אדומים זה לזה

מיטב אמני ישראל התגייסו להציג בבית סותבי'ס תערוכה חדשה - "אדום", שהכנסותיה ייתרמו למפעלות חינוך

סיגלית לנדאו, צדוק בן דוד, מיכל רובנר, נחום טבת, ארם גרשוני, עליזה אולמרט ועוד רבים מטובי האמנים הישראליים משתתפים בתערוכת-מכירה יוקרתית של מפעלות חינוך בשיתוף עם סותבי'ס. התערוכה תיפתח בשבוע הבא בבית סותבי'ס בתל-אביב, בסיומה יימכרו העבודות במכירה פומבית, שתיערך ב-28 באפריל.

מפעלות חינוך היא עמותה לילדים שמפעיל מועדון הספורט הפועל תל-אביב. מאחורי היוזמה לגיוס האמנות לטובת העמותה עומדת ועדה מארגנת של אנשי עסקים אוהדי הפועל וחובבי אמנות, שהתגייסו למען החינוך, ביניהם גיל ברנדס, רועי ורמוס, פאר נדיר, טובה סגול, עירית תאומים ומיכל פורר. בהתאם, התערוכה נאצרה תחת הקונספט "אדום", שמצדיע לצבעי הקבוצה, אך בה בעת מותיר מקום לחופש אמנותי וריבוי סגנונות.

התוצאה היא אסופה יפה במיוחד של עבודות, חלקן רבות ערך. עבודתו של צדוק בן דוד, למשל, היא קופסה שקופה ובה מקבץ קטן של מיניאטורות הפרחים שהציג במוזיאון תל-אביב. זיו קורן מציג את "דרבי", צילום מרגש וסוחף המעביר את האנרגיה המדהימה של אוהדים באדום במגרש כדורגל. ההיענות הגבוהה של אמנים מהשורה הראשונה, ותיקים כמו מנשה קדישמן וצעירים כמו מאיה גולד וגידי רובין, מוסיפה עניין מיוחד לתערוכה. האמנים התורמים יקבלו 25% מסכומי המכירה ושאר ההכנסות יוקדשו לפעילויות העמותה, מעמותות החינוך הבלתי פורמלי הגדולות בישראל.

למפעלות חינוך 20 אלף חניכים מקבוצות ומגזרים שונים ברחבי הארץ, ביניהם: ילדים בעלי צרכים מיוחדים, עולים חדשים, נוער עברייני בכלא אופק, נערים שהוצאו מחזקת הוריהם, ילדים פליטים מדרפור ואריתריאה, ילדים יהודים וערבים בקבוצות מעורבות, ילדים פלסטינים מכפרים בגדה המערבית ועוד. דרך הכדורגל מצליחה העמותה לשקם ולהעניק לילדים תחושת שייכות וביטחון בחברה, להילחם בגזענות, ואף להחזיר ילדים לתפקוד במסגרות השונות שמהן נפלטו. העמותה זכתה במספר פרסים ישראלים ובינלאומיים על פעילותה.

"אדום" 18-28 באפריל, בית סותבי'ס, יהודה הלוי 11 תל-אביב. המכירה ב-28 באפריל