שבוע שמיני של עליות בדאו ג'ונס - הרצף הארוך מאז 2004

מכירות הבתים החדשים זינקו ב-27% במארס - השיעור הגבוה ביותר מאז 1963 ■ הנתונים הטובים שלחו את מניות הנדל"ן לעליות ■ AIG עלתה ב-3% - הממשל מתכנן למכור מניותיו

לאחר מעבר בין עליות לירידות, וול סטריט מצאה באמצע יום המסחר כיוון - מעלה. מדדי המניות סגרו את השבוע בעליות שערים ומדד הדאו ג'ונס סגר שבוע שמיני ברציפות של עליות - הרצף הארוך ביותר מאז ינואר 2004 (המדד השיג השבוע תשואה של 1.7%). נתונים טובים משוק הנדל"ן ועונת דו"חות כספיים שמצטיירת כטובה מסייעים למדדים להמשיך את הראלי ולשים בצד את החשש ממשבר החובות באירופה לאחר שיוון שיגרה היום קריאת מצוקה לאיחוד האירופי ול-IMF בבקשה לקבל הלוואה של 60 מיליארד דולר.

תחילה ליוון. ראש ממשלת יוון ביקש באופן רשמי חילוץ מהאיחוד האירופי ומקרן המטבע הבינלאומית, לאחר שהמדינה לא הצליחה לגייס חוב חדש על ידי הנפקות אג"ח. יוון ביקשה מהאיחוד ומה-IMF סכום של כ-60 מיליארד דולר למימון הגירעון שלה ולמחזור חוב. בשוק מקבלים בינתיים את הפנייה בסבר פנים יפות, אם כי יש לזכור כי החוב של יוון עומד על כ-300 מיליארד אירו ובשוק ישנם גם חששות לעתידן הכלכלית של מדינות אחרות באירופה עם חובות תופחים, כדוגמת ספרד, אירלנד, איטליה ופורטוגל.

נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, התראיין לסוכנות בלומברג ואמר בהקשר זה כי יש להמתין ולראות כיצד יוון ומדינות אחרות יתמודדו עם הגירעונות שלהן, קרי באילו צעדי קיצוץ הן ינקטו. בינתיים, נציגים מהאיחוד ומקרן המטבע הגיעו היום לאתונה כדי להעריך את המצב במדינה, כשבמקביל נציגים ממדינות ה-G20 נפגשים היום בוושינגטון כדי לדון בהשלכות הכלכליות ממצבה של יוון, כמו גם ברגולציה פיננסית הנדרשת בעידן פוסט משבר האשראי.

חדשות טובות בתוך ארה"ב

ובינתיים בארה"ב - נתוני המאקרו ממשיכים להיות טובים וכך גם הדו"חות הכספיים של החברות המובילות. עונת הדו"חות לרבעון הראשון של השנה מסתמנת כטובה, כאשר מתוך 151 החברות במדד S&P 500 שפרסמו עד כה את הדו"חות, 80% עקפו את התחזיות המוקדמות בשוק. היום היו אלה זירוקס והאניוול שעקפו את תחזיות האנליסטים.

חדשות טובות נוספות מארה"ב הגיעו מכיוון נתוני המאקרו. לפני הפתיחה פורסמו נתוני ההזמנות למוצרים בני קיימא. השורה העליונה הייתה ירידה של 1.3% בהזמנות למרות שבוול סטריט ציפו לעלייה של 0.1%, אך קריאה זו מטעה כיוון שהנתון הוסט בשל ירידה חדה בהזמנות למטוסים. להוציא ההזמנות לכלי תחבורה, נרשמה עלייה חדה של 2.8% בהזמנות למוצרים בני קיימא בחודש מארס, מעל התחזיות המוקדמות שעמדו על 0.7% בלבד.

חצי שעה לאחר הפתיחה פורסמו נתוני מכירות הבתים החדשים בחודש מארס, שהיכו את התחזיות. המכירות זינקו ב-27% בחודש מארס והסתכמו ב-411 אלף בתים - טוב יותר מהתחזיות המוקדמות שעמדו על 330 אלף בתים. זהו הזינוק החד ביותר במכירות הבתים החדשים מאז 1963.

המטרה: להיפטר מ-AIG

שלל מניות ריכזו היום עניין בשוק, בעיקר על רקע דו"חות כספיים, אך לא רק.

מניותיהן של חברות הבנייה, כדוגמת לנר ו- DR הורטון , רשמו עליות בעקבות נתוני מכירות הבתים החדשים שהיו חזקים במיוחד. עם זאת, יש לציין כי העליות התמתנו במהלך היום. כך, למשל, לנר קפצה בכמעט 10% עם פרסום נתוני הנדל"ן ובמהלך היום היא ירדה מהגבוה היומי.

הממשל האמריקני ממשיך לתכנן את היציאה מההתערבות שלו בשווקים. בעוד שבמשרד האוצר מתכננים את מכירת מניות סיטי שברשותם, ה"וושינגטון פוסט" מדווח היום כי ישנם דיונים למכירת כל מניות האוצר בענקית הביטוח AIG . לפי הדיווח, התוכנית היא להמיר את מניות הבכורה שבידי האוצר למניות רגילות ואז למכור אותן בשוק הפתוח תוך שנתיים לכל היותר.

ענקית התוכנה מיקרוסופט היכתה הלילה את תחזיות השוק כשדיווחה על רווח רבעוני של 45 סנט למניה לעומת הצפי לרווח של 42 סנט למניה. הכנסות החברה עלו ב-6.2% והסתכמו ברבעון החולף ב-14.5 מיליארד דולר לעומת צפי השוק להכנסות של 14.39 מיליארד דולר.

אמזון דיווחה אמש על רווח רבעוני של 299 מיליון דולר או 66 סנט למניה, לעומת ציפיות לרווח של 61 סנט למניה. בהכנסות חלה עלייה של 45.9% ל-7.13 מיליארד דולר, טוב מהתחזיות להכנסות של 6.87 מיליארד דולר. עם זאת, החברה מצפה לרווח תפעולי של בין 220 מיליון דולר ל-320 מיליון דולר ברבעון הבא, בעוד ששוק ציפו לרווח תפעולי של 327.78 מיליון דולר. כמו כן, החברה סיפקה תחזית לפיה הכנסותיה ברבעון הבא ינועו בין 6.1 ל-6.7 מיליארד דולר - תחזית השוק היא להכנסות של 6.43 מיליארד דולר.

אמדוקס הישראלית דיווחה אמש כי הרווח למניה ברבעון הפיסקאלי השני שלה הסתכם ב-56 סנט למניה, טוב מציפיות השוק לרווח של 55 סנט למניה. סיפקה תחזיות לרבעון הבא וציינה כי היא צופה הכנסות של כ-750-765 מיליון דולר ורווח מדולל למניה בטווח של 55-58 סנט למניה. אמדוקס תרכוש מניותיה ב-700 מיליון דולר.

סרגון המשיכה לרכז עניין לאחר שאמש בית ההשקעות אוסקר גרוס העלה את ההמלצה למניה ל"קנייה", תוך שהוא נוקב במחיר יעד של 13 דולר למניה. החברה אמורה לפרסם את הדו"ח הכספי שלה ביום ב' הקרוב.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]