דו"חות חזקים משכו את הבורסות באירופה לעליות

מניות הטכנולוגיה באירופה ובאסיה מרכזות עניין רב ■ טויוטה נסחרה לאחר שמסרה כי היא משעה "זמנית" את מכירות דגם לקסוס GX 460 לאחר שהדגם קיבל "אזהרת בטיחות" במגזין Consumer Reports ■ אסיה ננעלה במגמה חיובית

המסחר בבורסות אסיה התנהל ההיום (ד') בעליות שערים ברקע דו"ח מצוין של ענקית השבבים האמריקנית אינטל. החברה עקפה את תחזיות השוק בשורה העליונה והתחתונה כאשר דיווחה כי רשמה ברבעון הראשון של 2010 רווח של 2.4 מיליארד דולר - כמעט פי 4 מהרווחים ברבעון הראשון של 2009. הרווח המתואם הסתכם ב-43 סנט למניה. האנליסטים בוול סטריט צפו לחברה רווח מתואם של 38 סנט למניה ברבעון הראשון.

הכנסות החברה זינקו ב-44% והסתכמו ב-10.3 מיליארד דולר - הרמה הגבוהה מאז ומעולם שרשמה אינטל ברבעון ראשון של שנת כספים כלשהי. קונצנזוס האנליסטים בוול סטריט צפו כי המכירות של החברה יסתכמו ב-9.82 מיליארד דולר.

בהמשך היום פרסמה גם ג'יי.פי.מורגן דוחות חזקים. גם נתוני המאקרו בארה"ב תרמו לאווירה החיובית באירופה.

בורסות אסיה ננעלו מוקדם יותר הבוקר בעליות שערים כשגם הן מעודדות מדו"חות ענקית השבבים. כצפוי, מניות הטכנולוגיה באסיה ריכזו עניין רב לאור תוצאות אינטל - נציין את Tokyo Electron ו-Fujitsu היפניות וכן את סמסונג הקוריאנית.

"ככל הנראה אנחנו נראה את השוק היפני נשאר למעלה לאחר שהמשקיעים מריעים לתוצאות אינטל", אמר הבוקר קאזוהירו טאקאשי, מנהל ב-Daiwa Securities. "אנחנו אוהבים לראות איך ההשפעה של אינטל מתרחבת לחברות ולמגזרים אחרים לקראת המשך עונת הדו"חות", הוסיף טאקאשי.

טויוטה מסרה כי היא מפסיקה "זמנית" את מכירות דגם לקסוס GX 460 לאחר שהדגם קיבל "אזהרת בטיחות" במגזין Consumer Reports. המגזין דיווח כי לרכב "סיכון גבוה בלתי רגיל" להתהפכויות תוך כדי סיבובים. החברה מסרה בתגובה כי "אנחנו לוקחים את העניין עם ה-GX 460 ברצינות מלאה ונחושים לזהות ולתקן את הנושא אותו זיהה ה-Consumer Reports". המגזין עצמו הוציא המלצה נדירה יחסית של "אל תקנה" לדגם הספורט לשנת 2010 של לקסוס GX 460.

הבנק לבנייה הסיני , הבנק השני בגודלו בסין מבחינת נכסים, יאיץ את התרחבותו הגלובלית עוד השנה, כך דיווח הבוקר ה-South China Morning Post. מנהל ההשקעות הראשי בבנק מצוטט בעיתון כאומר שהבנק מתכנן להרחיב את נוכחותו במזרח התיכון, באוסטרליה, ברוסיה ובאמריקה הלטינית. עוד נאמר כי הבנק מתכנן לרכוש בנק בהונג קונג אם המחיר יהיה אטרקטיבי.