בורסות אירופה סגרו בירידות: מגזר התעופה ריכז עניין

נעילה חיובית באסיה לאור דו"חות אפל ■ BHP Billiton דיווחה על הפרות אפשריות הנוגעות להתנהלות החברה מול פקידי ממשל "במספר קטן יחסית" של פרויקטים

המסחר באירופה נפתח היום (ד') במגמה מעורבת ברקע הנעילה החיובית אמש בניו יורק ולאחר שענקית הטכנולוגיה אפל היכתה אמש לאחר נעילת המסחר בוול סטריט את הציפיות כשדיווחה כי רווחיה זינקו ב-86% ל-3.33 דולר למניה לעומת 1.79 דולר למניה ברבעון המקביל. הכנסות אפל זינקו ב-49% ל-13.5 מיליארד דולר לעומת 9.8 מיליארד דולר בתקופה המקבילה. מכירות מכשיר האייפון זינקו ב-131% והסתכמו ב-8.8 מיליון יחידות.

בסיום רשמו המדדים המובילים ירידות, על רקע עלייה מחודשת במפלס החששות מפני התפשטות משבר החובות של יוון לעבר ספרד, איטליה ופורטוגל.

מגזר התעופה ריכז עניין לאחר ששמי אירופה התחילו בהדרגה להיפתח לטיסות לאחר שהיו סגורים משך ימים ברקע התפרצות הר הגעש באיסלנד. נציין את בריטיש אירוויז .

פג'ו דיווחה על קפיצה של 28% בהכנסותיה ברבעון הראשון של השנה והעלתה תחזיותיה. לאור דו"חות אפל, ריכזה עניין Infineon הגרמנית, אשר מספקת חלקים לאפל.

המסחר באסיה ננעל היום בעליות שערים (למעט בורסת הונג קונג). כצפוי, מניות הטכנולוגיה באסיה ריכזו עניין רב לאור תוצאות אפל - נציין את טושיבה היפנית וסמסונג הקוריאנית.

ענקית הכרייה BHP Billiton דיווחה על הפרות אפשריות הנוגעות להתנהלות החברה מול פקידי ממשל "במספר קטן יחסית" של פרויקטים, אשר הסתיימו כבר לפני כשנה. הדיווחים הנ"ל מטילים צל על דו"ח ההפקות והייצור לרבעון השלישי של השנה, שאנליסטים ציינו כי נראה מעט חלש מהצפי. עם זאת, כלכלנים מסרו כי החדשות אינן בהכרח רעות למניית החברה לאור הראלי במחירי הקומודיטיס.

"דיווחי החברות ששוחררו עד עתה עקפו, בגדול, את כל הציפיות", ציין פול קסירדיס מ-Ausbil Dexia בסידני. "ההתאוששות כבר כאן והיא תמשיך להתגלגל למרות החששות מפני סיכוניים ריבוניים", הוסיף קסירדיס.

"נראה כי פוקוס המשקיעים חזר לרווחי החברות שוב. עובדה זו עוזרת לרכך את העצבנות שנוצרה סביב גולדמן זאקס", ציין הבוקר לי קיונג-סו מ-Taurus Securities בסיאול.