אירופה סגרה בעליות לאור הסיוע המתגבש ליוון

המשק הבריטי התרחב באופן מתון מהצפוי ■ עלייה באמון העסקים בגרמניה ■ יוון ביקשה מהאיחוד האירופי ומה-IMF סיוע מיידי בהיקף 59.9 מיליארד דולר ■ בורסות אסיה ננעלו ברובן במגמה שלילית

בורסות אירופה סגרו את השבוע בעליות, לאחר שמדד אמון העסקים בגרמניה עלה יותר מהצפוי ולאור העליות בוול סטריט. על הסנטימנט החיובי השפיעו גם דו"חות טובים של חברות דוגמת וולבו וכן הסיוע המתגבש ליוון.

משבר החוב ביוון לא יורד מהכותרות. המדינה בעלת הגירעון התופח ביקשה מהקרן של האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית 59.9 מיליארד דולר באופן מיידי, לאחר שהמדינה מתקשה לגייס הון באג"ח ממשלתיות וזאת מפני שהתשואות שלהן זינקו לרמתן הגבוהה מאז 1998.

מנהיגי קבוצת ה-G20 נפגשים היום בוושינגטון וצפויים לדון ביוון. "רוב הסיכויים שהם ידונו בכך, כי המשבר ביון עלול להוביל לבעיות פיננסיות גלובליות", אמר טקאשי קודו מ-NTT סמארט-טרייד.

מנגד, דווח היום כי הכלכלה הבריטית התרחבה ברבעון הראשון ב-0.2%, לעומת צפי הכלכלנים להתרחבות של 0.4%. אך נתון זה לא הפריע לשוורים לדהור, שכן המסחר באירופה מושפע גם מוול סטריט, שם עלו מדדי המניות בעקבות נתוני נדל"ן חזקים שהעידו על קפיצה של 27% במכירות הבתים החדשים בחודש מארס.

ירידות באסיה

בורסות אסיה ננעלו במגמה שלילית, ברובן, על רקע חששות מהמשבר היווני.

במסחר באירופה, וולבו דיווחה היום על רווח של 1.68 מיליארד כתר שוודי, כשאנליסטים ציפו להפסד של 825 מיליון. לעומתה, אריקסון דיווחה על קיטון של 27% ברווחיה ל-1.26 מיליארד עתר שוודי, כשאנליסטים ציפו לעלייה.

יצרנית ציוד הספורט, אדידס , ריכזה עניין לאחר שהעלתה את תחזיות הרווח שלה וזאת כשרווחיה עלו לראשונה מזה 5 רבעונים. חברת השבבים הגדולה באירופה STMicroelectronics אמרה שתחול צמיחה של 31% במכירות הרבעון השני לאור התאושות בביקוש. אקזו נובל דיווחה על עלייה ברווחיה הרבעוניים.

במסחר בטוקיו - החששות לגבי יוון הביאו להיחלשות האירו מול הין, מה שהעלה חששות לגבי שחיקת הכנסותיהן של היצואניות. בין החברות בעלות החשיפה לגוש האירו נציין את קיוסרה ומזדה שבלטו לשלילה.