כנסו והצביעו בסקר: כמה מתכוונים לרכוש דירה בשנה הקרובה?

רק 23% מהמשתתפים בסקר באתר "גלובס" השיבו כי בכוונתם לרכוש דירה בשנה הקרובה משום שאינם מאמינים כי מחירי הדירות יירדו ■ 77% לא מתכוונים לרכוש

77% מגולשי אתר "גלובס" אינם מתכוונים לרכוש דירה בשנה הקרובה, בשל הזינוק החד במחירי הדירות. כך עולה מסקר שנערך באתר, בו השתתפו עד כה יותר מ-2,700 גולשים.

רק 23% מהמשתתפים בסקר השיבו כי בכוונתם לרכוש דירה בשנה הקרובה משום שאינם מאמינים כי מחירי הדירות יירדו. שר השיכון אריאל אטיאס הבטיח עם היכנסו לתפקיד בשנה שעברה להציף את השוק בקרקעות על מנת להוזיל את מחירי הדירות. אטיאס העריך מספר פעמים כי בתחילת 2010 תיעצר העלייה במחירים ולקראת סוף השנה תחול "ירידה בשיעור בלתי מבוטל".

ואולם, הנתונים על מחירי הדירות סותרים. במשרד האוצר מדווחים על ירידה במחירים מאז חודש נובמבר האחרון, ואילו לפי נתוני הלמ"ס מחירי הדירות עלו ב-2.9% מתחילת השנה. נתוני הלמ"ס מתבססים על סקרים ארעיים שנערכים בקרב בעלי הדירות.

50 מהמשתתפים בסקר מסרו כי אין בכוונתם לרכוש דירה בשנה הקרובה משום שהם ממתינים לירידות במחירי הדירות. 27% מהמשתתפים ציינו כי לא ירכשו דירה אלא ימשיכו לגור בשכירות, כיוון שאין ביכולתם תקציב מספיק דיו לרכוש דירה.

הינכם מוזמנים להשתתף ולהצביע בסקר מצד שמאל