אירופה ממשיכה במומנטום החיובי; אסיה ננעלה בעליות שערים

מגזר הבנקאות בולט לחיוב באירופה ■ דיווחים ביפן כי טויוטה תציג רווח תפעולי שנתי של 530 מיליון דולר לעומת ההערכות קודמות כי החברה תסיים את השנה בהפסד ■ חולשת היין תרמה לעליות שערים בקרב היצואניות היפניות

בורסות אירופה נסחרות היום (ב') בפתיחת שבוע המסחר בעליות שערים וממשיכים להגיב למעשה לבקשתה הרשמית של ממשלת יוון מהאיחוד האירופי ומקרן המטבע הבינלאומית ביום ו', לאחר שהמדינה לא הצליחה לגייס חוב חדש על ידי הנפקות אג"ח. יוון ביקשה מהאיחוד ומה-IMF סכום של כ-60 מיליארד דולר למימון הגירעון שלה ולמחזור חוב.

מגזר הבנקאות בולט לחיוב במסחר באירופה לאור ההתפתחויות ביוון - נציין את BNP Paribas ו-Societe Generale הצרפתיים ואת Santander הספרדי.

אסיה ננעלה בעליות שערים

שוקי אסיה הגיבו היום לראשונה להתפתחויות ביוון כשחולשת היין מול הדולר היום תרמה לעליות שערים במגזר היצואניות, מתוך ציפייה להגדלת רווחים. נציין את סוני ואת קאנון .

מנייתה של ענקית הרכב טויוטה , שלא ירדה מהכותרות לאחרונה בהקשרים לא מחמיאים, מזנקת במסחר ביפן לאחר דיווחים משבת כי החברה תציג רווח תפעולי שנתי של 530 מיליון דולר לעומת ההערכות קודמות כי החברה תסיים את השנה בהפסד. אם וכאשר, החברה תימנע מהפסד שנתי שלישי ברציפות.

אנליסטים ברחבי אסיה מפרשים את ההתפתחויות האחרונות לחיוב עם קורטוב של זהירות. יוטאקה מיורה, אנליסט טכני ב-Mizuho Securities ביפן ציין כי "אנחנו לא צריכים להיסחף באופטימיות, לפיה הבעיות של יוון עומדות בפני פתרון בקרוב אבל סנטימנט המשקיעים טוב כרגע". מ-Taurus Securities בסיאול נמסר כי "כל עוד שוק המניות בארה"ב נותר יציב, שוקי אסיה צפויים להישאר במומנטום חיובי".

טושיבה ו-IHI Corporation ריכזו עניין רב לאחר דיווחים כי השתיים יקימו שותפות בסתיו הקרוב על מנת ליצור מרכיבי ליבה למפעלי אנרגיה גרעינית. עוד עולה מהדיווח כי השתיים רוצות בסופו של דבר למגז את פעילותן במגזר הציוד הגרעיני על מנת לשפר את יכולתן להתחרות בזירה הבינלאומית.