העליות בוול סטריט התחזקו בסיום: הפיננסים וההיי-טק הובילו

מדד ה-S&P 500 סגר מעל 1,200 נקודות לראשונה מיולי 2008 ■ המכירות הקמעונאיות ומדד המחירים לצרכן הפתיעו לטובה ■ דוחות חזקים של אינטל ו-JPM ■ גילת וטאואר זינקו לאחר שדיווחו על חוזים נוספים ■ פוטאש ומוזאיק צנחו בעקבות הורדת המלצה

המדדים המובילים בוול סטריט פתחו את יום המסחר בעליות, שהלכו והתחזקו ככל שהתקדם היום. זאת, בין היתר על רקע דו"חותיה מצויינים של אינטל, ולאחר דו"חות חזקים של JP מורגן. כמו כן, נתוני מאקרו חיוביים, כולל המכירות הקמעונאיות ומדד המחירים לצרכן, תרמו לאווירה.

"לא נראה שמשהו מסוגל לגרום לפדרל ריזרב להעלות ריבית בזמן הקרוב. גם אם ייצא מדד חודשי של 300%, אולי אני נסחף קצת, הם ימשיכו לכתוב בתזכיר שמצורף להחלטת הריבית 'הריבית צפויה להישאר ברמה נמוכה באופן חריג לתקופה ממושכת'. במקרה הטוב בחודש יוני הם יסכימו להוריד את המשפט הזה מהנוסח", אמר היום אמיר כהנוביץ' מכלל פיננסים.

נגיד הפדרל ריזרב, בן ברננקי, נאם היום בפני בית הנבחרים האמריקני. ברננקי אמר, בין השאר, כי "הנתונים המתקבלים לאחרונה מהסקטורים השונים מעידים כי המשק האמריקני ימשיך להתרחב ברבעונים הקרובים, אם כי בצורה מתונה. הסיכונים לכלכלה עדיין גבוהים, בעיקר שיעור האבטלה הגבוה והחובות הגדולים של מדינות בארה"ב ושל המימשל הפדרלי".

בתוך כך, נשיא שלוחת ה'פד' בריצ'מונד, ג'פרי לאקר, אמר אמש כי הכלכלה האמריקנית עדיין נמצאת בשלבים מוקדמים של התאוששות מהמיתון העמוק ביותר מאז החל התיעוד. לאקר הוסיף, כי "האינפלציה מרוסנת ולדעתי, הסיכון לדפלציה נעלם. כעת, כשההתאוששות מתחזקת, נקפיד להותיר את האינפלציה והציפיות האינפלציוניות תחת שליטה, מאחר שהנסיון הראה שמסוכן להתיר עלייה בציפיות האינפלציוניות", אמר לאקר, שציין עוד כי ניתן לראות התייצבות מסויימת במכירות הבתים כלי הרכב, אך "אנו רחוקים מהתאוששות מלאה".

כלכלני קרדיט סוויס העלו היום את תחזיתם לסוף השנה עבור מדד ה-S&P 500 ל-1,270 נק', בציינם כי "המניות עדיין מציעות ערך, יחסית לנכסים אחרים". כעת, "אנו מאמינים שהתחדשות השוק הדובי במדד זה, שבעבר צפינו שתהיה בסוף שנה זו, תהיה ב-2011".

מספר נתוני מאקרו חשובים התפרסמו היום (ד') בארה"ב. מדד המחירים לצרכן לחודש מארס רשם עליה של 0.1%, בהתאם לציפיות. המדד הושפע בעיקר מעליה במחירים של ירקות ופירות טריים. מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי מוצרי המזון והאנרגיה, נותר ללא שינוי לעומת צפי לעליה של 0.1%. ב-12 החודשים האחרונים רשם ה-CPI עליה של 2.3% ואילו מדד הליבה טיפס ב-1.1% בלבד.

עוד דווח היום כי המכירות הקמעונאיות התרחבו בחודש שעבר ב-1.6% לרמה של 363.5 מיליארד דולר. זאת לעומת צפי לעליה של 1.1% בלבד. מדובר בעליה החמישית ב-6 החודשים האחרונים.

כחצי שעה לאחר הפתיחה פורסמו נתוני המלאים העסקיים לחודש פברואר, שרשמו עליה של 0.5% לעומת צפי לעליה של 0.3%, לעומת קיפאון בינואר. מדובר בעליה החדה ביותר מאז חודש יולי 2008, על רקע רצון החברות לעמוד בביקושים ההולכים וגדלים.

הפדרל ריזרב פרסם היום את הדוח החודשי על מצבה של הכלכלה האמריקנית, המכונה ספר הבז'. לפי הדוח, הכלכלה האמריקנית צמחה באופן מתון בחודש מארס בעיקר עקב התאוששות בהוצאות הצרכנים ובפעילות התעשייה. ב-11 מתוך 12 המחוזות של הפד נרשם שיפור בפעילות בחודש שעבר.

דוחות חזקים לאינטל, עליות חדות בפיננסים, חולשה במניות הדשנים

JP מורגן דיווח היום כי הרוויח ברבעון הראשון של השנה 3.3 מיליארד דולר שהם 74 סנט למניה ועקפו בקלות את התחזיות בשוק שהיו כי הבנק ידווח על רווח של 64 סנט למניה. העלייה היא לעומת 2.1 מיליארד דולר ברבעון הראשון של של 2009, זינוק של 57%.

בעקבות הדוחות החזקים נרשמו עליות חדות במניות הפיננסים, בהובלת סיטיגרופ , וולס פארגו ובנק אוף אמריקה .

אמש, לאחר תום המסחר, אינטל דיווחה כי רשמה ברבעון הראשון של 2010 רווח של 2.4 מיליארד דולר - כמעט פי 4 מהרווחים ברבעון הראשון של 2009. הרווח המתואם הסתכם ב-43 סנט למניה. האנליסטים צפו לחברה רווח מתואם של 38 סנט למניה. הכנסות החברה זינקו ב-44% והסתכמו ב-10.3 מיליארד דולר - הרמה הגבוהה מאז ומעולם שרשמה אינטל ברבעון ראשון של שנת כספים כלשהי. קונצנזוס האנליסטים צפו כי המכירות של החברה יסתכמו ב-9.82 מיליארד דולר.

מניות פוטאש ומוזאיק צנחו במחזור ער לאחר שגולדמן זאקס הוריד את דירוג ההמלצה למניות מ"קניה" ל"נייטראלי".

מורגן סטנלי הודיע למשקיעיו כי קרן הנדל"ן שלו, שהיקפה 8.8 מיליארד דולר, עלולה לרשום הפסד של קרוב לשני שליש מכספה בעקבות מספר של השקעות גרועות - כך דיווח היום ה"וול סטריט ג'ורנל" שציטט מסמכים פנימיים של החברה.

כלכלני ברקליס קפיטל מעודדים מהנעשה בנובל אנרג'י ומעלים את מחיר היעד שלהם למניה ל-85 דולר, עלייה של כ-11% ממחיר הנעילה של נובל אמש. בברקליס מותירים המלצתם למניית החברה על "תשואת יתר".

בקרב המניות הישראליות בלטה טבע בירידה חדה. ענקית התרופות הישראלית הגיעה היום להסכם מול חברת התרופות האמריקנית פוזן, בנוגע לתרופת הטרקסימט לטיפול במיגרנות (Treximet). טבע התחייבה לציית לפסיקות בית המשפט בנוגע לתרופה אותה היא מבקשת להפיץ בגרסה גנרית.

טאואר הודיעה היום על שיתוף-פעולה לפיתוח וייצור רכיבי RFID עם חברת Tego, ספקית מובילה של פתרונות תיוג, שמספקת בין השאר ליצרנית המטוסים איירבוס לצורך תחזוקה של חלקי המטוס. עפ"י חברת המחקר גרטנר, מכירות ה-RFID העולמיות יגיעו בשנת 2012 ל-3.5 מיליארד דולר. עפ"י הערכות בשוק, שיתוף הפעולה של טאואר בפתרונות ה-RFID עם Tego צפוי להניב לחברה הכנסות של מיליוני דולרים בשנים הראשונות.

חברת גילת דיווחה היום כי היא נבחרה לספק רשת תקשורת לוויינית עבור פרויקט משחקי מזל ולוטו ביבשת אפריקה בהיקף כספי של מיליוני דולרים. זאת, לאחר שאתמול דיווחה החברה כי נבחרה על-ידי מפעילת התקשורת הלאומית של אתיופיה לספק רשת תקשורת לוויינית בפס רחב עבור מאות אתרים במדינה.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]