השבוע בוול סטריט: האם פרשת גולדמן זאקס תמשיך להעיב?

עונת הדו"חות תמשוך את חלק הארי של תשומת לב המשקיעים, כמו גם נתוני המאקרו משוק הנדל"ן והעבודה ■ זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס: פרשת גולדמן הינה רק "טריגר" לתיקון טכני בשווקים

וול סטריט תפתח את השבוע החדש בצל התפרצות הר הגעש של גולדמן זאקס מיום ו', כשהשוק ימשיך לעסוק בפרשה, תוך שעונת הדו"חות צוברת תאוצה.

התביעה שהגיש ה-SEC נגד גולדמן היתה בבחינת מהלומה לשוק, ונתנה לו סיבה לסגת וזאת, לאחר 7 שבועות של עליות כמעט ללא הפרעה. אולם, על אף מהלומה זו, וול סטריט הצליחה לשום שבוע נוסף של עליות.

"הדבר ימשיך להיות בעוכריו של גולדמן, ולא אופתע אם יתגלו ממצאים חדשים שה-SEC תתקוף. עם זאת, להערכתי גולדמן לא יאפיל על כל השוק כולו באופן משמעותי הרי שההשפעה על התאוששות הכלכלה היא מועטה, אם בכלל", אמר מייקל צ'רץ', נשיא אדיסון קפיטל.

עם זאת, התביעה כנגד גולדמן עשויה להכביד על סקטור הפיננסים לזמן מה, אומרים אנליסטים, מאחר שלא ידוע האם הרגולטורים יצאו כנגד מוסדות אחרים. "אנחנו עשויים לראות תיקון של כ-10% בשוק המניות לנוכח החדשות הללו, אך אלא אם יצוץ דבר-מה משמעותי שהשוק אינו מודע לו בנקודה זו, הפרשה לא צפויה להיות טריגר לירידה", אמר דאג רוברטס, אסטרטג שווקים בכיר ב-LPL פייננשל.

בעוד שדו"חות החברות בשבוע זה ימשכו את חלק הארי של תשומת לב המשקיעים, נתוני המאקרו יהוו גם גם פקטור, עם נתונים משוק הנדל"ן והעבודה.

מדדי המניות המובילים נסוגו בסוף השבוע משיא של כ-18 חודשים בעקבות פרשת גולדמן זאקס. זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", סבור כי פרשת גולדמן הינה רק "טריגר" לתיקון טכני בשווקים. לדבריו, הקשר בין פרשת גולדמן זאקס לירידות ביום ו' הינו "רופף" והסיבה האמיתית לירידות היא "טכנית-פסיכולוגית". "מדובר בהגעה של מדד ה-S&P 500 אל אזור ההתנגדות שניתן להגדיר אותו בין 1,211 ל-1,224 נקודות, רמת הפיבונאצ'י", אומר סגל. "הנחת המוצא היא שהלחץ כלפי מטה יימשך, כתיקון לטווח הקצר במסגרת מגמת העלייה ארוכת הטווח".

■ מחר (ב') יפורסם מדד האינדיקטורים הכלכליים המובילים לחודש מארס, הצפוי לעלות ב-1%, בהמשך לגידול של 0.1% בפברואר.

■ מדד המחירים ליצרן לחודש מארס יפורסם ביום ה', כאשר הצפי הוא לעלייה של 0.5%, לעומת ירידה של 0.6% בחודש פברואר. מדד הליבה צפוי לעלות ב-0.1%, בדומה לפברואר.

■ במקביל יפורסם הדו"ח השבועי בדבר מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה, אשר צפויות לרדת ל-440 אלף, מ-444 אלף תביעות בשבוע שלפני כן.

■ בהמשך יפורסמו נתונים בדבר מכירת בתים קיימים בחודש מארס. כלכלנים צופים עלייה ל-5.3 מיליון יחידות, לעומת 5.02 מיליון בחודש פברואר.

■ במקביל יפורסם מדד מחירי הבתים של FHFA (איגוד סוכני הנדל"ן) לחודש פברואר, הצפוי לרדת ב-0.2%, בהמשך לקיטון של 0.6% בינואר.

■ ביום ו' יפורסם דו"ח בנוגע להזמנות מוצרים בני-קיימא בחודש מארס. להערכת כלכלנים, בחודש זה נרשמה עלייה של 0.2%, לאחר גידול של 0.9% בחודש פברואר. ללא כלי רכב, ההזמנות צפויות לעלות ב-0.6%, לעומת קפיצה של 1.4% בפברואר.

■ בהמשך יפורסמו נתונים בדבר מכירת בתים חדשים לחודש מארס. כלכלנים צופים כי המספר יעלה ל-325 אלף יחידות, בהשוואה ל-308 אלף יחידות בחודש פברואר.

מבול של מדווחות - מה יראו דו"חות גולדמן זאקס?

סיטיגרופ צפוי לדווח מחר על איזון, לעומת הפסד של 18 סנט למניה ברבעון הראשון אשתקד.

חברת אלי-לילי צפויה להציג מחר רווח ל 1.1 דולר למניה ברבעון הראשון, לעומת 1.2 דולר ברבעון המקביל.

רווחיה של IBM , שיפורסמו לאחר הנעילה צפויים לגדול ל-1.93 דולר למניה מ-1.7 דולר ברבעון הראשון של 2009.

לפני הפתיחה בים ג', גולדמן זאקס ידווח, עפ"י הערכות, על רווח של 4.01 דולר למניה ברבעון הראשון, אל מול 3.39 דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד.

ענקית המשקאות הקלים, קוקה-קולה , תדווח על רווחיה הרבעוניים, הצפויים לגדול ל-74 סנט למניה מ-65 סנט למניה ברבעון המקביל. הרווח למניה של ג'ונסון אנד ג'ונסון ברבעון הראשון צפוי לגדול בסנט בודד ל-1.27 דולר.

לאחר הנעילה, אפל צפויה לדווח על זינוק ברווחיה ל-2.43 דולר למניה מ-1.3 דולר ברבעון הפותח של 2009. לעומתה, הרווח למניה של יאהו ברבעון זה צפוי לעלות בסנט בודד ל-9 סנט.

ביום ד' לפני הפתיחה, מורגן סטנלי ידווח כשהצפי הוא למעבר לרווח של 57 סנט למניה ברבעון הראשון. בניגוד לו, רווחי וולס פארגו צפויים ליפול ל-42 סנט למניה ברבעון הראשון מ-56 סנט ברבעון המקביל.

מקדונלד'ס תפרסם תוצאות גם כן, כאשר רווח צפויים לעלות ל-96 סנט למניה מ-83 סנט ברבעון המקביל. ואילו רווחי בואינג צפויים לרדת ברבעון הראשון ל-65 סנט למניה, לעומת 87 סנט ברבעון המקביל אשתקד. AT&T צפויה להציג עלייה של סנט בודד ברווח הרבעוני למניה ל-54 סנט.

eBay תפרסם דו"חות לאחר הנעילה, כשאנליסטים צופים רווח של 41 סנט למניה, אל מול 39 סנט ברבעון הראשון אשתקד. אנליסטים צופים לסטארבקס רווח של 24 סנט למניה, לעומת 16 סנט ברבעון המקביל אשתקד. סנדיסק צפויה לעבור ברבעון מהאשון לרווח של 57 סנט למניה.

רווחיה של ענקית הטלקום, וריזון שתדווח ביום ה' צפויים לרדת ברבעון הראשון ל-56 סנט למניה, לעומת 63 סנט ברבעון המקביל. לעומתה, פפסיקו צפויה לדווח על רווח של 75 סנט למניה, לעומת 71 סנט ברבעון הראשון של 2009.

לאחר הנעילה, מיקרוסופט צפויה להציג רווח של 47 סנט למניה ברבעון הפיסקלי השלישי שלה, לעומת 39 סנט ברבעון המקביל.

האניוול צפויה לדווח ביום ו' על רווח של 47 סנט למניה ברבעון הראשון, בהשוואה ל-54 סנט ברבעון המקביל אשתקד.

בקרב מניות הטכנולוגיה הישראליות, מלאנוקס תמשיך לבלוט, לאחר שבשבוע שעבר הודיעה על ביקושים חזקים לשבבים שהיא מייצרת באסיה. ביום ד' תפרסם החברה את הדו"חות הכספיים שלה לרבעון הראשון של השנה, כאשר ההערכות בשוק הן כי היא תציג רווח נקי של 24 סנט למניה לעומת 15 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות צפויות לעלות ב-57% ל-35.3 מיליון דולר.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]