המעו"ף סגר מתחת ל-1,200 נק': "להיערך לתחילת גל יורד"

כך מעריך זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס" ■ הבורסה התעלמה מנתוני האבטלה החיוביים בישראל והושפעה מהחדשות השליליות שהגיעו מיוון

יום המסחר האחרון של השבוע המקוצר בבורסה אופיין בירידות שערים, ולא בגלל גורמים מקומיים. משבר החוב ביוון שוב חוזר לקידמת הבמה לאחר שהאיחוד האירופי פרסם נתונים שלייים במיוחד על הגירעון התקציבי במדינה, מה ששלח את השווקים בעולם לירידות ולחץ גם על ת"א. מחזור המסחר היה ממוצע ומסתכם בכ-1.9 מיליארד שקל.

יוון היא זו שהכבידה שוב על השווקים. האיחוד האירופי הודיע כי הגירעון התקציבי של יוון עמד על 13.6% מהתמ"ג ב-2009, לעומת התחזיות שעמדו על 12.9%. באיחוד גם ציינו שיעור החוב עלול לעלות על 14%.

"האינדיקטורים הטכניים עדיין פונים כלפי מטה ולאור העובדה שהמעו"ף נסחר מתחת ל-1,210 נק', ראוי להיערך לתחילתו של גל יורד או לפחות לתקופה של תנודתיות", מעריך זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס". "מהלך מתחת ל-1,203 נק' ובייחוד מהלך מתחת ל-1,195 נק' ילמדו על כניסה למגמת ירידה לטווח הבינוני. ההתנגדות נכון ליום רביעי-סיום המסחר היא ב-1,220 נק' ומדובר בהתנגדות דינאמית של ממוצע נע. מהלך מעל 1,220 נק' יחייב כיול מחודש של התרחישים".

בישראל דווקא ממשיכים לצאת נתוני מאקרו טובים, אך השוק מתעלם מהגורמים המקומיים ומתמקד ביוון. הלמ"ס דיווחה היום כי שיעור האבטלה עמד בפברואר על 7.3%, בדומה לחודש ינואר אך נמוך לעומת שיעור באבטלה בשנת 2009 שעמד על 7.6%. בשוק מתכוננים גם להחלטת הריבית שתפורסם ביום ב' הקרוב, כאשר ההערכה היא כי הנגיד סטנלי פישר לא יעלה את הריבית.

כי"ל לוחצת על המעו"ף

מניית כי"ל המשיכה לאבד גובה על רקע הירידות במניות הדשנים בחו"ל והמכירות על ידי המשקיעים הזרים. "מי שתורמת ללחץ כלפי מטה על המעו"ף היא כי"ל", אמר סגל. "מהלך של כי"ל מתחת ל-46 שקל ייחשב סימן דובי גם משום שיחצה כלפי מטה הממוצע הנע ל-200 יום וגם משום שתחצה כלפי מטה רמת פיבונאצ'י חשובה. על פי האינדיקטורים הטכניים, יש סיכוי ללחץ כלפי מטה. מהלך מעל 50 שקל יחשב סימן חיובי אבל ההסתברות לו נמוכה כרגע".

אלביט הדמיה הודיעה הבוקר על השקעה ראשונה בארה"ב באמצעות השקעה ב-MDT אשר נסחרת בבורסה האוסטרלית ומחזיקה ומנהלת 78 מרכזים מסחריים בארה"ב, בעיקר מרכזים מסחריים שכונתיים פתוחים, בשטח של כ- 13.3 מיליון רגל מרובע (כ- 1.2 מיליון מ"ר).

מלאנוקס הדואלית פרסמה הלילה דו"חות חזקים שהצביעו על זינוק 61% בהכנסות ושל 148% ברווח. הרווח הנקי GAAP ברבעון הראשון היה 5.2 מיליון דולר, עלייה של 23% בהשוואה ל- 4.3 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2009 ושל 148% בהשוואה ל- 2.1 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2009.

כור הגיבה לדו"חות הכספיים של קרדיט סוויס. הבנק השוויצרי רשם רווח נקי של 2.06 מיליארד פרנק שוויצרי ברבעון הראשון, בהשוואה לרווח נקי של 2.01 מיליארד פרנק שוויצרי ברבעון המקביל אשתקד, כאשר מדובר ברבעון החמישי ברציפות בו עולים רווחיו. נזכיר כי כור מחזיקה כיום בכ-3.12% ממניות קרדיט סוויס, בסכום השקעה מצטבר של כ-6.67 מיליארד שקל, עם זאת, מניית הבנק נופלת מאחר ששיעור העלייה ברווח נמוך בהרבה מהשיעורים שהציגו הבנקים האמריקנים המובילים שפרסמו דו"חות בימים האחרונים ומצויים בקבוצת ההשוואה.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף]