נעילה חיובית בוול סטריט במסחר תנודתי; סנדיסק טסה 12%

מודי'ס הורידה את דירוג האשראי של יוון מ-A2 ל-A3 ■ האיחוד האירופי ערך בדיקה נוספת והודיע היום כי הגירעון התקציבי של יוון עלול לחצות את ה-14% תוצר ■ מיקרוסופט, אמזון ואמדוקס צפויות לדווח לאחר הנעילה

המדדים המובילים בבורסות של וול סטריט ננעלו הלילה (ה') בעליות שערים לאחר שבמשך רוב יום המסחר נסחרו בירידות שערים. היפוך המגמה התרחש ללא כל סיבה נראית לעין ונראה כי המשקיעים ניצלו את רמות המחירים הנמוכות של היום על מנת להצטייד במניות.

כאמור, המסחר בניו יורק התנהל בפתיחת המסחר בירידות שערים לאחר שמשבר החוב ביוון שוב טילטל את השווקים והוביל לנעילת מסחר שלילית באירופה. האיחוד האירופי ערך בדיקה נוספת לחובותיה של יוון והודיע היום כי הגירעון התקציבי שלה עלול לחצות את ה-14% תוצר. האיחוד האירופי מסר כי הגירעון של יוון עמד על 13.6% מהתוצר בשנה שעברה, גבוה יותר מהתחזית שעמדה על 12.9%. מלבד יוון, אירלנד סבלה מגירעון עמוק יותר של 14.3% מהתוצר בשנת 2009 וניצבת במקום הראשון בטבלת החובות באירופה.

כלכלני גולדמן זאקס העריכו כי יוון צפויה לקצץ או לדחות תשלומי ריבית וקרן על אגרות החוב שלה. "יש לעקוב אחרי סימנים לכך שממשלת יוון תנסה להציע הסדרי חוב וארגון מחדש של התחייבויותיה מתישהו בחודשים הקרובים", אומר הכלכלן הראשי של גולדמן זאקס באירופה, אריק נילסן.

עוד היום, חברת דירוג האשראי מודי'ס הורידה את דירוג האשראי של יוון מ-A2 ל-A3 והזהירה מפני הורדות דירוג נוספות. זאת, על רקע ההערכות כי קיים סיכון משמעותי לכך שהחוב של יוון יתייצב ברמה גבוהה ובעלות גבוהה יותר משהעריכה עד כה.

"ד"ר דום", פרופ' נוריאל רוביני, כתב היום בבלוג שלו כי משבר החובות ההולכים ותופחים מתפשט מעבר למדינות ה-PIIGS (פורטוגל, איטליה, אירלנד, יוון, ספרד) למדינות נוספות החברות ב-OECD (הארגון לפיתוח ושיתוף פעולה כלכלי), ביניהן כלכלות גדולות כגון ארה"ב.

רוביני הזהיר כי חבילת חילוץ וסיוע ליוון לא תפתור את הבעיות של מדינות רבות באירופה. "הבעיות של אירופה נובעות מחוסר תחרותיות, חוקי עבודה נוקשים, רמות שכר גבוהות והתחזקות האירו בשנים 2002 עד 2008", כתב. רוביני מצטרף לג'ורג' סורוס וכלכלנים אחרים המותחים ביקורת על תוכניות הסיוע ליוון. "חבילת חילוץ ופריסה מחדש של החובות לא תפתור את הבעיות מכיוון שאינה מטפלת בבעיה המרכזית - היכולת לשרת את החובות לאורך זמן".

מחירי הירקות בארה"ב זינקו - מדד המחירים ליצרן עלה מעל הצפי

בזירת המאקרו, פרסום מדד המחירים ליצרן לחודש מארס פתח יום של נתוני מאקרו חשובים, כאשר הנתון הציג עלייה בחישוב חודשי של 0.7% לעומת צפי לעלייה של 0.5%. בפברואר רשם המדד ירידה של 0.6%. מדד הליבה, בניכוי מזון ואנרגיה, הצביע על עלייה של 0.1%, בהתאם לצפי. בחישוב שנתי, עלה המדד ב-6% לעומת מארס 2009, בהתאם לצפי. מדד הליבה בחישוב שנתי עלה ב-0.9%, גם הוא בהתאם לצפי. הסיפור הגדול של החודש החולף נעוץ במחירי המזון, אשר טיפסו ב-2.4% ותרמו לעלייה הגדולה מהצפוי במדד. מחירי הירקות הטריים והמיובשים זינקו ב-49.3%, העלייה הגדולה ביותר מזה 16 שנה.

מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה, שפורסם באותה שעה, הצביע על ירידה ל-456 אלף תביעות, מספר נמוך מעט מהציפיות לירידה ל-450 אלף תביעות.

בשעה 17:00 שעון ישראל פורסמו נתוני מכירות הבתים הקיימים, שעלו ל-5.35 מיליון בתים, טוב מהצפי לעלייה מינורית יותר ל-5.28 מיליון בתים, וזאת בהשוואה ל-5.02 מיליון בפברואר.

מיקרוסופט, אמזון ואמדוקס תדווחנה לאחר נעילת המסחר

עונות הדו"חות עדיין בעיצומה ולפני הפתיחה פירסמה ענקית התקשורת וריזון את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון. בהתאם לתחזיות, רווחי וריזון ירדו לרמה של 56 סנט רווח למניה, בהשוואה ל-63 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד.

סנדיסק היכתה אמש לאחר נעילת המסחר את התחזיות כשדיווחה על הכנסות של 1.1 מיליארד דולר, עלייה של 65% לעומת הרבעון המקביל, ובשורה התחתונה על רווח נקי של 235 מיליון דולר או 99 סנט למניה לעומת הפסד של 208 מיליון דולר ברבעון המקביל. אנליסטים ציפו בממוצע להכנסות של 986 מיליון דולר ורווח של 59 סנט למניה ברבעון.

eBay דיווחה אמש לאחר נעילת המסחר על הכנסות של 2.2 מיליארד דולר ורווח נקי של 554 מיליון דולר ללא פריטים חד פעמיים או 42 סנט למניה. אנליסטים ציפו להכנסות של 2.18 מיליארד דולר ורווח של 41 סנט למניה ברבעון.

חברות התקשורת קווסט קומיוניקיישנס (סימול: Q) וסנטורי-טל הודיעו על מיזוג בעסקת מניות בהיקף כולל של 10.6 מיליארד דולר, אשר ייצר את אחת מחברות הטלפוניה הגדולות בארה"ב.

נוקיה דיווחה היום כי רשמה רווח של 349 מיליון אירו, או 14 סנט אירו למניה ברבעון הראשון לעומת 122 מיליון אירו ברבעון המקביל ב-2009. ההכנסות הסתכמו ב-9.52 מיליארד אירו. האנליסטים ציפו מהחברה לרשום רווח של 14 סנט אירו למניה והכנסות של 9.69 מיליארד אירו.

מניית מלאנוקס הישראלית הגיבה לדו"חות החזקים שפירסמה אמש לאחר סיום המסחר, אשר הציגו זינוק 61% בהכנסות ושל 148% ברווח. הרווח הנקי GAAP של החברה ברבעון הראשון הסתכם ב-5.2 מיליון דולר בהשוואה ל-2.1 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2009.

בזירת מניות הטכנולוגיה, ענקית התוכנה מיקרוסופט , ענקית הקמעונאות האינטרנטית אמזון ו-אמדוקס הישראלית צפויות להציג את הדו"חות לאחר סיום המסחר.