לאומי: אפשרות ממשית למימושים בבורסה; עליות בטווח הארוך

בלאומי חוששים מהשינויים הרגולטורים במערכת הבנקאות בארה"ב, מהמימושים מצד משקיעים זרים, ומהחרפה אפשרית בשוקי חו"ל ■ הפועלים: המגמה החיובית-מתונה תימשך - ממליצים להשקיע במניות נבחרות, ופחות במדדים

הבורסה בת"א סיימה אתמול בירידות שערים בשיעור מירבי של 1%, כהשמדד הוביל באחד העם סיים בירידה של 0.7% מתחת לרף 1,200 הנקודות. השוק המקומי גם חתם שבוע של ירידות שערים כשבסיכום שבועי איבד 1.3%.

בסקירות סוף השבוע על המשק המקומי, כלכלני בנק לאומי ממשיכים להעריך כי בטווח הקצר קיימת אפשרות ממשית למימושים, על רקע החששות מעבר לים בשל ההתפתחויות בסקטור הפיננסי (שינויים רגולטורים במערכת הבנקאות), בגלל מימושים מצד משקיעים זרים, וכן כתוצאה מהחרפה אפשרית בשוקי חו"ל. בטווח הארוך, בלאומי מעריכים כי עליות השערים יימשכו, נוכח השיפור בתמונה המאקרו-כלכלית וברווחיות החברות ועל רקע התשואות הנמוכות המתקבלות באפיקים הסולידיים.

בבנק הפועלים אופטימיים יותר, וסבורים כי המגמה שתאפיין את השוק במבט לעתיד תמשיך להיות חיובית-מתונה, והיא תיתמך בביצועי הכלכלה המקומית שיקרינו הן על תוצאות החברות שימשיכו להציג שיפור ב-2010, והן על שוק המניות המקומי.

כלכלני הפועלים מעריכים כי התשואות הנמוכות בשוק האג"ח הממשלתיות עשויות גם הן לתמוך בשוק המניות המקומי. לאור זאת, הם ממשיכים לראות בחיוב את ההשקעה במניות, תוך התמקדות בעיקר במניות נבחרות, ופחות במדדים. זאת, בשל ההערכה כי השונות בין המניות תגדל, בהתאם לתמחור הספציפי של כל מניה ולביצועיהן העסקיים של החברות.