מנועים קדימה: GE חוזרת לעצמה

כתבה בוול סטריט ג'ורנל מדווחת כי ג'נרל אלקטריק, מעמודי התווך של הקניון, ממשיכה להתאושש וצפויה לחלק דיבידנדים בשנה הבאה f וגם: הקניון ממשיך להעמיק את הקשר למזרח / זיו סגל

הטור שלנו היום יעסוק בשלושה נושאים עיקריים: נפתח עם עדכון על שינוי הקצאת הנכסים (אלוקציה) בתיק, לאור המלצות שקיבלנו מבית ההשקעות אופנהיימר, על רקע המשך האופטימיות שלהם ביחס לכלכלת ארה"ב. מארה"ב נעבור לסין ונציג את אסטרטגיית ההשקעות שלנו שם, ואת BJGP שפעילותה בסין נוספה לקניון. נסיים עם עדכונים נוספים ביחס לתחלופת המניות בתיק, ועם התחזיות החיוביות של וול סטריט ג'ורנל ביחס ל-GE.

ארה"ב והנדל"ן בדרך למעלה

צוות האסטרטגיה של אופנהיימר שינה לאחרונה את המלצותיו ביחס למשקל שיש לתת לכל סקטור בתיק המניות. לשינוי זה משמעות רבה ביחס להחלטה איזה מניות להכניס לתיק, ולהלן הדברים כפי שנמסרו לנו על ידי אנשי אופנהיימר.

נקודת המוצא של השינויים היא ההערכה כי ההתאוששות בארה"ב תימשך וקצב הצמיחה בארה"ב יגבר. בחודשים האחרונים ניתן לראות שיפור גם בכלכלה הריאלית הן במגזר התעשייתי והן במגזר הצרכני. המדיניות התומכת של הפד צפויה להימשך ולספק רוח גבית לתהליך ההתאוששות. מחיר היעד של אופנהיימר למדד ה-S&P 500 הוא 1300.

לאור זאת, ממקדים באופנהיימר את המלצותיהם בסקטורים המחזוריים: טכנולוגיה, תעשייה וצריכת מותרות. אלה נהנים ממגמת ההתרחבות הכלכלית ומהגברת קצב הצמיחה הצפוי. במקביל, מורידים באופנהיימר את המלצתם לסקטורים הדפנסיביים: בריאות ותקשורת, ומשאירים המלצה שלילית על סקטור תשתיות החשמל.

והנה הפירוט המלא של שינוי משקלות הסקטורים של אופנהיימר: צריכת מותרות: מ-9% ל-11%; צריכה בסיסית: מ-8% ל-12% (הסקטור עצמו הוא דפנסיבי במהותו אבל באופנהיימר מציינים שתמחורן האטרקטיבי של מניות הסקטור המתאפיינות בבסיס כלכלי איתן, תשואה על ההון, תזרים יציב ודיבידנדים גבוהים - מצדיק המלצת משקל שוק); סקטור האנרגיה: מ-12% ל-10% (באופנהיימר מציינים בעיית צמיחה מבנית המאפילה על עליית מחירי האנרגיה); סקטור הבריאות: מ-14.5% ל-12.5%; סקטור שירותי התקשורת: מ-3% ל-2%.

במקביל פרסמו באופנהיימר גם סקירה לקראת תוצאות הרבעון הראשון של הבנקים האזוריים. המסקנה העיקרית שעולה מהדו"ח היא שמצב הנדל"ן מתחיל להשתפר גם באזורים הנחשבים לבעייתיים ביותר (אריזונה, פלורידה, דרום קליפורניה, מישיגן), תופעה שהיא חיובית עבור הבנקים עם חשיפות לאזורים אלה: MI, WAL, KEY, CMA, PNC (כולם מדורגים Outperform). בקניון המניות יש לנו את RF שגם מנייתו עולה יפה.

הפנים למזרח

בשבוע שעבר כתבנו כאן כי נשים את פעמינו למזרח בכל הקשור לתפיסת מודל הקניון והרכבו, והיום אנחנו עושים צעד ראשון בכיוון. ראשית, נבשר בשמחה על הצטרפותה של ג'יי יאנג (Jay Yang) לצוות החשיבה של הקניון.

ליאנג תואר ראשון במימון בינלאומי ומחשבים, ותואר שני בכלכלה מאוניברסיטת אוקספורד. יש לה ניסיון השקעות עשיר החל בעבודתה בחברת Daiwa Securities היפנית דרך קריירה בסין, צפון אמריקה ולבסוף אוסטרליה. היא פיתחה אסטרטגיית מסחר בעלת הישגים מוכחים, ועבודתה משלבת בין הבנה עמוקה של הדינמיקה של השווקים לבין ניסיון רב שנים בניהול כספים מוסדיים, מה שמסייע לה בניווט בין גלי השוק ובזיהוי הזדמנויות. הרקע הסיני של יאנג והקשרים שלה בסין מהווים נדבר נוסף במחקר שלה.

אין ספק שנכונותה של יאנג לתרום מניסיונה וידיעותיה להצלחת הקניון מהווה נדבך נוסף בהתפתחות הטור ומודל הקניון ואנו שמחים על כך ומודים לה מקרב לב.

ובמגמה זו של הפנים לסין הוספנו לתיק הקניון את מניית BMP Sunstone Corporation (BJGP). אמנם מדובר בחברה אמריקנית, אבל עיסוקה הוא ייצור ושיווק תרופות מעבר לדלפק לנשים וילדים בסין. החברה מהווה ערוץ לחברות תרופות מערביות המעוניינות לשווק את מוצריהן בסין, והיא משווקת גם תרופות מקור, גם תרופות גנריות וגם תרופות מסורתיות.

יאנג מציינת בחוות דעתה שזו מניית "צמיחה כפולה" גם בגלל הסקטור בו היא פועלת, וגם בגלל חולשת הדולר המשפיעה על הרווחיות בתקופה הנוכחית, ולדעתה, היא מתאימה להשקעה לטווח ארוך. המצב הטכני נראה אטרקטיבי: המניה החלה להתחזק בהשוואה ל-S&P 500 והיא נתמכת מעל הממוצע הנע ל-150 ול-200 יום, ומעל תמיכה אופקית באזור ה-5 דולר. נראה כי אכן יש בסיס טכני למהלך עלייה ארוך טווח.

פעילות בתיק הקניון

ב-15 באפריל נסגרו פוזיציות ב-CNX (1,000 מניות, הפסד של 11.89%) בשל חשש להמשך ירידה, וב-RGC (3,500 מניות, רווח של 24.25%) בשל מימוש רווח מחשש לתיקון יורד. בכסף נרכשו 8,000 מניות BJPG, 10,000מניות LIOX ו-500 מניות TROW.

Lionbridge Technologies (LIOX) היא חברה עם פעילות גלובלית שמסייעת ללקוחותיה להתאים עצמם לצרכי השפה והתרבות של לקוחותיהם בקשת רחבה של פעילות עסקית: מוצרים, מסמכים, אתרים, תוכנות, חומרים שיווקיים, מולטימדיה, אימון ולמידה מקוונת. פעילות החברה בתעשיות שונות ובמדינות שונות מפחיתה את הסיכון העסקי.

T. Rowe Price Group (TROW) נכנסה לקניון מתוך כוונה להתייחס אליה כאל השקעה ארוכת טווח. מדובר בחברה פיננסית מנוהלת היטב המספקת בעיקר שירותי ניהול נכסים. מעבר להיותה חברה איכותית, העניין בחברה נובע מהתרחבות פעילותה ברחבי העולם. כרגע היא פעילה חוץ מבארה"ב גם בבריטניה, בהונג קונג, ביפן ובסינגפור.

GE אמנם ירדה אחרי פרסום הדו"ח שלה, אבל אנחנו מתכוונים להמשיך ללכת עם המניה עוד כברת דרך ארוכה גם על בסיס הניתוח הטכני וגם על בסיס כלכלי.

גם מאמר שפורסם בוול סטריט ג'ורנל תומך בדעתנו. ליאן דנינג, כותב המאמר, טוען שנראה כי החברה תוכל לחזור לפעילות רגילה של רכישות והעלאת שעור הדיבידנד כבר בשנה הבאה. ההתאוששות לא תהיה לינארית, נכתב שם, בין היתר בשל חשיפתה של GE לנכסים מסוכנים, אבל היא תוכל להיפטר מהם בהדרגה ולהפחית חשיפה בהתאם.

המניה גם אמורה ליהנות מזרימת כספים לקרנות נאמנות מניתיות בהנחה שהשערורייה הקשורה במניית G אחרת (גולדמן) לא תהפוך את מגמת ההשקעות.

מבחינת הניתוח הטכני, נכון לסיום המסחר ביום שישי, מועד סגירת טור זה, המניה נמצאת במגמת עלייה. המהלך שלה מעל 17 דולר הכניס אותה למסלול עלייה ארוך טווח וירידות הן בבחינת הזדמנות רכש. לטווח הקצר תיבחן תמיכה בין 18 ל-18.5 דולר.

זיו סגל -A level 2 Chartered Market Technician- CMT . יועץ ניתוח טכני לאקסיומה בית השקעות. דירקטורים: אביבית מנה קליל וסרגיי וסצ'ונוק (אופנהיימר), אלון גל (דאטה פרו), דיוויד סלומון ואלי אברמוביץ (PDM). יועצת להשקעות בסין:Jay Yang . לעדכונים בזמן אמת ולגרפים של מניות הקניון: אתר גלובס, מדור ניתוח טכני. הטור נכתב מספר ימים לפני פרסומו.

אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם. זיו ו/או לקוחותיו עשויים להחזיק בניירות ערך או נגזרי ניירות ערך המוזכרים כאן.