צפי לנתוני מאקרו חזקים השבוע בארה"ב; שוק הנדל"ן במוקד

מכירות הבתים הקיימים צפויים לעלות ב-5.6% ל-5.3 מיליון בתים במארס - העלייה הראשונה מזה 4 חודשים

האם נתוני המאקרו יתמכו השבוע בשוק המניות האמריקני לאחר המימושים שנרשמו בסוף השבוע בשל פרשת גולדמן זאקס? זוהי השאלה העיקרית העומדת בפני המשקיעים בארה"ב השבוע, כאשר התחזיות מדברות על נתוני מאקרו טובים שיפורסמו ויעידו על התחזקות ההתאוששות הכלכלית בארה"ב.

מבול הנתונים יחל רק ביום ה', אז יפורסמו התביעות השבועיות לקבלת דמי אבטלה שלפי ההערכות ירדו ב-6% ל-455 אלף תביעות בשבוע החולף. באותו יום יפורסם גם מדד המחירים ליצרן לחודש מארס, אשר לפי תחזיות האנליסטים עלה ב-0.5% לאחר ירידה של 0.6% בפברואר.

אך הנתון החשוב ביותר באותו יום יהיה מכירות הבתים הקיימים, שצפויים לפי התחזיות לעלות ב-5.6% ולהסתכם ב-5.3 מיליון בתים במארס. אם התחזיות אכן יתממשו תהיה זו העלייה הראשונה במכירות הבתים הקיימים מזה 4 חודשים. גם מכירות הבתים החדשים, שיפורסמו יום לאחר מכן, צפויים לעלות ב-5.5% ולהסתכם ב-325 אלף בתים חדשים במארס.

ביום ו' יפורסמו גם ההזמנות למוצרים בני קיימא במארס, אשר לפי ההערכות עלו ב-0.2% לאחר עלייה של 0.9% בפברואר. יהיה זה רצף העליות הארוך ביותר במכירות הקמעונאיות מאז 2005, מה שמעיד על הביקוש החזק למוצרים אמריקניים בחו"ל ומציב את המפעלים והיצרנים בחזית ההתאוששות הכלכלית בארה"ב.