א.ב יהושע, ביאליק ושלמה ארצי בעונה החדשה של הקאמרי

אלה הן רק חלק מהאטרקציות הצפויות במהלך עונת 2010-2011 של התיאטרון, כפי שנחשף הבוקר לראשונה

העלאה ראשונה למחזה לא מוכר מעיזבונו של חנוך לוין המנוח, שיתוף פעולה נוסף של הצמד המנצח ענת גוב המחזאית ועדנה מזי"א הבמאית, מחזה מאת הסופר א.ב יהושע, עיבוד של יהושע סובול ל"בעל אידיאלי" מאת אוסקר וויילד, העלאות מחודשות לקלאסיקות "קידוש" מאת שמואל הספרי ו"נפש יהודי" מאת יהושע סובול, איתי טיראן מנסה לראשונה את כוחו בבימוי, דן שפירא חוזר לגלם אליל זמר שמת בטרם עת בנסיבות טרגיות והמחזמר המדובר "לילה לא שקט" על-פי מיטב שיריו של שלמה ארצי.

אלו הן רק חלק מהאטרקציות הצפויות במהלך עונת 2010-2011 של התיאטרון הקאמרי, שאת הרפרטואר שלה חשפו הבוקר לראשונה הבמאי-מנהל אמנותי עמרי ניצן והמנכ"ל נעם סמל.

יצוין כי כמה וכמה פרויקטים בתוכנית הדו שנתית יועדו לעלות על במת הקאמרי כבר לפני שנים, ויש רק לקוות שהפעם הפקות אלו אכן ייצאו לפועל.

בתחום המחזאות הישראלית הקלאסית יועלו בין השאר הפקות חדשות של המחזה "קידוש" מאת שמואל הספרי, "מכולת" מאת הלל מיטלפונקט שיופק בשיתוף עם תיאטרון בית לסין, "מעבר לגבולין" מאת יוסף חיים ברנר בבימויו על עודד קוטלר ו"נפש יהודי" מאת יהושע סובול בבימויו של ילד הפלא החדש של התיאטרון המקומי מאור זגורי.

איתי טיראן יביים

כמה ספרים שיעובדו לבמה במהלך העונה הם "עשו" מאת מאיר שלו שיביים עידו ריקלין, "מאחורי הגדר" מאת חיים נחמן ביאליק שיעבד ויביים משה קפטן, "סטמפניו" מאת עדנה מזי"א ובבימויה על-פי הרומן של שלום עליכם ו"זהב טורקי" מאת חנן פלד על-פי סיפור של שלום עליכם בבימויו של משה קפטן.

מחזות בינלאומיים קלאסיים המיועדים לעלות במהלך העונה הם "מעגל הגיר הקווקזי" מאת ברטולד ברכט, בבימויו של אודי בן משה, "אלוף הבונים" מאת הנריק איבסן בבימויו של חנן שניר, "מנהל בית" מאת הרולד פינטר בבימויו של יוסי פולק, "כולם היו בני" מאת ארתור מילר בבימויו של משה נאור בהפקה משותפת עם תיאטרון חיפה, "חתונת הדמים" מאת פדריקו גרסיה לורקה בעיבוד עכשווי שיביים אמיר ניזאר זועבי ו"וויצק" מאת גיאורג ביכנר שיביים איתי טיראן.

כמו כן יועלו שני מחזות מאת ויליאם שייקספיר: "רומיאו ויוליה" שיביים נועם שמואל (בו מיועדים לככב דן שפירא ונלי תגר) ו"אגדת חורף" שיביים אודי בן משה.

מחזות בינלאומיים חדשים שיועלו לראשונה בתרגום עברי הם "אנרון" מאת לוסי פרבל בבימויו של משה קפטן, "www.com" מאת ניק ראנג ז'אן יו בבימויה של אורי אגוז ו"החווה" מאת פרנץ קסוור שיביים יגיל אלירז.

בנוסף מיועדות לעלות על במת הקאמרי במהלך השנתיים הקרובות לא פחות מארבע הפקות מוזיקליות: "לילה לא שקט" מאת יעל רונן ובבימויה על-פי מיטב שיריו של שלמה ארצי (בכיכובם של אקי אבני ויעל בר זהר), "זהר" מאת משה קפטן ובבימויו (על-פי סיפור חייו של הזמר זהר ארגוב ובכיכובו של דן שפירא) בהשתתפות מתנ"ס העיר שדרות, "קברט" מאת ג'ו מאסטראוף, פרד אב וג'ון קאנדר בבימויו של עמרי ניצן (בהפקה מיועדים לככב אולה שור סלקטר ואיתי טיראן) ו"מוזיקת לילה זעירה" מאת סטיבן זונדהיים ויו ווילר בבימויו של קפטן.