אירופה ננעלה בירידות בהובלת מגזרי הפיננסים והתעופה

באסיה נרשמו היום ירידות חדות כשמדד MSCI אסיה פסיפיק נפל 2.1% ורשם את הירידה החדה ביותר מאז ה-19 בפברואר ■ שנחאי צנחה בעקבות המשך מאמצי המימשל לקרר את שוק הנדל"ן ■ החוזים על מדדי וול סטריט מאותתים על ירידה של כ-0.5%

בורסות אירופה ננעלו בירידות זה יום המסחר השני בהובלת מגזרי הפיננסים והתעופה.

מניות הפיננסים ירדו זה היום השני ברציפות על רקע חששות כי אישומי ההונאה נגד גולדמן עלולים לגרור החרפה חוזרת במשבר הפיננסי. מגזר התעופה רשם יום נוסף של ירידות על רקע סגירת המרחב האווירי של אירופה, זה היום החמישי ברציפות.

ההתפרצות הגעשית באיסלנד גרמה למגזר עד כה הפסד של יותר ממיליארד דולר.

אסיה ננעלה בירידות חדות

המדדים המובילים בבורסות אסיה רשמו היום (ב') את הירידה החדה מזה כחודשיים, לאחר הירידות החדות שנרשמו בוול סטריט ביום שישי. בורסת שנחאי צנחה בקרוב ל-5% בעקבות המשך מאמצי המימשל לקרר את שוק הנדל"ן. גם בהונג קונג נרשמו ירידות חדות של קרוב ל-3%.

גם מחירי הסחורות מאבדים גובה, והחוזים על מדדי וול סטריט מאותתים על צפי לירידות של כ-0.5% עם פתיחת המסחר היום. בבורסות אירופה נפתח המסחר בירידות קלות.

בסין החליט הממשל בסוף השבוע האחרון על שורה של צעדים לקירור שוק הנדל"ן הרותח כדי למנוע בועה, עובדה שתורמת לסנטימנט השלילי בבורסות האזור. מדד MSCI אסיה פסיפיק נפל 2.1% ורשם את הירידה החדה ביותר מאז ה-19 בפברואר.

מניית מיצובישי UFJ, קבוצת הפיננסים הגדולה ביפן, צנחה 2.7% ומניית BHP איבדה 1.5% מערכה בסידני על רקע חולשה במחירי הסחורות.

רשות ני"ע בארה"ב (SEC) הגישה כתב אישום נגד בנק גולדמן זאקס ביום שישי, בגין הונאה הקשורה לשוק משכנתאות הסאב-פריים, בה מעורב גם ג'ון פולסון שהתעשר באופן מפתיע מקריסת שוק המשכנתאות. במוקד התביעה עומדת הטענה כי פולסון וגולדמן זאקס רימו את הלקוחות והימרו נגדם, תוך שהם גורפים הון עתק. ה-SEC טוענת כי גולדמן זאקס שיווק ללקוחותיו ני"ע המגובים במשכנתאות סאב-פריים, תוך שהוא משמיט או מסלף נתונים מרכזיים על אותם מוצרים פיננסיים.

ה-SEC הגישה את התביעה נגד גולדמן זאקס ופבריס טור, אחד הסמנ"כלים הבכירים בבנק. גולדמן זאקס מנוהל על ידי לויד בלנקפיין, אשר נבחר לאיש השנה של העיתון "פייננשל טיימס" לשנת 2009, ואשר אמר לאחרונה בראיון ל"סאנדיי טיימס" כי גולדמן מבצע "את עבודתו של אלוהים".

כעת ממתינים בוול סטריט וגם בשאר העולם להמשך עונת הדוחות. סיטיגרופ צפוי לדווח היום על איזון, לעומת הפסד של 18 סנט למניה ברבעון הראשון אשתקד.