוב במסחר, בעוד שמניות מגזר הנפט הגיבו בשלילה לירידת מחירי הזהב השחור ומשכו בכיוון השני.

"המשקיעים הגיבו לתוצאות אלקואה בצורה חריפה מדי", אמר ג'ק אבלין, מנהל השקעות ראשי ב-Harris Private Bank, שמנהל נכסים בהיקף 55 מיליארד דולר. "אנחנו עתידים לראות רבעון ראשון טוב מאוד מבחינת הדו"חות של החברות - כאלה שיעלו על התחזיות של האנליסטים בשוק", הוסיף.

לפני פתיחת המסחר משרד המסחר האמריקני דיווח כי הגירעון המסחרי התרחב בפברואר יותר מהצפי, הודות לעלייה ביצוא לרמתו הגבוהה ביותר ב-16 החודשים האחרונים, שקוזזה ע"י קפיצה גדולה יותר ביבוא באותה תקופה - מה שמשקף ביקושים מקומיים גבוהים בארה"ב. התרחבות הגירעון משקפת את התאוששות הכלכלה האמריקנית, הרי שהמאזן המסחרי מודד את הפער בין יצוא הסחורות והשירותים מארה"ב, לבין היבוא של מוצרים ושירותים למדינה. השינויים בגירעון מחודש לחודש הם מרכיב חשוב בתחזיות לצמיחה הרבעונית בארה"ב, נתוני התמ"ג.

לפי נתונים שאספה סוכנות בלומברג, הרווח המצרפי של החברות במדד ה-S&P 500 עלה ב-30% בהשוואה לרבעון הראשון של 2009 - העלייה הראשונה ברווחי החברות האמריקניות, בהשוואה לרבעון המקביל, מאז 2007.

במסחר בבורסת הסחורות בניו-יורק, החוזים העתידיים על נפט גולמי ננעלו בירידה של 0.3% לרמה של 84.05 דולר לחבית. סוכנות האנרגיה הבינלאומית עדכנה כלפי מעלה את תחזיתה לביקוש הגלובלי לנפט ב-2010 ב-30 אלף חביות ליום, בשל ביקוש גבוה מהצפוי בצפון-אמריקה והפסיפיק, כמו גם במזה"ת ובמדינות איסה שאינן חברות ב-OECD. הביקוש לנפט ב-2010 צפוי כעת לגדול ב-1.7 מיליון חביות ליום ל-86.6 חביות ליום.

התרחבות בגרעון המסחרי של ארה"ב

ב-15:30, שעון ישראל, פורסם המאזן המסחרי של ארה"ב לחודש פברואר, שהתרחב ב-7.4% והסתכם ב-39.7 מיליארד דולר, הודות לעלייה גדולה ביבוא שקיזזה את העלייה ביצוא. הצפי היה להתרחבות ל-38.5 מיליארד דולר בגירעון מ-37 מיליארד דולר בינואר.

מחירי היבוא עלו בחודש מארס בשיעור של 0.7%, לעומת צפי כי יעלו ב-1%. במונחים שנתיים המחירים עלו ב-11.4%, לעומת צפי ל-11.7%. מחירי היצוא עלו גם כן בשיעור של 0.7% במארס, בעיקר הודות לעלייה של 2.1% במחירי הסחורות החקלאיות. בחודש פברואר מחירי היבוא וכן מחירי היצוא רשמו ירידה בשיעור דומה של 0.2%.

אכזבה מאלקואה, בהמתנה לאינטל

לאחר תום המסחר, אינטל צפויה להציג רווח של 38 סנט למניה ברבעון הראשון, אל מול 11 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד.

אלקואה דיווחה אמש בתום המסחר, כי ההפסד המתואם שלה ברבעון הראשון הסתכם ב-10 סנט כאשר האנליסטים בשוק ציפו להפסד של 11 סנט למניה. מאידך, החברה דיווחה על הכנסות של 4.9 מיליארד דולר, אולם בשוק ציפו האנליסטים כי החברה תדווח על הכנסות של 5.2 מיליארד דולר.

אמבאק הוסיפה לרכז עניין, לאחר שזינקה אתמול ב-104% - העלייה החדה בתולדותיה. היום המניה התממשה וצנחה בשיעורים דו ספרתיים.

הוול סטריט ג'ורנל מדווח כי האוצר האמריקני דן בדרכים לחלץ את הממשל מנתח בן כ-80% שהוא מחזיק ב-AIG .

טבע חתמה על שיתוף פעולה עם חברת ביוטכנולוגיה אמריקנית במסגרתו היא תקבל לידיה את זכויות השיווק של תרופה לטיפול בסרטן, במידה שזו אכן תקבל את כל האישורים הנדרשים. כך עולה מדיווחים בתקשורת הזרה שפורסמו היום, ללא אישור רשמי מצידה של טבע. לפי הדיווחים, טבע תשלם 334 מיליון דולר לחברת מרסנה (Mersana) עבור זכויות השיווק של תרופת ה-XMT-1107.

פרטנר הגישה היום עתירה לבג"ץ בעקבות סירובו של משרד התקשורת להעניק לה רישיון מפעיל בינלאומי. החברה החליטה להגיש את הבג"ץ למרות שביום ה' שעבר הודיע המשרד על שינוי מסוים בתקנות שיאפשר לה ודאות במסגרת הכניסה לשוק השיחות הבינלאומי באופן שהיא לא תהיה תלויה בהתפתחויות בשוק כתנאי לכניסתה לשוק הבינלאומי.

גילת הודיעה היום כי היא נבחרה על-ידי מפעילת התקשורת הלאומית של אתיופיה להקים רשת תקשורת לוויינית בפס רחב עבור מאות אתרים.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]